Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Afstand accespoint naar HGW

Beste Netweters,

ik heb nu het volgend accespoint AP7465CE-TN van Telenet in mijn bezit voor boven. Er staan binnenkort verbouwingswerken gepland waarbij ik in een bijgebouw van onze woning mijn hobbyruimte wil maken. Dit gebouw ligt ongeveer een 35 tal meter verwijderd van het hoofdgebouw, waar mijn HGW staat en ook zal blijven staan. Nu zou ik dit accespoint willen gebruiken in dat bijgebouw. Weet iemand hoe ver verwijderd ik dit accespoint kan plaatsen ten opzichte van de HGW, mits ze te verbinden met een juiste UTP/FTP kabel in cat6 a bvb?

voor deze die het accespoint niet kennen, het ziet er identiek uit ongeveer zoals de witte HGW.Smiley Vrolijk

Never trust in Dust
Tags (1)
0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstand accespoint naar HGW

@Domi1963  het is zeker geen verplichting om een PE6 kabel te leggen je mag ook de PE 11 gebruiken. Maar ik zeg het puur omdat je anders storingen kan krijgen en dan zou men op den duur die kabel kunnen of moeten vervangen om weer storingsvrij te zijn. Enkel op die afstand tussen de 0 en 30 meter wordt een PE6 kabel aangeraden , heb er ervaring mee met de aanleg van deze kabels en wat er wordt voor geschreven door Telenet. Moest de kabel uit de gevelversterker komen , de tap beter gezegd , en die blijkt dus meer te zijn dan 30 meter dan moet het daar ook op aangesloten worden. Voor in uw bij gebouw bent u niet verplicht een router te zetten het zijn natuurlijk suggeties die andere geven. Persoonlijk zou ik voor de Telenet accespoint kiezen het is wat je zegt , inpluggen en het werkt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.