24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Apparaten niet bereikbaar met IPv6 van buitenaf.
ping6 google.com
ping -6 google.com
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heeft dit ooit of nooit gewerkt?
Voor zover ik weet nooit. Maar ik zou ervan uitgaan dat het zou moeten werken, kan ieamand dat bevestigen?
IPv6 werkt, behalve, meestal, als men een eigen-router achter een 'E-router' type modem heeft geplaatst. Telenet heeft een E-router firmware upgrade klaar die zulks eerstdaags hoort te fixen. Welk type modem hebt U? Er is een aparte Netweters 'overzicht' thread hierover [IPv6 op de CV8560E (E-router)].
Ik heb de DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS) het modelnummer zie ik niet staan.
Volgens het verkoopcentrum van telenet is dit een modem-only met wifi, terwijl het in werkelijkheid een router ZONDER wifi is, maar das bijzaak... 😉
Dit is voor mijn testopstelling echter wel de enige router die ik gebruik, er hangt nog een tweede router aan via MAC-bridging maar de tests voer ik uit voor apparaten die rechtstreeks met DHCP aan de docsis3.1 hangen.
Heb je een link voor die post over E-routers ivm IPv6?
De Docsis 3.1 E-router is geen modem only en je hebt de CV8560E model.
Hier in deze modem zit ook geen wifi in dus het is echt een modem zonder wifi gedeelte. Alles heeft zijn juiste naam en dus dient ook altijd juist aan de klant meegegeven te worden. Dus dat het bijzaak is is niet correct want op die manier kan een klant wel de verkeerde modem mee krijgen als deze er niks mee kan doen.
Klopt, ik ben ook gaan zeggen dat ze mij niet het apparaat meegegeven hadden die ze beweerden. Ik heb echter wel de setup die ik wou bereiken met MAC-bridge kunnen bekomen. Ik bedoelde enkel dat het voor dit topic bijzaak was. 🙂
Ook in een topic op een forum vind ik het geen bijzaak maar dat is mijn mening. Niet iedereen heeft van deze dingen de juiste materie in huis en gaan dan op aanraden hun modem ruilen naar het geen ze moeten hebben. Als die dan terug hulp komen vragen en gaan zeggen ik heb een Docsis mee gekregen en dat is een CH7465LG-TN en de verkoper heeft gezegd dat zal er wel eentje zijn zonder wifi dan is dat ook geen juiste info. Dus het is naar mijn mening niet zo maar een bijzaak en ook niet in een topic. Enkel met juiste en goede info en modems kan iedereen goed verder geholpen worden.
Sorry dit was wel even off topic .
Bedankt! Maar ik geloof dat ik net zelf mijn probleem heb opgelost, ICMPv6 moest in de telenet firewall worden toegestaan, lijkt misschien logisch maar de firewall uitzetten hielp vreemdgenoeg niet(!)
ignore & delete (sorry)