Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@flip1953  schreef:

Als je WiFi nodig hebt, en toch de hogere snelheden wilt, is de oplossing toch zeer eenvoudig:

  1. Ruil jouw "hinderlijke" modem in voor een CV8560E (E-router).
  2. Bestel bij Telenet het WiFi access point. Deze is gratis (in bruikleen) voor het eerste exemplaar.

Via "Mijn Telenet" kan je de WiFi van de CV8560E activeren (hoewel deze geen WiFi heeft), maar hiermee worden jouw WiFi gegevens (SSID, wachtwoord) automatisch overgedragen naar het access point.

 

Voordeel van deze opstelling:

  1. Je hebt 4 bijkomende ethernet poorten (switch)
  2. Je kan het access point opstellen op een andere plaats voor een beter bereik (soms staat de modem op een plaats waar je geen WiFi nodig hebt, vb technische ruimte, garage, ...)

Volledig mee akkoord, ik wou gisteren net hetzelfde neerpennen, maar het is er niet van gekomen.

Goed dat @flip1953 het wel deed. 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

De CH7465LG-TN docsis 3.0 kan perfect 120Mbps up  aan.

Meer dan 1Gbps down (docsis3.1) zal nog niet voor de eerste 5 jaar zijn.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@robatoras  schreef:

De CH7465LG-TN docsis 3.0 kan perfect 120Mbps up  aan.


Je bedoelt waarschijnlijk 1200 Mbps (1.2 Gbps) 😊.

Maar dat is een verkeerde interpretatie. