Beantwoorden
Kristof1991
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

Zenders abonneren

Als ik de digibox opstart komt er op alle kanalen , behalve één, je hebt geen abonnement op deze zender.

Moet ik zit met een fibernet 200 abonnement.

 

0 Likes
17 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zenders abonneren

Fibernet is geen digitale tv  abonnement.

Vermits je een digibox hebt, veronderstel is dat je digitale tv hebt.  Het is mogelijk dat de netwerkaansluiting van de digibox verbroken is. In dat geval wordt na een aantal dagen de mogelijkheden beperkt. Zo zal je dan maar een programmagids hebben van twee dagen.  Is dat zo? Controleer dan de netwerkaansluiting niet alleen langs de kant van de digibox, maar ook langs de andere kant van de kabel. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Zenders abonneren

Naar de klantendienst bellen is de boodschap. Kan verschillende oorzaken hebben. Heeft deze digibox al gewerkt bij jou? Al even niet meer gebruikt? Is deze eerst van iemand anders geweest?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zenders abonneren

de box heeft een update gemist voor het decoderen van de zenders vrees ik.

zoals @Wheng zei eens bellen zo snel mogelijk met de serie nr enzo bij de hand van de digibox.

ze kunnen dan een update puls doorsturen vanuit telenet naar de box, wel deze een uur of langer op een zender laten staan zodat de update goed kan doorkomen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vinnoricci
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De 3 wijzen! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Zenders abonneren

Idd even je serienr doorbellen naar Telenet of ermee binnenspringen in een center. Zij kunnen een activatie of herpair van je box doen.

0 Likes
Gregory1
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Zenders abonneren

Hoi,

 

digicorders hebben om de 1 of andere reden een modem nodig. 

Het kan zijn dat deze offline staat en na een paar dagen doet de digicorder moeilijk. Zie uw modem eens na, kijk of je lichtjes ziet branden, zo niet check dan de stekker. Als dit nog niet lukt bel dan zeker eens de klantendienst. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Zenders abonneren


@Gregory1  schreef:

Hoi,

 

digicorders hebben om de 1 of andere reden een modem nodig. 

Het kan zijn dat deze offline staat en na een paar dagen doet de digicorder moeilijk. Zie uw modem eens na, kijk of je lichtjes ziet branden, zo niet check dan de stekker. Als dit nog niet lukt bel dan zeker eens de klantendienst. 


Digicorders hebben geen modem nodig. Een digicorder/box kan perfect werken zonder modem. Voor sommige zaken heb je een modem nodig maar om gewoon de zenders te kijken en in geval van een digicorder ook op te nemen gaat ook zonder.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zenders abonneren


@Wheng  schreef:

@Gregory1  schreef:

Hoi,

 

digicorders hebben om de 1 of andere reden een modem nodig. 

Het kan zijn dat deze offline staat en na een paar dagen doet de digicorder moeilijk. Zie uw modem eens na, kijk of je lichtjes ziet branden, zo niet check dan de stekker. Als dit nog niet lukt bel dan zeker eens de klantendienst. 


Digicorders hebben geen modem nodig. Een digicorder/box kan perfect werken zonder modem. Voor sommige zaken heb je een modem nodig maar om gewoon de zenders te kijken en in geval van een digicorder ook op te nemen gaat ook zonder.


Klopt helemaal wat @Wheng zegt. De klassieke digicorder/box krijgt zijn beeld via coax. De aansluiting RJ45 = UTP dient enkel en alleen voor de interactiviteit. Zodus, een digibox/corder die niet op het internet is aangesloten moet alle interactieve diensten ontberen maar voor de rest werkt hij helemaal perfect.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Zenders abonneren

Dit draadje is wel gestart met "digibox", dus ik neem aan dat de vraagsteller het niet over een digicorder heeft ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zenders abonneren


@Theo2  schreef:

Dit draadje is wel gestart met "digibox", dus ik neem aan dat de vraagsteller het niet over een digicorder heeft ?


Voor de interactiviteit al of niet te hebben (dus enkel coax of coax plus UTP) maakt dat eigenlijk niet uit hé ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gregory1
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Zenders abonneren

wrong....

