Beantwoorden
Stijn_Tim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

decoder inruilen voor tv met kaartje

Hallo,

een klein vraagje voor mensen die misschien iets meer verstand hebben van Telenet-diensten dan ikzelf. Voorlopig zit ik bij Telenet in een Wigo-formule, maar deze wordt steeds duurder, zonder dat ik meer ga verbruiken.

Ik dacht dus aan een wijziging. Graag had ik jullie mening hierover: wanneer ik mijn abonnement stopzet, maar enkel nog kies voor Internet van Telenet, blijft mijn modem dan hangen? Zo ja, komt ook het kabelsignaal hierdoor? Zo ja, kan ik via een CI+-kaartje wel nog digitale zenders ontvangen op mijn tv? Of bestaat hier een andere formule voor.

De decoder geeft eigenlijk niet echt een meerwaarde. Digitale kwaliteit kan ook met het kaartje, opvragen van films of series kan adhv abo Netflix. Opnemen en pauzeren kan met smarttv. Enkel terugkijktv zou wegvallen en tv-gids beperkter.

 

Klopt er hier iets niet aan mijn uitleg? 😉

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

decoder inruilen voor tv met kaartje

@Stijn_Tim  

Je kan eventueel overgaan naar tv met een kaartje. Hier heb je een link waarin je ook direct kan zien of je tv ook compatibel is met dat kaartje. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje

 

Je modem blijft hangen daar gaat niks aan veranderen die blijft dus hetzelfde. Enkel rekening houdend dat je een eenmalige kost hebt van de aankoop van je CI+ module en je natuurlijk je kabel abonnement voor de tv. 

 

Je hebt op dit moment een Wigo dus daarin zitten dan ook je gsm nummers inbegrepen ? Of heb je een Wigo zonder mobiel ? . Houd erbij wel rekening dat je gsm nummers dan apart worden aangerekend op je factuur. Hierdoor zou je dus duurder uit kunnen komen dan dat je nu maandelijks betaald. Een eventuele tussen stap zou ook een bundel All internet en tv kunnen zijn. Dan heb je dus tv en internet met de digicorder erbij inbegrepen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stijn_Tim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

decoder inruilen voor tv met kaartje

In de Wigo zitten 2 gsm's, maar verbruik ligt heel laag. Zouden makkelijk kunnen overschakelen naar andere formule hiervoor.

Hoeveel kost kabelabonnement bij Telenet, is dit de 'Telenet TV' die nu op hun website staat voor €28? Lijkt mij veel wanneer je geen digicorder/digibox of Yelo nodig hebt? Of bestaat er geen formule zonder deze extra's?

Alvast bedankt voor de feedback!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

decoder inruilen voor tv met kaartje

@Stijn_Tim  

Nee kabel kost zo veel niet hoor dan zou je dure tv hebben die € 28 is met alles erbij. 

Wat het abonnement van de kabel exact kost durf ik zo uit mijn hoofd niet te zeggen. Dus die kosten zitten elke keer in een pakket erbij gerekend. Als je besluit het los te nemen je CI+module zal je niet meer in een pakket komen en heb je dus losse diensten binnen Telenet en dus komen die kosten van de kabel apart. Je hebt dan Internet + CI+module + kabel abonnement + 2 gsm nummers. 

 

Je geeft aan twee nummers te hebben die bijna geen verbruik hebben. Bij Telenet is de King het laagste wat je kan nemen van abonnement € 16,46 per maand x 2 = € 32,92 per maand enkel al de gsm. Of je neemt een prijs volgens verbruik aan nul euro per maand dan betaal je enkel wat je verbruikt. Let wel op dat als je data en dergelijke laat aanstaan dat de kosten flink kunnen oplopen. Je kan er ook een limiet op instellen eventueel. Als je dat hebt bereikt kan je niet meer bellen. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

decoder inruilen voor tv met kaartje

@patrick37 @Stijn_Tim 

  • € 18,41/maand 
  • Heb je alleen kabel-tv en geen digitale tv? Dan betaal je hetzelfde maar je betaalt dit jaarlijks (€ 220,99/jaar, zijnde 12 keer € 18,41/maand

   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

decoder inruilen voor tv met kaartje

Hou ook rekening met de beperkte opnamemogelijkheden. Zelfs met 2 tuners op uw tv kunt ge maar 1 programma opnemen, een programma opnemen en een ander bekijken is enkel mogelijk wanneer één van de twee een 'ongecodeerde' zender is.  Bij mijSony tv gebeurt het zelfs regelmatig dat het kaartje iets te laat 'decodeert' waardoor de opname foutloopt.

0 Likes
Ex-Netweter
 

decoder inruilen voor tv met kaartje


@patrick37  schreef:

@Stijn_Tim  

Nee kabel kost zo veel niet hoor dan zou je dure tv hebben die € 28 is met alles erbij. Wat het abonnement van de kabel exact kost durf ik zo uit mijn hoofd niet te zeggen. Dus die kosten zitten elke keer in een pakket erbij gerekend.

Als je besluit het los te nemen je CI+module zal je niet meer in een pakket komen en heb je dus losse diensten binnen Telenet en dus komen die kosten van de kabel apart. Je hebt dan Internet + CI+module + kabel abonnement + 2 gsm nummers. 


Dat is gedeeltelijk waar. Maar opgelet met "losse diensten":

  • Voor Telenet "All Internet" apart betaal je 54.56€ per maand.
  • Voor "Telenet TV" apart betaal je 18.41€ per maand (exclusief decoder, CI+ module éénmalig 69€).
  • Als je beide neemt, dan kom je onvermijdbaar in een Pack "Internet en Telenet TV" en betaal je hiervoor de packprijs 82.43€ per maand. Hier is dus de decoder inbegrepen (9.46€ per maand), en kan je er deze niet uithalen. Je kan deze dus niet "apart" nemen 🤔...

PS

Bij aandringen kan je dan (met een beetje geluk) de kosten van de niet-gebruikte (en onterecht aangerekende) decoder recupereren via een maandelijkse korting gedurende één jaar ...

0 Likes
Ex-Netweter
 

decoder inruilen voor tv met kaartje

@Stijn_Tim 

Het is heel moeilijk te besparen als je diensten apart gaat aankopen.

Je kan beter het goedkoopste pakket zoeken dat het beste aansluit met jouw gebruiksprofiel.

Ik heb hier een Wigo Home S met 2x mobiele telefoon met prijs volgens verbruik.

Dit kost mij normaal €72,59/maand maar omdat ik een heel jaar op voorhand betaal krijg ik 5% korting en betaal dus maar €68,96/maand. Ik vind dit een heel goede prijs voor Digitale TV (TV-box inbegrepen), internet, vaste telefoon (gratis in de daluren) en 2 mobiele telefoons. En met Triiing kan je (via wifi) gratis bellen in de piekuren.

https://www2.telenet.be/nl/producten/wigo/bestel-wigo-home-s/

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

decoder inruilen voor tv met kaartje

@Stijn_Tim 

Als je enkel internet neemt, heb je geen TV meer.

Om eveneens TV te hebben moet je minimaal het gewone kabelabonnement nemen en dan heb je ongeveer 30 tv zenders en een aantal radiozenders, hiervoor heb je geen CI+ nodig.

Wil je het meer dan neem je digitale tv met uw CI+, dan heb je het volledige basisaanbod.

 

Wat ik hierboven schrijf is de theorie.

In de praktijk maakt Telenet de klanten wijs dat je een bundel moet nemen die internet, digitale tv en een decoder (Digicorder of TV-Box) omvat en voor dat hele pakket betaal je de volle prijs. Het blijft echter niet tot wijsmaken, het wordt zo opgedrongen. Als je bereid bent om dit uit te vechten met Telenet, neem dan de elementen die je wenst. Rekent Telenet je dan de huur aan van een Digicorder of TV-Box, betwist dat, dien een klacht in bij Telenet en blijft Telenet bij haar standpunt, dien een bemiddelingsklacht in bij de ombudsman van de Telecom.

 

Zelf al heb je een Digicorder, je kan altijd een CI+ in je tv steken.  Ik kijk meestal rechtstreeks op TV met CI+, uitzonderlijk via de Digicorder tenzij voor opnames.

Stijn_Tim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

decoder inruilen voor tv met kaartje

Alvast bedankt voor de vele antwoorden. Ik ben er zeker en vast wijzer van geworden.

 

@CDTIWist ik niet, goed dat je mij dit vertelt. Die technologie heeft dus ook zeker zijn gebreken.

@Ex-NetweterBedankt voor de tip! 😉

@Ex-NetweterIk ben altijd op zoek naar een goed pakket bij mijn profiel, maar heb een vermoeden dat dit (voor mij) niet bestaat. Veel internet, weinig mobiele data. Als je kijkt naar de abonnementen dan is het vooral betalen voor mobiele data, terwijl ik hier niet verder kom dan 2 of 3 GB voor 2 smartphones. Vroeger had ik ook Wigo Home S, maar toen kwam Netflix en Prime Video binnen in ons gezin en schoot het internetverbruik door het dak. Thuis werd er bijna niet meer naar de 'gewone' tv gekeken. Zonde dus om er elke maand goed voor te betalen.

@janne_manIk had wel gedacht dat Telenet moeilijk kon doen bij het vinden van een achterpoortje. Zelf heb ik geen zin om er een halve oorlog voor uit te vechten. Wel spijtig dat je niet gewoon kan betalen wat je ook echt verbruikt. Maar ja, in een ideale wereld ...

0 Likes