Beantwoorden
Ole
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
O dierbaar België.. Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

nas refresht niet op digicorder

Op mijn thuisnetwerk heb ik een nas. Vroeger gebruikte ik vaak mijn digicorder om naar foto's of filmpjes te kijken die hierop stonden. 

Helaas lijkt, ik denk sedert de laatste software update van de digicorder, de inhoud op de nas die ik zie via de dc niet meer vernieuwd te worden. De oude bestanden, die op de nas ondertussen gewist zijn, zie ik nog steeds, maar kan ik natuurlijk niet bekijken op de dc. Maar nieuwe bestanden worden ook niet zichtbaar via de dc. 

Iemand een idee waaraan dit kan liggen en hoe dit op te lossen valt?

0 Likes
18 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

nas refresht niet op digicorder

Ik moet eerlijk toegeven dat  op mijn digicorder ik ook niet meer kan naar mijn foto's en filmpjes kijken. En dit reeds sinds een 6 tot 8 maanden. Met mijn digibox lukt dit wel nog. Ik heb er nog geen woorden willen aan vuilmaken buiten een ene keer dat ik een mail naar Telenet heb gestuurd maar waar ik alleen maar het standaard "reset" advies heb gekregen. Misschien wordt dit een uitgebreidere functie op de nieuwere digicorder, die nog meer als mediacenter zal kunnen dienstdoen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

nas refresht niet op digicorder

daar zal u volgend jaar meer van zien als die er is 😛 hahahahaha


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

nas refresht niet op digicorder

De oplossing hiervoor en lekker goedkoop, ik gebruik deze al jaren voor alle media  en werkt super goed  daar de digicorder toch altijd al heel beperkt is voor media weer te geven:  https://www.raspberrypi.org/products/raspberry-pi-3-model-b/

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

nas refresht niet op digicorder


@dusbaba@  schreef:

De oplossing hiervoor en lekker goedkoop, ik gebruik deze al jaren voor alle media  en werkt super goed  daar de digicorder toch altijd al heel beperkt is voor media weer te geven:  https://www.raspberrypi.org/products/raspberry-pi-3-model-b/


Heb ik ook geprobeerd maar blijkbaar het verkeerde OS geinstalleerd en ik kon wel mijn NAS bereiken maar geen (muziek)bestanden weergeven. Moet er dringend eens tijd voor maken om het opnieuw te proberen / Installeren. In September volg ik een cursus Raspberry PI. Hopelijk steek ik daar iets op.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ole
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
O dierbaar België.. Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

nas refresht niet op digicorder

Ik krijg de data nog wel doorgestuurd naar mijn tv, maar dan via mijn pc. Maar ik had graag gewoon met de digicorder en de nas gewerkt.

 

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

nas refresht niet op digicorder

Zitten de digicorder en de nas in hetzelfde netwerk?

De digicorder heeft een extern ip adres en de nas normaal een intern ip adres.

Kunnen die twee überhaupt communiceren?

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Ole
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
O dierbaar België.. Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

nas refresht niet op digicorder

De digicorder heeft msch ook een extern IP, maar duidelijk ook een intern (heb ik teruggevonden). En die kunnen zeker communiceren. Ik kan de oude bestanden die nog op de schijf staan wel nog bekijken via de digicorder. Kan trouwens ook naar de bestanden die ik beschikbaar maak via pc bijvoorbeeld. 

Het probleem is enkel dat de inhoud via: instellingen, apparaten, 'mijn  nas' niet meer vernieuwd wordt. De oude bestanden blijven dus zichtbaar, hoewel een deel al verwijderd, en nieuwe worden niet zichtbaar en kan ik dus niet aan. 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

nas refresht niet op digicorder

Er is duidelijk iets mis met de software van de digicorder wat betreft externe bestanden ophalen om af te spelen. Als je na een HGW zit, dan zit je HGW altijd in het zelfde netwerk van je andere apparaten, los van het IP adres voor de externe communicatie, maar daar ligt het probleem niet. Zoals verschillende het aangeven zit er iets fout in bestandsbeheer en het afspelen  van bestanden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

nas refresht niet op digicorder

Is er iets gewijzigd in de nas zelf? Staan de rechten op die mappen goed?

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Ole
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
O dierbaar België.. Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

nas refresht niet op digicorder

Er is niets gewijzigd aan de instellingen van de NAS door ik, een update zou kunnen maar ik twijfel er sterk aan. 
Ik denk alvast in de richting van igvfer, dat er iets mis is met het bestandsbeheer van de digicorder. Vraag is natuurlijk hoe dat opgelost kan worden. 

 

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

nas refresht niet op digicorder

Dan kan het idd alleen maar bij de digirecorder liggen.

Heb je al geprobeerd om deze naar fabrieksinstellingen terug te zetten?

 

Hoe je dat doet vind je hier.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Ole
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
O dierbaar België.. Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

nas refresht niet op digicorder

Dat heb ik nu net nog geprobeerd, maar helaas.

Het lijkt me ook raar dat hij nog steeds dezelfde bestanden op mijn nas toont. Ik had verwacht dat de digicorder, nadat hij opnieuw ingesteld was naar fabrieksinstellingen, wel ging moeten opnieuw zoeken de bestanden. 

Ook nog eens opnieuw gekeken naar de instellingen van de nas, maar alles lijkt me in orde. 

Kan het een idee zijn om een oudere versie van het besturingssysteem van de digicorder opnieuw te installeren? Zo kunnen we weten als hij effectief aan de update (van de dc, wat ik dacht) ligt, of als het iets anders moet zijn? 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

nas refresht niet op digicorder

 

 


@Ole@  schreef:
Kan het een idee zijn om een oudere versie van het besturingssysteem van de digicorder opnieuw te installeren?

Een goed idee misschien maar dat is niet mogelijk.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ole
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
O dierbaar België.. Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

nas refresht niet op digicorder

 
0 Likes