Beantwoorden
fratae
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Complimentendag Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Hallo , zie hier in de topics van 2020 dat de accespoints "tijdelijk" niet leverbaar waren.

ik heb er één besteld begin januari 2023 en blijkbaar is dit weer het geval want tot op heden nog niets ontvangen . In de telenet winkel verwijzen ze naar telenet en bel je naar telenet manen ze je aan om naar de winkel te gaan.....Mijn wifi is niet toereikend in twee kamers (soms wel met deur open ) , heb al een  een utp kabel bij gelegd met de bedoeling om het gevraagde accespoint aan te sluiten in de hoop in die kamers ook degelijke wifi te hebben (vooral met eventuele noodzakelijke wifi >omvormer zonnepanelen in de verste kamer).

Aangezien de accespoints van telenet blijkbaar éénvoudig aan te sluiten zijn zou ik die liefst hebben , heb geen kennis van netwerk etc.

Iemand op de hoogte waarom die accespoints zo moeilijk aan te geraken zijn ?

groeten

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Accespoint telenet levertijd

0 Likes
26 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

@fratae 

Wij als klant zijnde hier kunnen je die vraag ook moeilijk beantwoorden sorry. 

Dit zijn dingen die je echt moet vragen in een Telenet center zelf maar goed ook dat is ook moeilijk daar om te zeggen. Zou zeggen blijf proberen net zolang je er eentje vast kan krijgen. 

Je hebt nog altijd de mogelijkheid zelf eentje aan te kopen elders van een andere winkel maar die keus maak je zelf dan ( die reacties ga je hier toch krijgen ). 

Probeer wel eventueel , als het mogelijk is , meerdere Telenet centers in je omgeving te bellen en te vragen. Want focus op één winkel is niet veel maar er moeten er dan wel meerdere bereikbaar zijn in je omgeving. Dus ik bedoel daar een andere stad mee , ik woon in Tongeren maar ik kan wel bellen naar Hasselt of Tienen , Maasmechelen enz. Op die manier zou ik dan wel iets vast proberen krijgen. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?



@fratae  schreef:

In de telenet winkel verwijzen ze naar telenet en bel je naar telenet manen ze je aan om naar de winkel te gaan.....


Dat heet "van het kastje naar de muur". Een manier om niets te hoeven doen voor de klant. Voor mij is zo'n gedrag een dealbreaker.


@fratae  schreef:

Iemand op de hoogte waarom die accespoints zo moeilijk aan te geraken zijn ?


Omdat Telenet een bedrijf is dat operationeel niet goed draait misschien? (Gevolg van kostenbesparingen en winstmaximalisatie.)

Je kan trouwens overal Wifi-toegangspunten kopen. Niet bang zijn, er zit overal een handleiding bij en Wifi is een standaard technologie. De meeste toestellen die vandaag op de markt aangeboden worden, zijn zelfs beter dan wat Telenet aanbiedt.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Het beste is inderdaad om naar een Telenet center te gaan. 

Het is juist dat er op dit ogenblik bepaalde software problemen zijn. 

Allicht is er ergens iets misgelopen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Je moet natuurlijk eerst alle kastjes en muren gezien hebben om dan vast te stellen dat er geen voorraad is.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Je moet natuurlijk eerst alle kastjes en muren gezien hebben om dan vast te stellen dat er geen voorraad is.

antwoord.

Ben jij nog zo ouderwets,effe op computer kijken voorraad en klaar is Kee

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Gaat hij nog binnen komen de eerste is gratis zie ik

is er in de tijd geen misbruik van gemaakt  het kan ik weet het niet

anders had je al ééntje besteld via internet winkels genoeg

0 Likes
fratae
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Complimentendag Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Stel dat mijn geduld toch opgeraakt en ik besluit om me er zelf één aan te schaffen , zijn er bepaalde toestellen waarvan jullie weten dat ze prima werken

met de rest van het telenet"stuff" ...rekening houdend met het feit dat het accespoint maar bij twee kamers de wifi zou moeten verbeteren.

 

grts

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Valt te zien wat je wil geven en de snelheid wat je moet hebben

China spul dat niet gekeurd is blijf daar bij weg ik begin het meer en meer te zien zeer goedkoop en geeft storingen

Blijf bij bekende merken  dat telenet ook kent

https://www.amazon.de/TP-Link-TL-WA801N-Universal-Repeater-fixierte/dp/B0873SLW3V/ref=sr_1_11?__mk_d...

