Beantwoorden
Palmboom
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Beste lezer, 😀

Ik heb recent voor het All-Internet abonnement van Telenet gekozen. Deze heb ik besteld in een verkooppunt van Telenet, waarbij ik de modem CH8568LG heb meegekregen voor de zelf-installatie. Deze heb ik geïnstalleerd in mijn nieuw huurappartement op maandag 12/02. Toen kreeg ik via het invoeren van mijn klantennummer de melding dat de activatie in uitvoering is via telenet.selfstarter. Allemaal goed en wel dacht ik, totdat het internet maar niet wilden activeren na verloop van tijd..

Palmboom_0-1676899825925.png

Na even rond te vragen en rond te kijken hoort dit normaliter niet langer dan 1 uur maximum duren om te activeren.

In de volgende dagen al enkele keren gebeld met de klantendienst & langs geweest bij de Telenet-verdeler waar ik de modem ben gaan halen. Bij de verdeler zelf werd er mij meegedeeld dat zij hier niks aan konden doen of mij verder kunnen helpen. Nu is er mij gisteren via de klantendienst verteld, dat er al een ticket van deze case is gemaakt en omdat mijn ticket blijkbaar al langer dan 5 dagen onopgelost / behandeld is, dat de SLA-termijn hiervan overschreden is. Telenet heeft hier dan een melding gedaan aan de desbetreffende (externe?) afdeling via mail dat de ticket zijn SLA termijn verlopen is. Waardoor ik veronderstel dat mijn ticket prioriteit krijgt?

MAC-adressen zijn al meerdere malen gevraagd en deze heb ik als gevolg ook al meerdere malen telefonisch doorgespeeld. Dus deze zouden correct moeten zijn. Een medewerker bij de technische dienst deelde mij bij het laatste gesprek mee dat dit internet in hun systeem al op "actief" stond maar wanneer hij zelf ging nakijken het inderdaad nog op "activatie in uitvoering" stond.

Belangrijk om misschien hierbij te vermelden is dat ik wel internet heb, maar dit is nog maar net genoeg internet om bijvoorbeeld Instagram één keer te verversen met een wachttijd van 5 minuten. 😅

Als ik op mijn gsm/laptop op het internet iets wil zoeken dan word ik vaker dan niet terug omgeleid naar de Selfstarter.Telenet webpagina om mijn product te activeren.

Nu ik ben niet iemand die snel klaagt en al zeker niet op klantendiensten omdat zij hun werk ook maar doen. Echter begin ik me hier stilaan wel aan te ergeren, omdat dit voor mij thuiswerken / vrijetijdsbesteding d.m.v. multimedia (Streamen, Gamen,...) onmogelijk maakt..

Alvast bedankt voor de wall of text te lezen en hopelijk kan iemand met een gelijkaardige ervaring of meer kennis ervan mij verder helpen.. 

Nog een fijne dag verder gewenst aan alle lezers ;).

0 Likes
25 reacties
Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Daarom dat ik altijd heel respectvol blijf naar de medewerkers toe. Zij treffen geen schuld en kunnen niet veel meer doen dan samen met de klanten wachten. Wel raar dat dit nog niet in de pers is gekomen. En inderdaad: laat mensen voorlopig dan niks meer omruilen als je weet dat de activatie niet lukt!

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 512
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Het probleem is overal hetzelfde.
Alle dagen zie je op het nieuws: personeelstekort hier, personeelstekort daar.
En die moeten allemaal in dezelfde vijver vissen.

Wij vinden het allemaal zo vanzelfsprekend dat alles direkt gebeurt.
Laat dit een les zijn. Een beetje meer geduld. Een beetje meer respect.

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG - Activatie in uitvoering


@Wimpie3  schreef:

 

laat mensen voorlopig dan niks meer omruilen als je weet dat de activatie niet lukt!


Lol, het is niet omdat activatie al eens vaker misloopt en wat langer duurt met het nieuwe IT-systeem, dat Telenet de upgrade naar EuroDOCSIS 3.1 in heel Vlaanderen zal stilleggen.
Die plannen moeten uitgevoerd worden, een vertraging van zo'n netwerkupgrade is in de huidige telecommarkt absoluut niet wenselijk.

