Beantwoorden
SophieA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Wij zijn deze week verhuisd naar onze nieuwe woning. Vorige eigenaars hadden ook Telenet als provider.

Ik ben gisteren langs geweest bij een winkel om een modem en tv box af te halen. Deze hebben we gisteren avond nog geinstalleerd. 

We hebben via de site de selfstart geactiveerd en deze staat nu op 'in uitvoering'. In de winkel vertelde ze me dat het een halfuur tot een uur kon duren. 

Ja, je kan het al raden, ondertussen bijna 24u verder en nog steeds geen WiFi of internet. De klantenservice is ook om te huilen want wederom geen duidelijk antwoord of zelf geen antwoord en je wordt compleet genegeerd. 

Ik ben iemand dat aan thuis werken doet en dit ook zo gemeld in de winkel dat ik zeer snel moest worden verder geholpen. 

Tot mijn spijt nog steeds miserie! 

Wie maakte dit ook mee? Hoe lang heeft het geduurd? Valt het sneller op te lossen? 

Het weekend komt er ook weer aan, dus voel het al aankomen dat wij deze week niet meer geholpen zullen worden. Al zal de factuur waarschijnlijk wel snel volgen! *zucht*

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Activatie nieuwe model rond maar niet af

0 Likes
33 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Probleem is al weken bezig,jij bent lang niet de enige met dit probleem.

Hopelijk voor jou wordt activatie snel doorgevoerd.

SophieA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Grrr, hier word ik dus enorm nerveus van. In de winkel mooie praatjes verkopen en nu praktisch genegeerd worden in de klantendienst. 

Enig idee wat de wachttijd is als ze moeten activeren? 

Nog veel dagen zonder internet is echt geen optie met mijn werk...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van modem na verhuis niet in orde

@SophieA 

Wegens technische wijzigingen achterliggend zijn er blijkbaar vertragingen ook dus met activeringen. 

Moest het éénmaal zo zijn dat je geactiveerd kan worden is dit ook zo gedaan enkel kunnen wij hier niet zeggen hoe lang het duurt voor ze je aanvraag kunnen behandelen.

Erg frustrerend voor diegene die wachten maar wij als klant kunnen er geen antwoord op geven. Je kan altijd eens de klantendienst contacteren en vragen of er de mogelijkheid is dat ze je 'voorrang' kunnen geven en dat je je internet dringend nodig hebt voor je werk. Hopende op een positief antwoord natuurlijk maar wij kunnen jammer genoeg niet meer doen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Activatie van modem na verhuis niet in orde


@SophieA  schreef:

 

Nog veel dagen zonder internet is echt geen optie met mijn werk...


Dan zou je toch best internet bij een andere operator bestellen: https://bestetarief.be/
De eerste die jou een werkende internetverbinding levert, wint.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Het best kies je voor Orange als je dringend internet nodig hebt.

200Mbps of 400Mbps over het coax netwerk van Telenet.

Best geen provider kiezen met een koperlijntje van amper 90Mbps maximaal.

Niet meer van deze tijd.

Te traag voor internet,soms haal je maar 50 en zelfs maar 30Mbps.

Terwijl ze wel de volle pot aanrekenen.Laat je niet misleiden.Door snelheden die ze voor het gros niet kunnen leveren.

En er ook regelmatig'soms dagen'er uit liggen,geen internet,geen tv enz......Hun hete adem is nog ver weg.

Geen enkele provider kan je een waarborg geven,dat je iedere dag op het internet 'geen enkel probleem zal ondervinden'.

 

 

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Activatie van modem na verhuis niet in orde


@robatoras  schreef:

Het best kies je voor Orange als je dringend internet nodig hebt.

200Mbps of 400Mbps over het coax netwerk van Telenet.


Indien Orange de netwerk van Telenet gebruikt, zou de activatie ook door Telenet moeten gebeuren. Of het sneller gebeurt is de vraag.

Persoonlijk vind ik gebruik van gsm hotspot een alternatief voor tijdelijk uitvallen van de vaste verbinding. Ik werk ook thuis en er bestaan goedkope databundels (bijv. Mobile Vikings). Met 3g of LTE zijn ook videogesprekken ok.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Topicstarter doet thuiswerk en dit gaat niet over tijdelijke uitval, maar over het onvermogen van Telenet om de verbinding te activeren, dan is 4G écht geen goed alternatief. Je mobiele data zal snel op zijn.
De beste oplossing is vast internet bestellen bij twee providers op twee verschillende vaste netwerken, de eerste die een werkende aansluiting kan leveren, wint.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Orange en de coax ligt er al.Er moet niet gegraafd worden.

Bij Orange hoor je weinig of niets van dit probleem.

Een andere provider is waardeloos,het kopernetwerk is voorbijgestreefd.

Ze halen niet eens 100Mbps.Blablabla woorden in overvloed,in de praktijk is het veel minder.Voor 100Mbps betalen,en dikwijls maar 30Mbps omdat je te ver weg woont,van de rop aansluiting.

Trap daar niet in.De koper providers liggen er dikwijls ook dagen uit,geen internet,geen tv,hoeveel klachten wil je zien.

 

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Activatie van modem na verhuis niet in orde


@Ex-Netweter  schreef:

Topicstarter doet thuiswerk en dit gaat niet over tijdelijke uitval,

is 4G écht geen goed alternatief. Je mobiele data zal snel op zijn.


Ik werk ook thuis met basic internet en heb nooit probleem met volume gehad, ook al doet de rest van de familie videos of software downloads.

Tijdens korte uitvallen of werken in de beurt heb ik mobiele hotspot aangezet voor paar dagen en niemand merkte iets. Met Mobile Vikings kostte het niets, belkrediet gaat over naar volgende maanden.

Indien GSM werkelijk niet haalbaar is voor de paar dagen, in de situatie van de topicstarter zou ik ook de buren proberen aan te spreken - indien haalbaar voor kabel of Wi-Fi bereik. Misschien is er ook TelenetWiFree - dan zou het automatisch moeten gaan.
 

Ex-Netweter
 

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Ik denk dat jullie niet helemaal beseffen wat er momenteel gaande is binnen Telenet.
Heel wat klanten moeten wekenlang op de activatie van hun verbinding wachten na het aansluiten van een nieuwe modem...

Zo'n termijn overbrug je niet met enkele tientallen gigabytes mobiele data.

Je kan natuurlijk doen alsof de concurrentie, die miljoenen Belgische huishoudens naar volle tevredenheid van internet voorziet, niet bestaat, maar dan kies je ervoor om langer in de miserie te zitten.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van modem na verhuis niet in orde

@Ex-Netweter 

Jij weet ook niet wat er allemaal gebeurd binnen Telenet jij hebt je eigen provider. 

Natuurlijk is het vervelend wat er nu gebeurd door de wijzigingen achterliggend maar niet iedere klant is er door getroffen. Diegene die nu een activering of iets nieuws hebben ja die ondervinden een hinder en dat is jammer. 

Maar je doet nu net alsof alle klanten problemen ondervinden , wat zeker al niet zo is , en je zegt elke keer hetzelfde enkel in een andere zin , ga naar een ander. 

Je kan dat blijven herhalen maar dat heeft geen zin. 

De oplossing komt er heus wel hoor en eenmaal het systeem up and running is dan zul je zien dat de problemen van de baan zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

@Ex-Netweter Ga op de mart jou koper provider 'scarlet' verkopen,zelf weet je niets van Telenet. Googlen kan ik ook hoor.

Door te googlen ben ik achter de miserie gekomen,hoe het er bij de koper aanbieders aan toe gaat.

 

Orange op hetzelfde coax netwerk als Telenet,als ze willen overstappen naar een andere provider is dat de beste oplossing.

Kiezen tussen 200Mbps of 400/40Mbps.

Het koper netwerk met maximaal 90Mbps wordt afgebouwd en heeft geen toekomst meer.Wegblijven daar.

FTTH zijn ze aan het uitrollen sinds 2017,zijn vandaag 14% ver,nog jaren te gaan,Hete adem is nog ver weg.

Ondertussen rolt Telenet ook al jaren zijn netwerk verder uit met glasvezel.Docsis4.0 met 10/6Gbps komt stillaan in zicht.

Zie link,hier wil rafb jullie heenlokken.

Zonder de vele gebruikers die hun miserie niet doorgeven via deze link,die ze niet kennen.

Proximus storing? Actuele storingen en problemen | Allestoringen

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Het is niet enkele tientallen giga mobiele data met een onbeperkt mobiel data abonnement, de limiet is 300 (driehonderd) giga. 

De meeste thuiswerkers komen daar ruimschoots mee toe (zelfs met een tiental giga).

SophieA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Complimentendag Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Activatie van modem na verhuis niet in orde

Ondertussen dag 5 en nog steeds geen TV/Internet. In de winkel zeiden ze een uur. De klantenservice is ook waardeloos!!

0 Likes