Beantwoorden
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Abonnementen

Dag iedereen


Even een oproep. Ik heb al jaren basicnet maar nu met het thuiswerk en meer streamen en uitbreiden van internetapparaten. Is dat abonnement telkens krap.

Ik vind het zeer jammer dat er geen abonnement ligt tussen basic (56,47€) en all internet (82,43€).

Is toch een verschil van 311,52€ per jaar. 

Zijn er nog onder jullie die dat "probleem" hebben? En bij deze een oproep (@suzy).
Naar een tussen abonnement. Met iets meer volume en snelheid bv aan 66€

 

 

0 Likes
18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Abonnementen

@Michiel_DP  het is inderdaad een gemiste formule die er tussen zou zitten. Vroeger had je wel een tussen formule(s) en als je dan niet toe kwam kon je blokjes kopen om als nog die maand uit te komen. Dan bleef dat beperkt tot 25 GB per blokje aan € 5 kon je kopen. Helaas zijn die formules de schop op gegaan en bestaan die niet meer evenals de blokjes ook die kan je niet meer aankopen. 

 

Maar het zou zeker een stap zijn als er weer tussen formules zouden komen  want ik denk dat je niet de enige bent. Nu is het of beperkt tot GB per maand of je hebt onbeperkt maar dan betaal je ook veel meer.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Abonnementen

@Michiel_DP   Ik begrijp uw frustratie maar hoe meer types abonnementen, met nog meer opties wordt op den duur zo'n wildgroei dat geen kat nog haar jongen terug vindt. Met als gevolg nog meer fouten, frustraties en dan gaan er nog zijn die het ene teveel en het andere te weinig vinden. Want er zijn er altijd wel bij die bij het ene niet genoeg hebben en bij het ander vinden ze dan dingen die ze niet nodig hebben. En zo blijven ze bezig.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Abonnementen

De blokjes aankopen kan nog steeds hoor. Zo los ik het nu op maar heb ook ietsje sneller internet nodig door de vele toestellen. 

0 Likes
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Abonnementen

Ja dat is waar. Maar dat all in pakket is dan gewoon overdreven duur. Ja waar voor je geld en nergens anders eigenlijk te vinden. Maar voor ons veel te duur. Daarmee graag iets er tussen dat goedkoper is. Hoeft geen opties te hebben. Of eventueel geen er tussen en een optie iets sneller internet toevoegen zoals de databundels. Dan kan je zelf kiezen wat beste past. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Abonnementen

@Michiel_DP  kan misschien zijn omdat je nog een heel oud abonnement hebt dat je blokjes bij kan kopen. Maar ik heb de blokjes ook zien verdwijnen dat ik er nog werkte. 

 

Je zou dan eigenlijk eens moeten kijken wat je maandelijks verbruikt. Misschien kan dan een Wigo home wel een uitkomst bieden maar dan moet je wel onder de 200 GB blijven per maand. 

 

Op basis van je verbruik kan je altijd een vergelijking maken. Heb nog een kameraad en heeft ook nog een heel oude formule maar die zou perfect in een Wigo home passen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Abonnementen

@patrick37 ik heb gewoon de laatste versie van basic internet met tv. Onlangs terug van all internet over geschakeld. Wegens te duur.

Wigo home kost iets meer dan all internet. Wigo home S bedoel je waarschijnlijk dat is iets meer dan 72€ en idd 200gb maar geen snelheidswinst daar betaal je voornamelijk de vaste lijn die wij niet gebruiken erbij. Dan neem ik beter basis + databundels van 10€ en heb ik het zelfde zonder telefoon en goedkoper. Jammer dat er geen snelheids winst is. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Abonnementen

@Michiel_DP  dat is dan wel jammer dus je zit echt op dat randje. Ja klopt ik bedoelde Wigo home S maar daar de vaste lijn in. Ben ook onlangs veranderd hoor naar All internet met tv maar hier is dat echt wel nodig met het verbruik 🙂 Ben ook afgekomen van de Wigo. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Abonnementen

@Michiel_DP Orange heeft onlangs Home Internet (zonder mobiel/tv) gelanceerd voor €40/maand, onbeperkt. 

 

Bij Proximus €50/maand (Internet Maxi). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Abonnementen

@m-jan20 ja maar denk niet dat je telenet tv kan behouden en een internet abonnement bij orange? Komt beide via dezelfde kabel. Of kan dit wel? 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Abonnementen

@Michiel_DP voor €15/maand kan je er ook Orange TV bijnemen. Je kan Telenet TV hebben zonder Telenet Internet (€27/maand). Je hebt dan wel een aparte Telenet model nodig, alleen voor tv.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Abonnementen

@m-jan20

het is vooral voor de tvbox dat ik bij Telenet wil blijven voor tv. 

Dus voor internet kan ik dan geen andere provider nemen die ook via coax werkt(zoals Orange) dacht ik dan. Of vergis ik me. Kan ik aan coax 2 kabel modems hangen? 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Abonnementen

Ik dacht gelezen te hebben dat de nieuwe TV Box alleen werkt met internet van Telenet. 

 

EDIT: @patrick37 bevestigde net dat je wel degelijk internet van Telenet nodig hebt voor de nieuwe TV Box. Voor de Digicorder/box is dit echter niet het geval 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Abonnementen

@Michiel_DP  voor de tv box te behouden moet je internet bij Telenet hebben.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Abonnementen

@Michiel_DP  Dit is een gekende probleem en jammer genoeg geeft Telenet geen extra GB gratis voor de basic klanten (met of zonder TV).

 

Wat er eventueel als oplossing kan dienen is, dat je tijdelijk een Flybox van Orange erbij pakt (in abo vorm van 12m bijv.). Met de flybox kan je 150GB erbij pakken naast je basic internet van TN.

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/home-flybox

 

Daarom hoef je de TV van Telenet niet buiten te kiepen en blijf je je provider.

 

Vroeger had je idd een derde abo van 42 euro (vergelijkbaar aan zorgeloos surfen in Wigo abo). Maar dat heeft men weggedaan.

Je hebt Tadaam, maar dat wordt al gauw een dure zaak. 

 

Leg alles naast elkaar en zeker wat je verbruik en kosten zijn van je internet.