Beantwoorden
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

Beste allen

Ik val direct met de deur in huis: sommige websites werken niet op mijn pc. Laat ik even de situatie schetsen. Ik gebruik al een tijdje deze pc, met dezelfde drivers/instelling. Paar dagen geleden besloot deze pc echter om een aantal websites niet meer te laden. Eerst dacht ik aan een internet probleem, maar op mijn 2de pc, telefoon en smart-tv werkt alles perfect. Desbetreffende site die wel werkt: youtube. Zelfs 4K laad zonder probleem en snelheid (via de telefoon) van de wifi staat op 500mbps. Echter is dit de enige website die werkt. De website die ik niet kan bezoeken is bijvoorbeeld: ufora.ugent.be, mijn universiteitswebsite. Nu doe ik alles door mijn 4G te delen met mijn pc, dan werkt alles namelijk perfect. Windows diagnostics vindt niets. Ik zoek echt dringend hulp tijdens deze examenperiode. Alle hulp is welkom! Aarzel zeker niet met ideeën! Alvast bedankt aan allen!

 

mvg

joeri

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Gelimiteerde website toegang

 

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

@JH1 

Gewoon een simpele vraag , heb je ergens een antivirus programma actief op je pc toevallig ? En heb je deze al eens uitgezet en dan nog eens getest ?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

Dag patrick

bedankt voor je reactie. Ik heb momenteel geen antivirus actief. Er is ook geen advertentieblokker actief. 
nog een aantal acties die ik ondernomen heb: driver update, ipconfig, /leave, dns handmatig, ipv6 uitgezet,… IPv6 uitzetten zorgde ervoor dat er geen enkele website meer beschikbaar was, dus die staat sowieso nog aan. Alles is terug op fabrieksinstellingen nu, niets werkte namelijk.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

@JH1 

En als je de pc eens verbind met een rechtstreekse kabel wat is daar dan resultaat van ?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

@patrick37 

Ik had daar al eens aan gedacht, maar ik heb geen utp poort in de laptop. Dat is allemaal usb-c, spijtig genoeg. Ik kan je wel zeggen dat op mijn vriend zijn laptop met deze ingang, deze kabel werkt en een heel sterke uitput heeft van 900mbps. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

@JH1 

Maar je snelheid doet niet ter zake dat gaat je niet helpen de site wel of niet te openen.

Heb hier net eens gezien en de site werkt geen probleem maar ik ben verbonden met de kabel. Heeft je vriend geprobeerd de site te openen en daar lukte het ?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

@patrick37 

Inderdaad, daar lukt het wel. Het is enkel youtube en facebook die werken op de laptop tot nu toe. Ik kan ook dingen opzoeken, maar als ik dan op de site druk dan opent hij niet. Voorbeeld: ik zoek “khan academy” op in google, resultaten verschijnen, ik klik op de website, maar die laad niet. Op alle andere apparaten, verbonden met hetzelfde netwerk, werken de websites wel. Eender welke website werkt dus op onze iphones, mijn oude macbook, zijn windows, mijn samsung tv kan zelfs op de tv-browser de website openen haha. Het lijkt me echt iets met deze pc te zijn, maar zou niet weten wat ik kan aanpassen, heb al zoveel opties geprobeerd en als ik dan met mijn mobiele hotspot verbind lukt dit wel allemaal. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

@JH1 

Dan ga ik je niet direct kunnen zeggen waarom het niet lukt op die manier.

Je kan wel eens hier lezen en proberen om te zien of het je probleem kan oplossen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

Aangezien je toch al wat kennis hebt van ip-instellingen, zou de ook de primaire dns (IPv4) kunnen aanpassen naar die van Google.

  • Windowsknop + R
  • Vul in ncpa.cpl en klik op OK
  • Klik eerst met de rechtermuisknop op jouw draadloze netwerkadapter om die te selecteren en daarna met de linkermuisknop
  • Klik op Eigenschappen
  • Selecteer internet protocol versie 4 (niet uitklikken)
  • Klik dan op Eigenschappen
  • Klik op het bolletje naast Gebruik de volgende DNS-adressen
  • Vul in: Voorkeur DNS server: 8.8.8.8 en Alternatieve DNS server: 8.8.4.4 (dit zijn de Google DNS servers)
  • Klik op OK, OK, Sluiten
  • Herstart jouw laptop
0 Likes
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

Beste

 

dank voor je antwoord. Heb zowel de ipv4 als ipv6 ingesteld op de google dns. Heropgestart, etc, maar niet geholpen. Alles eens gereset, van modem tot pc, tot fabrieksinstellingen van de netwerk adapter. Heb al de dns geflushed en de ipconfig renewed, maar echt niks helpt. Ik ben enorm verontwaardigd omdat het een enorm raar iets is. Ik hoop dat je nog wat ideetjes hebt 🙂

 

0 Likes
Patrick-H
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Verander-je-wachtwoord-dag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

Al eens via een andere browser geprobeerd op de pc ? Windows en zijn ingebouwde browser krijgen regelmatig updates en die worden meestal almaar strenger. Ik heb in het verleden wel eens gehad dat een website niet functioneerde via Edge, maar wel via Chrome bijv. Kleine moeite om dat eens te proberen…

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

@JH1 ik vermoed dat je de laatste windows update binnengekregen hebt ,namelijk KB5033375 ?

Deze is recent uitgebracht door Microsoft en geeft problemen met de wifi .

Vooral de wifipunten met fast-transition/fast-roamingtechnologie ondervinden problemen.

Het beste dat je kan doen is het volgende : Settings >> Windows Update >> Update history >> Scroll Down >> Uninstall Updates (KB5033375 )

Probeer nadien ook je wifi "te vergeten" en terug toe te voegen als gekend wifipunt. 

Nadien zou alles terug moeten werken. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

Beste @kristofDW 

Er zijn 2 updates met deze code op mijn pc. Een algemene update en een security update. Wanneer ik naar uninstall updates ga, kan ik enkel de security update ‘verwijderen’. Hierna ook de wifi vergeten en opnieuw code ingevoert, maar tevergeefs. Ook dit heeft niet geholpen. Ik moet misschien de algemene update verwijderen, maar ik zou niet weten hoe. Hij komt namelijk niet tevoorschijn bij “uninstall updates”.  

0 Likes
JH1
Professional Beetjesweter
Berichten: 32
Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Bepaalde websites werken niet meer op mijn computer

Beste @kristofDW 

na nog eens een heropstarting lijkt op dit moment de uniefwebsite, die ik hard nodig had, te werken. Ik heb uw opmerking dan ook aangeduid als oplossing. Bedankt aan iedereen voor de hulp.

0 Likes