 

De digicorder/box heeft in principe geen interactiviteit nodig om beeld te genereren omdat dit inderdaad via de coax komt. Maar,...

Trek uw utp kabel uit de digicorder en u zal zien dat u na 4 dagen geen beeld meer krijgt enkel nog één.

Dit is omdat uw digicorder gekoppeld staat aan uw modem en omdat op uw factuur iDTV staat.

Telenet kan uw box registreren als DTV dan zal uw box niet gepaird zijn met uw modem en kan u inderdaad alles bekijken zonder interactiviteit uiteraard.

Telenet is geen voorstander voor DTV omdat ze daar ook minder geld aan verdienen natuurlijk maar die blockage van de zenders dient eigenlijk als een soort van diefstalbeveiliging. Als die digicorder/box ooit gestolen word is hij overal onbruikbaar behalve op de modem waarop die gepaird is.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zenders abonneren


@Gregory1  schreef:

wrong....

 

De digicorder/box heeft in principe geen interactiviteit nodig om beeld te genereren omdat dit inderdaad via de coax komt. Maar,...

Trek uw utp kabel uit de digicorder en u zal zien dat u na 4 dagen geen beeld meer krijgt enkel nog één.

... knip ...

Dat is dan nieuw .... Een jaar of twee geleden heeft mijn dochter mij gevraagd om bij mijn ex even te komen kijken wat er scheelde omdat zij alle kenmerken vertoonden van zonder interactiviteit te zitten (zoals slechts twee dagen programmagids ...)  maar er wel een UTP verbinding was.

Ikke dat gedaan ..

En vastgesteld dat de UTP over powerlines liep die elkaar niet zagen. Dus noppes UTP verbinding en bijgevolg noppes interactiviteit.

En dat al  gedurende twee jaar .... En buiten de interactiviteit heeft die digicorder daar heel die tijd keurig gefunctioneerd ...Ik kan u garanderen dat ze niet gedurende twee jaar enkel "één" hebben kunnen kijken hoor ... 

 

Ik heb dan die powerlines netjes gepaird en vanaf dan was de interactiviteit in orde. 

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Zenders abonneren


@Gregory1  schreef:

wrong....

 

De digicorder/box heeft in principe geen interactiviteit nodig om beeld te genereren omdat dit inderdaad via de coax komt. Maar,...

Trek uw utp kabel uit de digicorder en u zal zien dat u na 4 dagen geen beeld meer krijgt enkel nog één.

Dit is omdat uw digicorder gekoppeld staat aan uw modem en omdat op uw factuur iDTV staat.

Telenet kan uw box registreren als DTV dan zal uw box niet gepaird zijn met uw modem en kan u inderdaad alles bekijken zonder interactiviteit uiteraard.

Telenet is geen voorstander voor DTV omdat ze daar ook minder geld aan verdienen natuurlijk maar die blockage van de zenders dient eigenlijk als een soort van diefstalbeveiliging. Als die digicorder/box ooit gestolen word is hij overal onbruikbaar behalve op de modem waarop die gepaird is.


Klopt niet, zover ik weet toch niet alleszins 🙂

Zoals @StefaanH al vermeldde: de zenders blijven gewoon spelen, ook als er geen verbinding met de modem is.

Dit kan wél zo zijn voor de extra kanalen (play, play more, ....) Deze zenders verdwijnen inderdaad als de modem de decoder niet meer vindt (als je meer dan 1 decoder hebt tenminste, anders blijven deze zenders ook gewoon spelen als er geen interactiviteit is. )

 

Ik zou zeggen doe de test eens en haal de utp eens meer dan 4 dagen uit je decoder 🙂

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gregory1
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Zenders abonneren

Dit heb ik dus al meermaals aan de lijve ondervonden, 😛 Ondertussen nog eens nagevraagd voor de zekerheid aan een telenettechnieker en die bevestigt dit....

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Zenders abonneren


@Gregory1  schreef:

Dit heb ik dus al meermaals aan de lijve ondervonden, 😛 Ondertussen nog eens nagevraagd voor de zekerheid aan een telenettechnieker en die bevestigt dit....


Was dat soms op een tv die niet heel regelmatig gebruikt werd? 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes