Beantwoorden
yuska
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

 

  • Op mijn laptop heb ik een firewall regel die ICMPv6 verkeer toelaat vanaf alle netwerken
  • Ik ping wel degelijk naar unique-global adressen.
  • Ik kan naar buiten pingen met IPv6 met de deze commando's voor windows/linux:

 

ping6 google.com
ping -6 google.com

 

 

  • Om te testen heb ik aan een kennis gevraagd om verschillende ipv6 global adressen te pingen. Ik heb ook geprobeerd met https://tools.keycdn.com/ipv6-ping
  • Als ik firewall voor IPv6 uit zet kan ik nog steeds niet pingen naar globale IPv6-adressen van buitenaf
0 Likes
10 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

Heeft dit ooit of nooit gewerkt?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
yuska
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

Voor zover ik weet nooit. Maar ik zou ervan uitgaan dat het zou moeten werken, kan ieamand dat bevestigen?

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

IPv6 werkt, behalve, meestal, als men een eigen-router achter een 'E-router' type modem heeft geplaatst. Telenet heeft een E-router firmware upgrade klaar die zulks eerstdaags hoort te fixen. Welk type modem hebt U? Er is een aparte Netweters 'overzicht' thread hierover [IPv6 op de CV8560E (E-router)].

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
yuska
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

Ik heb de DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS) het modelnummer zie ik niet staan.
Volgens het verkoopcentrum van telenet is dit een modem-only met wifi, terwijl het in werkelijkheid een router ZONDER wifi is, maar das bijzaak... 😉
Dit is voor mijn testopstelling echter wel de enige router die ik gebruik, er hangt nog een tweede router aan via MAC-bridging maar de tests voer ik uit voor apparaten die rechtstreeks met DHCP aan de docsis3.1 hangen.
Heb je een link voor die post over E-routers ivm IPv6?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

@yuska  

De Docsis 3.1 E-router is geen modem only en je hebt de CV8560E model.

Hier in deze modem zit ook geen wifi in dus het is echt een modem zonder wifi gedeelte. Alles heeft zijn juiste naam en dus dient ook altijd juist aan de klant meegegeven te worden. Dus dat het bijzaak is is niet correct want op die manier kan een klant wel de verkeerde modem mee krijgen als deze er niks mee kan doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
yuska
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

Klopt, ik ben ook gaan zeggen dat ze mij niet het apparaat meegegeven hadden die ze beweerden. Ik heb echter wel de setup die ik wou bereiken met MAC-bridge kunnen bekomen. Ik bedoelde enkel dat het voor dit topic bijzaak was. 🙂

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

@yuska  

Ook in een topic op een forum vind ik het geen bijzaak maar dat is mijn mening. Niet iedereen heeft van deze dingen de juiste materie in huis en gaan dan op aanraden hun modem ruilen naar het geen ze moeten hebben. Als die dan terug hulp komen vragen en gaan zeggen ik heb een Docsis mee gekregen en dat is een CH7465LG-TN en de verkoper heeft gezegd dat zal er wel eentje zijn zonder wifi dan is dat ook geen juiste info. Dus het is naar mijn mening niet zo maar een bijzaak en ook niet in een topic. Enkel met juiste en goede info en modems kan iedereen goed verder geholpen worden. 

 

Sorry dit was wel even off topic . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

@yuska 

 

Hier is de link naar de thread over de E-Router en het IPv6 probleem.

 

Veel leesgenot, het zijn intussen al 32 pagina's ... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
yuska
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

Bedankt! Maar ik geloof dat ik net zelf mijn probleem heb opgelost, ICMPv6 moest in de telenet firewall worden toegestaan, lijkt misschien logisch maar de firewall uitzetten hielp vreemdgenoeg niet(!)

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.

ignore & delete (sorry)

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes