Beantwoorden
Desmet_G
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

digicorder reageert traag

Sedert enige tijd hebben wij problemen met onze 2 digicorders. Ze reageren heel traag, kan tot meer dan 10 seconden duren. Dir probleem hebben we zowel bij het zappen, opvragen van opnames, doorspoelen van opnames, opvragen TV Gids, …… Heb zelfs al momenten gehad dat er bijna 10 min geen reactie was van de digicorders. Ondertussen al van alles geprobeerd, opnieuw opstarten digicorders, digicorders terug naar fabrieksinstelling gezet, modem herstart. Na enig opzoekingswerk denk ik misschien een oplossing te hebben gevonden. Onze modem is immers nog een EURODOCSIS 2.0. Volgens deze link zou het EURODOCSIS 3.0 moeten zijn.https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-weet-ik-welk-type-modem-ik-heb/

 

Iemand enig idee of dit een oplossing kan zijn?

 

Dank u wel.

0 Likes
14 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

digicorder reageert traag

@Desmet_G

Ik zou in ieder geval die modem al gaan omwisselen. Het zal er zeker niet op verslechteren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

digicorder reageert traag


@Desmet_G@  schreef:

Sedert enige tijd hebben wij problemen met onze 2 digicorders. Ze reageren heel traag, kan tot meer dan 10 seconden duren. Dir probleem hebben we zowel bij het zappen, opvragen van opnames, doorspoelen van opnames, opvragen TV Gids, ……


Bij enkele van die opdrachten speelt de modem totaal geen rol zoals opvragen van opnames, afspelen van opnames , doorspoelen dat kan allemaal zelfs zonder modem. Bekijkt u opnames vanaf de tweede decoder op de eerste wordt het heel anders, dan speelt uw eigen netwerk een rol, maar weer niet de modem.

0 Likes
Desmet_G
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

digicorder reageert traag

Ter Info. Blijkbaar speelt de modem tegenwoordig toch een belangrijke rol. Modem vernieuwd, problemen opgelost. Zelfs enkele test uitgevoerd, Netwerkkabel uitgetrokken, Digicorder doet bijna niks meer. Geen opnames opvragen, ……….

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

digicorder reageert traag

@Desmet_G

Jij bent niet toevallig een tester van de nieuwe digicorder? 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

digicorder reageert traag


@StefaanH@  schreef:

@Desmet_G

Jij bent niet toevallig een tester van de nieuwe digicorder? 


Is er een nieuwe digicorder in omloop ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

digicorder reageert traag


@Theo2@  schreef:

@StefaanH@  schreef:

@Desmet_G

Jij bent niet toevallig een tester van de nieuwe digicorder? 


Is er een nieuwe digicorder in omloop ?


Neen, nog niet. Er is een beperkte groep gebruikers die hem aan het uittesten is. Voorjaar 2019 zal hij dan beschikbaar worden voor iedereen. Maar als ik mij niet vergis weet jij dat wel, Theo ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

digicorder reageert traag

@Theo2 @Desmet_G, denk dat @StefaanH wel effectief de nieuwe TV-box bedoelde. Want een nieuw model van de huidige digicorders is er niet. Het is voor ons allemaal nog wat wennen na het jaren digicorders en digiboxen te hebben genoemd. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

digicorder reageert traag

Oh boy ... dus de nieuweTV-Box gaat niet meer digicorder heten eens hij publiek wordt ... OK dan Smiley Knipoog

 

In mijn eenvoudig brein was het de opvolger van de digicorder (want ge kunt er opnames mee maken) en bleef hij digicorder noemen, vierde generatie weliswaar ... of zou het al de vijfde zijn, ben een beetje de tel kwijt in de loop der jaren Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

digicorder reageert traag

@StefaanH

 

Ze noemen het nu al een tijdje "TV-box" hoor; het is zelfs de naam van het nieuwe forum: Telenet TV-box. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

digicorder reageert traag

@sb

 

Ja dat klopt, weet ik, maar ik ging ervan uit dat eenmaal de testperiode achter de rug en de roll-out naar het grote publiek van start zou gaan dat ze dat ding opnieuw "digicorder" gingen noemen. Producten in ontwikkeling en/of test hebben dikwijls een andere naam dan het uiteindelijk product dat op de markt komt ....

 

Niet dus ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

digicorder reageert traag


@StefaanH@  schreef:

@sb

 

Ja dat klopt, weet ik, maar ik ging ervan uit dat eenmaal de testperiode achter de rug en de roll-out naar het grote publiek van start zou gaan dat ze dat ding opnieuw "digicorder" gingen noemen.


Zou niet correct zijn , want dat ding neemt NIET op, het vraagt alleen aan Telenet om iets op te nemen...

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

digicorder reageert traag


@Suzy@  schreef:

@Theo2 @Desmet_G, denk dat @StefaanH wel effectief de nieuwe TV-box bedoelde.


Suggestie: Telenet TV-box bij de labels zetten ???

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

digicorder reageert traag

@Theo2, initieel had ik het label TV-box toegevoegd op het bord 'Hardware & Instellingen" om zo het onderscheid te maken van de posts over de gewone digicorder. Maar omdat enkele leden terecht aangaven dat het toch verwarrend was, heb ik een apart bord aangemaakt voor de TV-box.

 

Wanneer een post dus over de nieuwe TV-box gaat, moet hij op het nieuwe bord geplaatst worden. 😉 Bedankt wel voor je suggestie! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

digicorder reageert traag


@Theo2@  schreef:

@StefaanH@  schreef:

@sb

 

Ja dat klopt, weet ik, maar ik ging ervan uit dat eenmaal de testperiode achter de rug en de roll-out naar het grote publiek van start zou gaan dat ze dat ding opnieuw "digicorder" gingen noemen.


Zou niet correct zijn , want dat ding neemt NIET op, het vraagt alleen aan Telenet om iets op te nemen...


Dat is voor de doorsnee gebruiker niet relevant, WAAR de opname staat of HOE dat gebeurt. Hij kan iets aanduiden om op te nemen zodat hij later kan kijken en dat is alles. De achterliggende technologie zal hem worst wezen.

 

Hoeveel mensen met een rijbewijs weten hoe een motor werkt, het fundamentele verschil tussen een otto- en een dieselmotor, wat een differentieel is, waar het voor dient en hoe het werkt , enz ... Dat zal hun allemaal worst wezen, ze starten de auto en rijden ermee naar hun bestemming. Een grote meerderheid kan nog niet eens het oliepeil meten of de bandendruk checken ... Er zijn er zelfs die niet zelf kunnen tanken ...

 

Om maar te zeggen ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.