Het aantal uitgerolde EuroDOCSIS 3.1-modems per node is essentieel om op termijn hogere uploadsnelheden te kunnen aanbieden op het coaxnetwerk.
Het is aan de klant om voor zichzelf de juiste keuzes te maken, want Telenet gaat haar netwerkupgrade nu zeker niet in de koelkast steken.

0 Likes
Palmboom
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Ondertussen is het woensdagochtend en nog steeds geen geactiveerde diensten. Ik heb door de week nog geen tijd in de avond gevonden om te bellen / langs te gaan bij een verdeler wegens drukte. Dus kan ook aan mij liggen dat er wat vertraging zit, maar goed, ik heb al genoeg meldingen gemaakt / een openstaande ticket.

Vanavond dan nog maar eens bellen om te zien wat de status hiervan is en of ik toch tenminste mag verwachten dat ik beholpen ben tegen deze vrijdag ten laatste. Anders voel ik mij wel genoodzaakt om andere opties te overwegen... Dat klantendiensten het druk hebben met twee buggy systemen en veel foutlopende zaken, kan ik uitermate begrijpen en mijn frustraties uit ik dan ook niet op deze mensen, maar minstens 10 dagen om een nieuw abonnement te activeren is me een beetje teveel van het goede.

Moest je maar eens denken dat Fluvius / Luminus er zo lang over deed om je stroom of gas toe te kennen. 

Als klant voel ik me dus toch wel heel hard in de steek gelaten op dit vlak en zeker omdat dit mijn eerste (eigen) Telenet klantenervaring is.

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Indien FTTH bij jou niet beschikbaar is,heb je weinig keuze.

Indien 90Mbps maximaal voldoende is voor jou,kan je een koper aanbieder contacteren.

Of Orange op het Telenetwerk.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG - Activatie in uitvoering


@robatoras  schreef:

Indien FTTH bij jou niet beschikbaar is,heb je weinig keuze.


Met momenteel meer dan 2 miljoen Belgische huishoudens die voor een VDSL-lijn gekozen hebben bij verschillende aanbieders, is het nogal arrogant te beweren dat er weinig keuze is.

Iedereen kiest wat hij het aangenaamste vindt, voor sommigen is dat misschien herhaaldelijk telefoneren met de Telenet-klantendienst.
Voor anderen is dat een VDSL-lijn bestellen bij een alternatieve operator, (tweedehands) een compatibele Fritz!Box kopen en binnen de 24u een werkende internetverbinding hebben.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Het percentage niet werkend Telenet internet vandaag,zal nog wel meevallen.Het niet kunnen raadplegen 'Mijn Internet' wil niet zeggen dat je niet kan surfen gamen streamen of downloaden.

2 miljoen VDSL klanten aan max 90Mbps en velen amper 30Mbps bewijst dat deze gebruikers geen behoefte hebben aan FTTH.

Of hogere snelheden bij de kabelaar.

Keuze genoeg,als je alleen maar surft,maar NIET als je een doorsnee huisgezin hebt met 2 a 3 kinderen,die gamen,YouTuben, streamen 4K tv kijken of downloaden.Dan kom je te kort met VDSL.

VDSL klanten over koper lijn liggen er ook regelmatig uit,net zoals coax klanten.

0 Likes
Palmboom
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Selfstart.telenet staat op "actief" en ik kan mijn verbruik van mijn internet (Nog 0) zien in Mytelenet.

Dus nu hopen dat het effectief werkt als ik terug kom. Waarschijnlijk wel.😉

Alvast iedereen bedankt voor de input.

Guido123
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Complimentendag De kop is eraf! Hi there!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

heb hetzelfde activatie porbleem. Op disndag 14 februari een modem gekregen. Onderussen al tientallen keren gebeld met onbereikbare klantendienst - na 1 uur wachttijd komt er iemand aan de lijn die steeds hetzelfde verhaaltje verteld : dat ze nieks kunnen doen, dat de backoffice het moet oplossen, dat ze de backpoffice niet mogen bellen, dat ke nioets anders kan dan wachten...

zelfs klachtendioenst is niet bereikbaar

Na 11 dagen lukt er dus niets - heel erg triest...

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!
0 Likes
BertG
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Hier ook identiek hetzelfde probleem. Al 2 weken geleden mijn modem geïnstalleerd, maar nog steeds 'activatie in uitvoering' en geen internet :(.

0 Likes