Beantwoorden
Saartje1
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party!

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

We zouden graag een smart-tv op de speelzolder zetten voor de kinderen. Om daar op de playstation te spelen, tv te kijken, om later Netflix te kijken. We hebben er echter geen kabel en een slechte wifi -verbinding. Hoe pakken we dit aan? Is een wifi-versterker voldoende? heb ik een chromecast nodig?

 

0 Likes
11 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

Uiteraard is voor pakweg PlayStation en Netflix een goede internetverbinding vereist. Powerlines kunnen bij slechte wifi mogelijks een goede oplossing zijn. De snelheid van Powerlines hangt wel af van de kwaliteit van het elektriciteitsnetwerk in uw woning. TV kijken kan door middel van een TV Box (best via de kabel aansluiten) of via bijvoorbeeld Telenet TV of Yelo Play of de websites van de zenders zelf, al heb je natuurlijk ook hier weer een snelle en stabiele internetverbinding voor nodig. Veel streamen verbruikt natuurlijk ook veel via de Telemeter. Daarom kies je best een "ongelimiteerd" internetabonnement zoals Fibernet 200, waar je tussen 12 uur 's middags en 12 uur 's nachts per maand 750GB mag verbruiken.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

Ik zou zeker niet onmiddellijk overstappen op een duur(der) internetabonnement. Kijk het eerst even aan en dan zie je wel. Voor digitale televisie moet je niet per se een tv-box/digibox/digicorder aanschaffen. Let bij de aankoop van die smart tv dat je er een CI+ kaartje kan insteken. Dat kost je eenmalig 69 euro. En een Chromecast... Bij heel wat smart tv's is deze functie (casten) ingebouwd, dus hoef je niet per se een afzonderlijke Chromecast kopen. Idem met Netflix; dit is ingebouwd in veel smart tv's. Gewoon even navragen bij aankoop.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

Een coax kabel is sowieso nodig. Dus deze moet zeker naar daar getrokken worden. Dus is een UTP netwerkkabel er even vlug bij gelegd. Er zijn in de handel mogelijkheden genoeg verkrijgbaar om deze kabels discreet weg te werken.

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

Een coaxkabel is sowieso te verkiezen, maar dat is niet altijd evident. In zo'n geval kan je altijd eerst WiFi of powerlines proberen. De eerste set powerlines is overigens gratis.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

@sb 

powerlines, die zetten toch enkel maar het netwerk signaal over? Maar geen coax? Coax kabel moet je toch hebben van aan de NIU? Ofwel moet hij, zoals je reeds zei, kunnen casten via yelo play of Telenet TV. Maar moet je dan geen box of corder hebben voor die nieuwe TV?

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

PWL voor Netflix of YouTube en dergelijke, maar dat kan je ook met een smartphone of tablet casten (wat wel meegeteld zal worden voor het verbruik).

 

CI+ kaartje zat ik er even langs: daarvoor heb je idd een coaxkabel nodig en een kabelabonnement (tv).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

@sb 

PWL (WiFi) zullen ze dan ook sowieso nodig hebben, als ze willen casten via smartphone of tablet en de TS zei dat er op zolder geen WiFi was. Ja de eerste set PWL is gratis, dus jullie kunnen dit eventueel proberen. En dan via een smartphone of tablet casten via de yelo play of Telenet TV app, hangt er vanaf wat jullie beneden reeds hebben staan? Een digicorder/box of een TV box...

Als ze casten, dan heb je waarschijnlijk geen coax nodig. Maar let dan wel op welk abonnement jullie hebben, want casten telt mee in het internet volume verbruik!

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

En dan twijfel ik nogsteeds of casten gaat lukken zonder box? Want waarom heeft Telenet anders het YUGO abonnement bedacht? Dit is toch om geen box meer nodig te hebben dacht ik?

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

@Domi1963 als @Saartje1 beneden een digicorder/digibox of een nieuwe TV-box heeft staan, hoeft ze op zolder geen extra decoder te plaatsen om te kunnen casten. Je hebt gewoon digitale TV van Telenet nodig, vanaf dan kan je gebruik maken van yeloplay.be/Yelo Play app of van telenettv.be/TV-app, waarmee je kan casten naar Chromecast en Apple TV (via AirPlay).

 

Meer info over casten vind je hier. Maar inderdaad opletten met het verbruik (telt mee in je WiFi verbruik) en stabiele WiFi ontvangst is een must op de locatie waar je cast. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

Nog een kleine aanvulling: als je een Android toestel hebt, dan kun je het best een Google Chrome cast aanschaffen. Heb je een Apple toestel, dan kun je Apple TV aanschaffen. Deze laatste is wel de duurste oplossing. Maar ieder toestel werkt het best met hun eigen cast apparatuur.😉

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

tv op speelzolder zonder digibox, zonder kabel

Mijn moeder heeft zich onlangs een Chromecast 3 gekocht en dat werkt goed met haar iPhone en iPad. Tenminste, met apps waar casten ingebouwd is, vooral apps van Google, maar die zijn gewoon te downloaden in de Apple Store.

 

Bij veel Android smart tv's zit die Chromecast trouwens ingebouwd. Overbodig dus om dan nog eens een aparte Chromecast aan te schaffen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.