Beantwoorden
tgc_9012
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Vorige week ben ik overgeschakeld naar Oneup. Aangezien mijn internetsnelheid niet in de buurt kwam van de geadverteerde 1000 mbps nam ik contact op met Telenet. Er werd mij gezegd dat ik mijn modem moest omruilen voor een nieuwere versie (CH8568LG). Ik heb deze 4 dagen geleden geïnstalleerd en sindsdien heb ik geen internet meer.

De klantendienst meldt mij dat er iets verkeerd gelopen is bij de activatie van de modem en dat de technische dienst de modem manueel moet activeren. Dit duurt ondertussen al 4 dagen en telkens ik bel zegt men dat ik moet wachten.

Zijn er nog klanten met een gelijkaardige ervaring die me kunnen zeggen hoe lang dit nog kan duren?

0 Likes
27 reacties
tgc_9012
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Wow dat ziet er niet hoopgevend uit. Ik heb zo een slechte klantenservice werkelijk nog nooit meegemaakt. We zijn nu de opties van de concurrentie aan het bekijken.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Orange over het coax netwerk van Telenet.

150/7,5Mbps of 15up er is ook 400/20Mbps of 40up Mbps onbeperkt vol.

FTTH proximus 1Gbps indien niet beschikbaar Proximus over koper max 91/32Mbps of Scarlet idem.

Edpnet zitten in slechte papieren ivm schulden bij  proximus.

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Mijn excuses voor het late antwoord.  Had geen bericht gehad van dat er een reactie was. 

 

Neen, helemaal niks tegemoetkoming van telenet 

 

Toen ook tegenstrijdige communicatie gehad.  De ene zei, het is opgelost.... Terwijl dit niet zo was. Dan iets later weer een andere medewerker die zei dat er nog steeds problemen waren om het op te lossen, enz....

 

Kortom... Een gekloot tot en met.   

0 Likes
Debra5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd?

Ik heb hetzelfde probleem, ben net alleen gaan wonen, dus nieuw abo en modem en tv box. Zelf installeren lukte perfect maar bij de activatie liep het mis. Klantendienst gecontacteerd. Ze zagen inderdaad dat het een probleem was bij de activatie en ze gingen het doorsturen aan de technische dienst. Ze zeiden ook dat ze spoedproblemen proberen op te lossen binnen 48h, wel dat was dus gisteren en vandaag nog steeds niets. Ik woon er ondertussen, maar heb internet nodig voor mijn werk (werk vaak van thuis). Daarom toch benieuwd hoe lang het geduurd heeft?

Ze zeggen inderdaad steeds dat ze er mee bezig zijn, ook al meld ik dat het voor problemen zorgt met mijn werk

0 Likes
tgc_9012
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Het heeft uiteindelijk 12 dagen geduurd. Telefoontjes haalden allemaal niets uit, niemand was verantwoordelijk en de achterliggende dienst zou zogezegd telefonisch niet bereikbaar zijn (jaja...)

 

 

0 Likes
Debra5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Dat beloofd😩 Zou toch niet zo lang mogen duren. Is iets wat je normaal zelf kan van thuis uit, waarom moet het dan ter plaatse zo lang duren. Is geen service in mijn ogen

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Hier heeft de activatie 25 dagen geduurd.
Contact nemen via Whatsapp of telefoon heeft geen nut.

Klacht indienen via het contactformulier. Desnoods dagelijks

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Dat klachten formulier invullen heeft geen nut je krijgt een geautomatiseerde email terug dat ze gaan antwoorden maar er staat ook een waarschuwing over de drukte bij de klantendienst  en ondertussen duurt dat en blijft dat maar duren .... telefoontjes van telenet ? nee hoor.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Bij het indienden van een klachtenformulier krijg je in 99% een telefoontje van Telenet.
Deze mensen kunnen (volgens mij) iets meer druk zetten op de achterliggende diensten.
Zelf ondervonden dat de antwoorden via Whatsapp meestal excuses zijn en dat je nog even geduld moet hebben.
Hier is mijn probleem na een tweede klachtenfomulier plots in een versnelling geraakt.

Ik heb vandaag nog een antwoord via Messenger ontvangen op een bericht van 18 april, jawel achttien april
Copy/paste van bericht
"sorry dat we je vraag nog niet konden beantwoorden. Door de drukte op onze klantendiensten, zijn de wachttijden helaas langer dan verwacht.

Bolletje_0-1682608689266.png  Hopelijk is alles momenteel in orde? Mocht er nog iets zijn, geef je maar een seintje en dan kijk ik het hier graag verder voor je na. Bedankt!"

0 Likes
Debra5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Deed je deze klacht gewoon of al onmiddelijk richting de ombudsdienst? (Ik zag namelijk beide mogelijkheden staan)

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Beste @Debra5 ,

Je kan klacht indienen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie maar je bent verplicht van eerst zelf contact te leggen met telenet in verband met het probleem dat je hebt met je telenet diensten wanneer je dan merkt dat er dan geen schot komt in de zaak kan je een bemiddelingsklacht indienen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie.

0 Likes
Debra5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Bedankt. Ja ik heb al contact via whatsapp, al een aantal dagen wat heen en weer, maar steeds hetzelfde antwoord ‘dat ik een sms krijg als het in orde is’

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Activering nieuwe modem duurt erg lang

Eerst een klacht via het formulier van Telenet. Dan ga je normaal gezien de dag erna een telefoontje krijgen.

Je kan ook naar de ombudsdienst sturen.
Dan is je klacht na 2 dagen bij Telenet en zal men er ook spoed achter zetten

0 Likes