 

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07HWKWH54/ref=emc_b_5_i?th=1

 

https://www.amazon.de/Ubiquiti-Networks-2-4GHz-867Mbit-UAP-AC-LITE/dp/B016K4GQVG/ref=sr_1_91?__mk_de...

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

In principe alles met een CE markering, maar nu komt het moeilijker probleem. De simpele vraag: wat wil je?.

Wat heb je nu als internet abonnement? Welke snelheid? De goedkoopste modellen hebben enkel Wifi op 2.4 GHz. Ik raad aan om een toestel te kiezen dat zowel 2.4 als 5 GHz heeft. De 5 GHz kan een hogere snelheid aan, maar reikt minder ver. Ben je een zware gamer, overweeg dan een duurder model met Wifi 6 (je zal daar niet onmiddellijk veel nut van hebben, maar als Telenet de snelheden verhoogt  kan het zijn nut hebben. 

Als je een wand- of plafondmodel beter passend vindt, denk eraan dat de meeste modellen geen afzonderlijk voeding hebben en dat je moet zorgen dat ze hun voeding krijgen via de netwerkkabel. Dat systeem wordt aangeduid met de afkorting Poe (power over ethernet). Voor de voeding heb je dan een Poe-injector nodig.

Misschien best eerst wat beter omschrijven wat je gebruik is.  Met de links van @luc55 zie je ook dat de prijs zeer rekbaar is.

0 Likes
fratae
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Complimentendag Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Indien ik niet meer op telenet kan wachten spreekt deTP-link TL-WA1201 qua prijs me wel aan.

0 Likes
fratae
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Complimentendag Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Ik heb de One -formule

>>heb al een  een utp kabel bij gelegd met de bedoeling om het gevraagde accespoint aan te sluiten in de hoop in die kamers ook degelijke wifi te hebben (vooral met eventuele noodzakelijke wifi >omvormer zonnepanelen in de verste kamer) <<

In de kamer waar ik de utp-kabel nu bijgelegd heb wordt er enkel een beetje gesurft met een tablet en de tweede kamer enkel om de toekomstige zonnepanelen te kunnen monitoren "wifi".

Nu al eens zitten kijken in de online handleiding van de TL-WA1201 , ik wist niet dat je bij die accespoints nog de keuze had tussen accespoint mode/ range extender /client etc , mijn gedacht was  dat ik enkel de utp-kabel moest aansluiten aan het accespoint en dat zodoende mijn wifi signaal voldoende versterkt ging worden voor die twee kamers.

Vraag me nu af welke optie ik best zou nemen (indien het zo ver is)...bij de range extender mode was het in feite niet nodig dat ik de utp-kabel gelegd heb.

Of gewoon de accespoint mode met utp kabel aangesloten , maar vraag me dan af of het wifi signaal na het accespoint dan niet het signaal van de telenet router verstoord of...?

Een utp-kabel aansluiten lukt me wel al , de rest is nog een beetje....??

0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Je moet het toestel gewoon aansluiten, accesspoint-mode staat standaard reeds ingesteld en dat werkt op elke bekabelde netwerkverbinding.

Daarna voor de veiligheid netwerknaam en wachtwoord veranderen door te surfen naar http://tplinkap.net en het stappenplan te doorlopen.

Heel eenvoudig, voor middernacht besteld, de volgende dag gratis bezorgd. Binnen de 24 uur heb je perfecte wifi.

0 Likes
fratae
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Complimentendag Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Vraag me dan af als je via de accespoint mode werkt , en je hebt al een wifisignaal van je telenet router , en je krijgt er dan een "nieuw" signaal bij van je accespoint werken die elkaar dan niet tegen of moet je dan inloggen bij het beste signaal ?

ben daar niet zo geod in mee "blijkbaar " 

accesp mode.JPG

0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom Telenet access point zo moeilijk te krijgen?

Je stelt het zo in dat beide netwerken dezelfde netwerknaam en wachtwoord hebben. Je toestellen verbinden dan met het sterkste signaal.

Ja, twee gewone Wifi-toegangspunten "storen" elkaar. Je plaatst dus best pas een tweede Wifi-toegangspunt op een plaats waar het andere zwak bereik heeft.

0 Likes