Beantwoorden
Kornijn
Freshman Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Booster & 3x380V net: Geen verbinding door keramiekoven

Ik heb een 3 x 380V +N electriciteitsaansluiting . Er waren 2 boosters op aangesloten , die op dezelfde fase waren aangesloten . Een staat vlak bij de modem , de andere een 10 tal meter verder , en de tv is hier met een kabel op aangesloten . Alles werkte relatief perfect en ik had overal wifi . Nu heb ik onlangs een kermiekoven aangesloten , op het 3 fazige net . Wat heel vreemd is , vanaf het ogenblik dat ik de oven aanzet , valt de wifi verbinding via de  boosters uit . Trek ik de stekker van de oven terug uit , dan werkt alles terug  normaal . Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn , en hoe op te lossen ??

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Booster en 3x380 V net

0 Likes
3 reacties
ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Kan er iemand @Kornijn hiermee verder helpen? 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Kornijn Die boosters werken via het stroomnetwerk, dus elektriciteit. 

Als je een grootverbruiker aan dezelfde fase hangt dan je booster zal dit dus storingen geven en dus bijgevolg ook geen wifi / netwerk meer:-) edit: natuurlijk heb je ook geen problemen met een netwerkkabel 😉 liefst shielded

Dit heb je niet als je met een normale (Mesh) wifi of access points werkt. De data gaat dan via wifi en niet via de elektriciteitskabels.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kornijn
Freshman Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Als je een grootverbruiker aan dezelfde fase hangt dan je booster zal dit dus storingen geven  . Dit zal wel kloppen , maar ook als ik het toestel niet aanzet , maar enkel het stopcontact insteek , valt de booster  uit . Ondertussen  heb ik de boosters vervangen door een nieuwer type , en heb ik het probleem niet meer . (oven eerst aangesloten , en dan de boosters geplaatst ) 
Wat de oorzaak was weet ik niet , maar ik weet wel dat dit nieuwere type toestellen ook de aardingsdraad gebruiken , en op die manier misschien een betere verbinding geven ??