Beantwoorden
Market
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

100GB op een dag...

Beste Netweters,

Ik kreeg vandaag een melding dat ons volume opgebruikt is (200GB). Omdat mijn abonnement op de 20ste juni was vernieuwd vond ik het erg raar. Op de telemeter blijkt dus dat op de 21ste juni er  108GB verbruikt werd. Mijn ouders waren overdag niet thuis en ik en mijn vriendin waren 's avonds op dezelfde dag uitgegaan. Er werd dus naar ons weten bijna niks speciaal gebruikt. 2-3 Uren naar stream gekeken. Met 2 mensen online games gespeeld voor 5 uren veroorzaakt denk ik nog altijd geen 100GB? Als ik op appartement zit met 3 mensen die dag en nacht naar stream kijken en online games spelen, verbruiken we ongeveer 30-40GB per dag. Enig idee of dit abnormaal is? en is er een manier om er achter te komen wat er allemaal verbruikt wordt? 


(dit is bij mijn ouders huis waar ik af en toe blijf slapen)

huis.PNG

(dit is op een appartement waar ik met 2 andere mensen woon die ook allemaal stream kijken en gamen)appartement.PNG


Alvast bedankt 

0 Likes
12 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

100GB op een dag...

Alee! Ik ben hier blijkbaar niet de enige die maandelijks met een piekverbruik zit/zat van 35GB op een dag. En dit al enkele maanden na elkaar.

Never trust in Dust
0 Likes
Jonas1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

100GB op een dag...

Je kan op je computer eens checken welke processen veel netwerkactiviteit innemen. 

 

Met deze cijfers voor 2 personen

* 2-3 uur stream kijken

* 5 uren game spelen

 

zou je alsnog nooit aan 100GB mogen geraken naar mijn weten. Streamen verbruikt maximum 1.6GB per uur (1080p) of 7GB (4k). Gamen zou lager moeten liggen, of speel je je games remotely met en of andere service? Indien dat laatste zo is is het zeker wel mogelijk. 2personen * 7GBp/u * 8uur = 112GB.

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

100GB op een dag...

@Jonas1 

Het gebruik bij jouw thuis is ook niet min. En dan vraag ik mij af wanneer je dat verkeer veroorzaakt. Als je thuis veel in daltarief gebruikt en bij je ouders piektarief is het mogelijk dat uw verbruik thuis lager lijkt maar even hoog is als bij je ouders. Wanneer je verbruikt kan je niet op de telemeter zien.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

100GB op een dag...


@louishufk  schreef:

@Jonas1 

Het gebruik bij jouw thuis is ook niet min. En dan vraag ik mij af wanneer je dat verkeer veroorzaakt. Als je thuis veel in daltarief gebruikt en bij je ouders piektarief is het mogelijk dat uw verbruik thuis lager lijkt maar even hoog is als bij je ouders. Wanneer je verbruikt kan je niet op de telemeter zien.

 

Groeten


Verbruik tijdens de daluren zie je toch ook op de 2de foto
Bij de eerste foto (ouders) is er geen verschil in dal- of piekuren. Dit komt door het gekozen abonnement

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

100GB op een dag...

@Bolletje 

Het zijn toch beiden abo's met een beperkt verbruik. Deze hebben toch altijd piek- en daluren, welk abo het ook is. De donkerdere kleur geeft aan dat er sprake is van uitbreiding basisvolume. Wanneer het verbruikt is kan je echter niet zien en dat maakt wel wat uit bij beide.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

100GB op een dag...


@louishufk  schreef:

@Bolletje 

Het zijn toch beiden abo's met een beperkt verbruik. Deze hebben toch altijd piek- en daluren, welk abo het ook is. De donkerdere kleur geeft aan dat er sprake is van uitbreiding basisvolume. Wanneer het verbruikt is kan je echter niet zien en dat maakt wel wat uit bij beide.

 

Groeten


Hier ben je toch wel fout
Op mijn telemeter is de lichte kleur het verbruik tijdens daluren
De donkere kleur is het verbruik tijdens piekuren
Dit is volgens mij enkel zo bij een zogezegd onbeperkt volume. (750GB tijdens piekuren)
Bij fibernet 100 heb je 200GB verbruik. Maar deze maakt volgens mij geen onderscheid tussen dal en piek
En topic-starter zegt dat het volume van 200GB opgebruikt is

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

100GB op een dag...

Edit: niet meer van toepassing

0 Likes
Birger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Play Sports GO Smartlock Leesclubje starten? It's your fifth party!

100GB op een dag...

Ik heb net hetzelfde gehad toen een PS4 game (Days Gone) een update binnenhaalde... Ik zou het in die richting zoeken.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

100GB op een dag...

@Bolletje 

Ik heb beperkt verbruik en was me niet bewust dat de tweede foto voor een abo met onbeperkt verbruik was. Hoewel dat van die donkerdere kleur van geen kant klopte met mijn uitleg. Sorry.

Maar abo's met beperkt verbruik hebben wel altijd dag- en nachtsurfen. Zie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-piek-en-daluren-bij-een-abonnement-met-onbeper...

Sorry voor het off-topic gaan.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

100GB op een dag...

Je kan contact opnemen met de Telenet Klantendienst

Ze zullen niet exact kunnen zeggen wat het verbruik veroorzaakt heeft, maar wel de aard van het verbruik. Zo is er bijvoorbeeld een verschil tussen surfen, FTP-downloads(games), streaming(Netflix) en P2P(torrents)

0 Likes
Jim31
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

100GB op een dag...

Een installatie van een game trekt toch al snel 30 -60 GB , bij sommige games kan een update soms ook om een 10 a 20 GB gaan. Wanneer je deze op 2 PC's installeert is de som snel gemaakt.

Het verbruik van gamen en streamen op zich zou niet zoveel data mogen verzetten. Persoonlijk vind ik een verbruik van tussen de 20 en 60 GB per dag niet overdreven als je met meerdere mensen streamt. Netflix HD 3gb/u, netflix 4k 7gb/u ... 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

100GB op een dag...

99% van de tijd zijn dit updates die automatisch worden uitgevoerd (update op PlayStation kan al makkelijk 59 GB zijn (hangt van game tot game af uiteraard)).

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes