24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Geachte,
Dag Gilbert,
Je modem is verouderd en moet vervangen worden. Wees gerust, je kan meteen gratis een nieuwe aanvragen. Zo blijf je ook in de toekomst zorgeloos verbonden!
Ik heb een bericht ontvangen dat mijn Telenet modem Wireless Modem 3.0(docsis)
Technologie : Internet( eurodocsis 3.0
MAC-id : xx:xx:xx:xx:xx:xx
verouderd is en moet worden vernieuwd.
Er wordt vermeld dat het toestel gratis wordt geleverd MAAR dat je zelf de installatie moet doen die volgens hen in één twee drie is gedaan.
Daar twijfel ik sterk aan.
Ook vraag ik met af of mijn laptops en computer nog goed zullen werken met deze nieuwe modem. Is de draadloze Wi-Fi kaart in de laptop en de computer geschikt voor deze nieuwe modem?
En als ik de installatie van de nieuwe modem niet zelf kan doen, wat gebeurt er dan?
Graag uw advies hierover.
Dank bij voorbaat.
Mvg,
Gilbert Van Rumst
Inhoud gewijzigd door DeMMi (mod) | Reden: We raden aan om geen MAC-id's openbaar te posten, ik heb deze verborgen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bij de F@ST modem zijn er een paar instellingen (voorlopig ??) niet mogelijk.
Het subnet kan niet aangepast worden. Het staat vast op 192.168.0.xx of op de waarde van je oude modem.
De WiFi SSID kan niet gesplitst worden voor de 2,4 GHz en de 5 GHz band.
Hallo,
Ik heb een aantal maanden geleden een gelijkaardige mail ontvangen.
Als extra argument voegden ze er aan toe , (ik heb een One-abonnement) dat ik een downloadsnelheid van 250 Mbps zou halen,op dit moment haal ik 180Mbps.
Ik heb tot hiertoe nog effen de kat uit de boom gekeken.
Ik hoop dat men bij de Telenet toch ooit eens hun problemen gaat oplossen , die al van 2022 dateren.
Hello,
Ik heb tot op heden nog geen problemen ervaren met mijn Telenet CH6643E.
Maar ik begrijp wel dat de evolutie verder gaat, zeker nu er 32 kanalen zijn in de plaats van 8 kanalen en dus minder belastbaar.
Natuurlijk is het altijd afwachten. Ik vraag wel een technieker om de nieuwe modem te installeren.
Zelf kabels ontkoppelen, coax kabel en de kabels opnieuw aansluiten op de nieuwe modem en de stroomkabel in het stopcontact steken is simpel.
Dan wachten tot de automatische installatie is beëindigd vind ik risico vol, dus laat ik dit gebeuren door een ervaren Telenet technieker.
grtz,
gigi
@gigi schreef:Dan wachten tot de automatische installatie is beëindigd vind ik risico vol, dus laat ik dit gebeuren door een ervaren Telenet technieker.
Dat is helaas net het deel waar de technieker zelf ook weinig controle over heeft. Zij kunnen ook niet meer doen dan het na te kijken en het doorgeven als het niet werkt.
Hallo,
Ik denk wel dat ge dan de technieker moet betalen.
Anderzijds zou het dan wel in orde moeten zijn.
Ik wil nu niet doemdenken maar ik heb hier wel verhalen gehoord , dat de technieker er niet in slaagde om activatie in orde te maken.
Telenet doet de vraag voor een nieuwe modem dit is kosteloos
als je er niets van kent laat je alles uitvoeren door telenet kosteloos
Je verplichten kunnen ze nooit natuurlijk als toestel niet meer werkt kan je niet anders
Staat dat ergens beschreven dat dit gratis is? Telenet verplicht je immers niet om de nieuwe modem te bestellen.
Ik betwijfel sterk dat Telenet een gratis technieker gaat sturen om een paar kabels los te maken en weer in te steken. Hoe mijn Telenet-modem ruilen?
Ik denk dat het betalen wordt.
Op de website van Telenet
Laat je de nieuwe modem liever installeren door één van onze installateurs? Dat kan en kost € 85. Bel ons op 015 66 66 66 of contacteer ons om een afspraak te maken.
Wacht gewoon tot het moet. Tegen dan zijn er twee mogelijkheden (over een jaar dus), ofwel wenst Telenet dat klanten maximaal voor de toestellen van Telenet kiezen en doen ze de omschakeling gratis ofwel is Telenet tegen die tijd van gedachte veranderd en moet zelf maar een compatibel toestel aanschaffen en installeren en behoort dit toestel tot uw binneninstallatie net als uw tv, laptop, smartphone ...
(Dag Gilbert,Je modem is verouderd en moet vervangen worden )
Het woord moet vervangen staat er duidelijk
Als je niet handig bent sturen ze gratis iemand
De vraag komt van telenet niet van de klant
Deze 85 euro is niet van toepassing bij deze zaak
Omdat de vraag van telenet komt
Als je geen probleem hebt kan je wachten tot laatste moment
Zeker deze moment met de kleine problemen bij telenet
Nogmaals stel ik je dezelfde vraag, waar zie jij staan dat Telenet hiervoor gratis een technieker stuurt.
Dat de vraag van hun uit komt wil nog niet zeggen dat ze iemand sturen om dat te doen; die conclusie kan je niet zomaar maken. Het is immers iets dat de gebruiker gemakkelijk zelf kan doen.
buurvrouw kreeg een mail van Telenet met een link om een nieuwe modem aan te vragen. Deze werd opgestuurd en 5 € leveringskosten op de afrekening.
Naar mijn gevoel zal Telenet dus zeker geen technieker met een modem sturen en installeren voor 0 €