Beantwoorden
cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

Ik heb momenteel een NIIJ-65/88-GA-01A-BE05 hangen voor mijn TV's. Dit is helaas niet meer voldoende om alle TV's aan te sluiten. Hoe breid ik best uit ? Een Hirschman versterker (Hirschmann GHV51M) splitter op 1 vd uitgangen hangen, is dat een goed idee of biedt Telenet ook iets aan om uit te breiden ? 

Tags (2)
0 Likes
22 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

Je kan die Hirschman inderdaad gebruiken want deze ondersteund de Telenet normen.

Vergeet wel niet dat deze antenneversterker maar frequenties tot 860 MHz aankan en dat je dus beter voor een Hirschmann HMV41 antenneversterker gaat die 1,2 GHz  aankan.

Je moet deze dan op één van de uitgangen van de huidige antenneversterker hangen en zo naar je nieuwe gaan. Hou er rekening mee dat je een afsluitweerstand gebruikt zodat deze afgeschermt zijn tegen externe signalen van bijvoorbeeld 4G of andere stoorzenders.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

Is dit voor een privé of business instalatie?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

@cocamog  Zo'n Hirshman versterker zou kunnen. Dan ga je van 4 naar 7 bruikbare aansluitingen. Hou er wel rekening meer dat je enkel clusters van maar 4 TV boxen of digicorders kunt aansluiten. Dat wil zeggen dat je uw opnames, Play, Play sport enz. maar op 4 boxen kunt delen. Wil je er meer dan zal je een axtra Play, Play sports enz. moeten betalen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

Ik dacht dat Telenet maar 4 decoders (kaartje,digicorder, digibox of TV-Box) wou activeren op 1 privé aansluiting.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

Momenteel heb ik 2 digicorders,2 digiboxen en 1 kaartje = 5

0 Likes
cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

bedankt dat model zoek ik even op.

0 Likes
cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

prive installatie

0 Likes
cocamog
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

sorry , blijkbaar komt het antwoord niet bij de juiste post terecht.

0 Likes
Snarie
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

Door Telenet zelf geïnstalleerd: Op de 2 uitgangen met grootste versterking (+6dB), een splitter 1 naar 2. Hierdoor 6 aansluitingen voor de kost van bijna niets:

signal-2020-04-10-202303 (002).jpg

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

Met het abonnement op tv mag je maximaal vier toestellen aansluiten of gelijktijdig gebruiken met de coax antennekabel van Telenet. Strikt genomen ben je een zwartkijker bij meer dan vier.

Zeer extreem kan deze klant op een toegelaten manier gelijktijdig acht programma's opnemen en vier uitzendingen bekijken.

Een andere klant heeft drie Digicorders verbonden met een tv en twee losse tv's. Op deze manier gelijktijdig naar vijf uitzendingen kijken mag niet. Het aantal uitzendingen bekijken boven vier kan dan weer wel door optimaal gebruik maken van YeloPlay of Telenet.tv.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

@Snarie   We zeggen niet dat het niet kan. Maar in wezen mag/kan je maar 4 digicorders/digiboxen aansluiten. Splitters kunnen perfect werken voor analoog signaal. Voor digitaal signaal krijg je mogelijks problemen.

Gangbare praktijk is:

- 1 DTV lijn per klant met max. 4 digicorder/boxen. Die onderling kunnen gebruiken maken van Play, Play More, Play sport, interactieve TV enz.

- Je kan in het totaal tot 4 DTV lijnen gaan met telkens 4 boxen. Maar als ze er bij Telenet op letten ga je een multi-aansluiting betalen aan hogere kost en hogere auteursrechten.

De extra 3 DTV lijnen die mogelijk zijn kunnen ook gebruikt worden voor CI+ modules.  1 Module per DTV lijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

extra splitter voor Kabel TV (Coax)


@janne_man  schreef:

Met het abonnement op tv mag je maximaal vier toestellen aansluiten of gelijktijdig gebruiken met de coax antennekabel van Telenet. Strikt genomen ben je een zwartkijker bij meer dan vier.


Bron?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

extra splitter voor Kabel TV (Coax)

@Ex-Netweter  het klopt wat @janne_man  zegt dat is juiste informatie. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

extra splitter voor Kabel TV (Coax)


@cocamog  schreef:

Ik heb momenteel een NIIJ-65/88-GA-01A-BE05 hangen voor mijn TV's. Dit is helaas niet meer voldoende om alle TV's aan te sluiten. Hoe breid ik best uit ? 


Ik begrijp de meest voorgaande antwoorden niet zo goed.

De vraagsteller vroeg alleen hoe hij meerdere toestellen kan aansluiten op zijn NIU. Eenvoudige vraag, eenvoudig antwoord:

  1.  Een extra antennevesterker (zoals de Hirschmann HMV41) is een goede (maar dure) oplossing, en waarschijnlijk overkill.
  2.  Een goede splitter (zoals de Hirschmann DFC2104) zal in de meeste gevallen ook perfect werken (ook voor digitale TV). Best aansluiten op één van de versterkte uitgangen van de NIU (zie bovenstaande post van @Snarie )

[EDIT]

Als ik het goed begrijp, kan je dus 4 digicordes/digiboxen hebben op één DTV lijn, en dan nog eens 3 CI+ modules. Dat zijn dus 7 toestellen?

En hier bovenop kan je nog extra toestellen aansluiten zonder een extra "digitale dienst" (compact signaal wordt niet aanzien als een digitale dienst).