24747
netweters
|
152252
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik heb momenteel een NIIJ-65/88-GA-01A-BE05 hangen voor mijn TV's. Dit is helaas niet meer voldoende om alle TV's aan te sluiten. Hoe breid ik best uit ? Een Hirschman versterker (Hirschmann GHV51M) splitter op 1 vd uitgangen hangen, is dat een goed idee of biedt Telenet ook iets aan om uit te breiden ?
Je kan die Hirschman inderdaad gebruiken want deze ondersteund de Telenet normen.
Vergeet wel niet dat deze antenneversterker maar frequenties tot 860 MHz aankan en dat je dus beter voor een Hirschmann HMV41 antenneversterker gaat die 1,2 GHz aankan.
Je moet deze dan op één van de uitgangen van de huidige antenneversterker hangen en zo naar je nieuwe gaan. Hou er rekening mee dat je een afsluitweerstand gebruikt zodat deze afgeschermt zijn tegen externe signalen van bijvoorbeeld 4G of andere stoorzenders.
@cocamog Zo'n Hirshman versterker zou kunnen. Dan ga je van 4 naar 7 bruikbare aansluitingen. Hou er wel rekening meer dat je enkel clusters van maar 4 TV boxen of digicorders kunt aansluiten. Dat wil zeggen dat je uw opnames, Play, Play sport enz. maar op 4 boxen kunt delen. Wil je er meer dan zal je een axtra Play, Play sports enz. moeten betalen.
Momenteel heb ik 2 digicorders,2 digiboxen en 1 kaartje = 5
bedankt dat model zoek ik even op.
prive installatie
sorry , blijkbaar komt het antwoord niet bij de juiste post terecht.
Door Telenet zelf geïnstalleerd: Op de 2 uitgangen met grootste versterking (+6dB), een splitter 1 naar 2. Hierdoor 6 aansluitingen voor de kost van bijna niets:
Met het abonnement op tv mag je maximaal vier toestellen aansluiten of gelijktijdig gebruiken met de coax antennekabel van Telenet. Strikt genomen ben je een zwartkijker bij meer dan vier.
Zeer extreem kan deze klant op een toegelaten manier gelijktijdig acht programma's opnemen en vier uitzendingen bekijken.
Een andere klant heeft drie Digicorders verbonden met een tv en twee losse tv's. Op deze manier gelijktijdig naar vijf uitzendingen kijken mag niet. Het aantal uitzendingen bekijken boven vier kan dan weer wel door optimaal gebruik maken van YeloPlay of Telenet.tv.
@Snarie We zeggen niet dat het niet kan. Maar in wezen mag/kan je maar 4 digicorders/digiboxen aansluiten. Splitters kunnen perfect werken voor analoog signaal. Voor digitaal signaal krijg je mogelijks problemen.
Gangbare praktijk is:
- 1 DTV lijn per klant met max. 4 digicorder/boxen. Die onderling kunnen gebruiken maken van Play, Play More, Play sport, interactieve TV enz.
- Je kan in het totaal tot 4 DTV lijnen gaan met telkens 4 boxen. Maar als ze er bij Telenet op letten ga je een multi-aansluiting betalen aan hogere kost en hogere auteursrechten.
De extra 3 DTV lijnen die mogelijk zijn kunnen ook gebruikt worden voor CI+ modules. 1 Module per DTV lijn.
@janne_man schreef:Met het abonnement op tv mag je maximaal vier toestellen aansluiten of gelijktijdig gebruiken met de coax antennekabel van Telenet. Strikt genomen ben je een zwartkijker bij meer dan vier.
Bron?
@Ex-Netweter het klopt wat @janne_man zegt dat is juiste informatie.
@cocamog schreef:Ik heb momenteel een NIIJ-65/88-GA-01A-BE05 hangen voor mijn TV's. Dit is helaas niet meer voldoende om alle TV's aan te sluiten. Hoe breid ik best uit ?
Ik begrijp de meest voorgaande antwoorden niet zo goed.
De vraagsteller vroeg alleen hoe hij meerdere toestellen kan aansluiten op zijn NIU. Eenvoudige vraag, eenvoudig antwoord:
[EDIT]
Als ik het goed begrijp, kan je dus 4 digicordes/digiboxen hebben op één DTV lijn, en dan nog eens 3 CI+ modules. Dat zijn dus 7 toestellen?
En hier bovenop kan je nog extra toestellen aansluiten zonder een extra "digitale dienst" (compact signaal wordt niet aanzien als een digitale dienst).