Beantwoorden
jtheeuwes
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

radio via de kabel

Ik vind niet echt het bord waar dit thuis hoort dus heb ik maar "Hardware&Instellingen" gekozen.

 

Ik heb radio via de kabel van telenet en hoor geen boodschap op FM105.3. Gaat dit signaal volgend jaar nog verder gaan? Is dit dus digitaal?

0 Likes
23 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

radio via de kabel

@jtheeuwes Het zijn nog geruchten dat fm in de eter stopt in 2023, vrije radio’s zullen nog even blijven vrees ik want die kunnen de hoge bedragen van DAB+ niet betalen, en wat met mensen die geen DAB+ toestel hebben, denk dat het nog zo geen vaart zal lopen in België met de fm in de eter dat wegvalt, en wat met al die onbruikbare radio’s dan die op de afvalberg komen.

denk dat we nog wat langer mogen wachten met fm radio.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

radio via de kabel

Leest dit eens.

Als Telenet stopt met het FM-antennesignaal, dan zal de 50% digitale luisteraars snel bereikt zijn. Mogelijk als in 2020. Twee jaar later zal de Vlaamse overheid een stappenplan opstellen voor de volledige overschakeling. Dat kan plots zeer snel gebeuren als ik zie hoe het vergaan is eerst met de analoge tv via de ether en vervolgens met het DVB-T signaal van de VRT zenders dat achter een betaalmuur kwam.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

radio via de kabel

@jtheeuwes   Ter info: Telenet biedt een toestel aan waarmee je toch nog radiozenders kan ontvangen via een coaxkabel.

 

Zie deze thread.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

radio via de kabel

@janne_man 

Ja... dat was ik al de hele tijd aan het denken:

- de jeugd kent geen radio meer.

- nieuwe auto's gaan verplicht een DAB+ ontvanger hebben tegen 2021.

- de analoge mogelijkheden van de coax van de Teledistributie, nu Telenet, worden uitgeschakeld, ook wellicht tegen 2021 een feit.

- .. ik vergeet misschien nog een paar punten...

 

==> Dat alles maakt dat de 50% digitale luisteraars stilaan in zicht komen.

Dan wordt het pas echt leuk, want de publieke omroep zal FM vaarwel zeggen.

 

Dus Telenet, net zoals de dure automerken nu al en alle andere in 2021, helpen de FM uitschakelen 😉

We gaan voor de zoveelste keer met 1e en 2e rangsburgers te maken krijgen. "The have and the have not".

De 2e rangsburgers die hun oude FM-radio zullen willen blijven gebruiken, "want hij speelt nog", zullen mogen luisteren naar de commerciele stations die te klein zijn om de DAB-sprong te kunnen nemen.

Naar het "huis van vertrouwen" waar een groot stuk belastingsgeld (terecht) naartoe gaat, zullen ze met hun FM-radio niet meer kunnen luisteren.

 

Het is altijd een uitdaging om "mee" te blijven.

Het is kwestie om tijdig op de trein - tegenwoordig eerder een sneltrein - te springen om mee te kunnen.

Kijk maar naar het online-platform van de overheid, de banken,... Tamelijk veel 60-80-jarigen hebben problemen om die overstap te maken en zwaaien met papieren aangiftes en overschrijvingen.

Een aantal "durvers" onder hen, volgen lessen bij de gemeente om mee te kunnen.

Over de 80-plussers zullen we het dan maar niet hebben. 😉

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

radio via de kabel

Al bestaat DAB al veel langer dan een jaar, probleem is dat er nooit reclame voor is gemaakt en de mensen in Vlaanderen het niet kende, nu sinds een jaar zitten de grote geldschietende radiozenders op DAB+ en maken ze er snel reclame voor en is dit opeens het product dat toekomst gericht is.

maar wat er op zit is veel prul en meeste van 2 aanbieders, VRT en De medialaan groep zijn net die dat de meeste luistercijfers hebben, de kleine zenders regionale zullen nog even op fm mogen blijven of zullen ermee stoppen wegens te duur om op DAB+ te komen.

dan word het enkel eenheidsworst van 2 grote met enkele non-stop zenders met een playlist van 2000 hits die constant herhaalt word.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GeertVdW
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

radio via de kabel

en wat is de oplossing voor mensen die TV-kijken met een kaartje (en dus geen digibox/corder dinges hebben) ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

radio via de kabel


@GeertVdW  schreef:

en wat is de oplossing voor mensen die TV-kijken met een kaartje (en dus geen digibox/corder dinges hebben) ?


Je hebt toch alle radiozenders op je tv.  Indien je een geluidssysteem hebt is de tv daar allicht toch al op aangesloten. Met een beetje geluk kan j trouwens het beeld van de tv uitzetten. 

Je kan altijd een dvb-c radio nemen zoals dit toestel dat Telenet aanbiedt.

BW804S
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

radio via de kabel

Helemaal akkoord met jullie bedenkingen over het verdwijnen van FM. 

Zal de 'overheid' oog hebben voor de ("2e rangs")automobilisten met alleen een FM-radio aan boord, die dan geen verkeersinfo meer kunnen ontvangen? 

Onwetend tegen de spookrijder geknald? Pech, ja had maar moeten overschakelen naar DAB+...

0 Likes
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

radio via de kabel

Ik zal niets missen in de toekomst, want ik luister nu al bijna niet meer naar radio. Voor alle 99 % reclame en gezever  dat er nog wordt aangeboden is het echt de moeite niet meer om daaraan nog een cent aan uit te geven.

 

Zelfs in de auto is het niet te harden om te moeten zappen op zoek naar muziek.

Tien minuten zappen tussen reclame, gebabbel, interviewers met domme vragen,en dan is het genoeg  ! Afzetten ...pfff

 

Er is meer dan voldoende via internet en men kiest zelf wat men zelf wil horen.