24777
netweters
|
152633
antwoorden
|
20726
vragen
|
Ik heb een applicatie waarvoor poort 80 dient open te staan. Ik heb in de portforwarding in de router poort 80 geforward naar een LAN IP adres. Als ik via LAN de applicatie tracht te bereiken werkt dit zonder problemen. Wanneer ik echter via WAN (internet) tracht in te loggen werkt het niet. Ik heb reeds contact opgenomen met Telenet zelf maar deze helpen me niet direct verder. Wie heeft dit probleem ook reeds ervaren, en kan me hierbij helpen. Nog even dit ik tracht de applicatie te bereiken via HTTP poort 80.
Graag info. Mijn mail adres is xxx@telenet.be.
Staat de portforwarding op TCP, UDP of Beide? ik zou die eens op TCP zetten (of UDP) maar zeker niet op beide want dan werkt het niet op het laatste model van HGW.
Zie ook hier: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/port-forward-probleem/td-p/13402
Er is, zoals ik zelf ook al heb opgemerkt blijkbaar een groot probleem om de settings die je invoert via "mijn telenet" correct uit te voeren. Er wordt aangegeven dat het opgeslagen is maar enkele uren later is het of verdwenen of niet toegepast. Ik zette vorige week een doorverwezen poort op " niet actief" en bij het testen was die wel actief en enkele uren later stond die terug actief zonder dat ik iets gedaan had.
Ook IPv6 is een komplete ramp. Ik heb dit reeds aangekaart bij de technische dienst maar tot nu toe geen oplossing. Me de vorige (zwarte) Home gateway werkte zowel IPv4 en IPv6 buiten de portforwarding op IPv6 maar met de witte modem moeilijkheden met IPv4 voor portforwarding en IPv6 kompleet niet werkend.
Tijd voor de technische dienst om het nieuwe jaar met de goede voornemens en oplossingen te starten. Wetende dat de bazen van Telenet dit Forum nauwlettend in de gaten houden, hebben ze al gezien dat de doorsnee klant is geëvolueerd en niet alleen met zijn PC'tje op internet gaat maar ook tal van andere toepassingen doet. Ze kunnen misschien beginnen met toegeven dat er moeilijkheden zijn.
Hallo de port forwarding staat op beide, maar zal het eens testen met die enkel op TCP te zetten.
Ik hou u wel op de hoogte.
waarom kies je poort 80? heel wat cloudbased toestellen (ipcam's, nas, ....) nemen standaard die poort, test even met een andere poort? Blijf wel netjes onder ip 192.168.x.100
Kan de poort momenteel niet aanpassen. krijg via mijn browser geen toegang tot item.
Ja klopt. Had ook al een mail gestuurd naar de technische dienst, maar zie hieronder het antwoord.
Hartelijk dank voor uw bericht.
U had een vraag over een poort die dient open te staan.
Wij hebben dit voor u nagekeken. Wij blokkeren basis poorten voor de veiligheid. Deze kunnen niet worden open gezet.
Wanneer u dit toch wenst te doen kan u dit door “port forwarding” te doen. Echter geven wij hier geen ondersteuning op en is dit op eigen verantwoordelijkheid.
Instellingen kunnen steeds gewijzigd worden via mijn.telenet.be.
Wanneer u hier verder vragen op heeft raden wij contact op te nemen met een it specialist of u kan uw vraag stellen via netweters.be. Dit is een forum waar telenet klanten elkaar helpen met telenet en niet telenet gerelateerde zaken.
Wij hopen u hier voldoende info mee te hebben kunnen geven.
Dit is een standaard antwoord. Maar volgens mij is Telenet verantwoordelijk voor zijn Home Gateway en de bijhorende software en ook dat de instellingen die je er in maakt werken. Op die manier wentelen ze hun verantwoordelijkheid af. Uw vraag aan hen was niet hoe je het moet doen maar wel waarom het niet werkt als je de instellingen die jij kan aanpassen hebt aangepast. Als je een eigen router koopt is de fabrikant van die router verantwoordelijk en die doet dan de nodige software updates indien nodig.
Het is géén goed idee om je e-mailadres hier te vermelden. Dit is een openbaar forum en is dus voor iedereen toegankelijk. Graag verwijderen dus.
Verder: vragen op het forum = antwoorden op het forum. Op die manier heeft iedereen er iets aan. Antwoorden vragen via e-mail is doen we dus liever niet.
Best selecteer je enkel TCP, bovendien zou ik een andere poort selecteren dan 80 aangezien dit voor security redenen echt niet aangeraden is. Poort 80 is té standaard.
Vaak helpt het ook om eventjes je modem te herstarten, soms willen de instellingen van Port Forwarding niet doorkomen.
Ik geloof dat Telenet enkel verantwoordelijk is tot aan de modem. Alles wat binnen jouw thuisnetwerk gebeurt is jouw eigen verantwoordelijkheid. Telenet biedt enkel de technologie aan om jouw wensen te doen.
@SjCrKlopt helemaal wat je zegt. Telenet is verantwoordelijk tot aan de modem, maar als Telenet een modem/router levert is ze ook, verantwoordelijk dat de software naar behoren werkt om portfowarding en dergelijke correct te kunnen instellen. Als ze enkel de modem leveren en je gebruikt een eigen router dan is de fabrikant van die router verantwoordelijk dat die goed zijn werk doet.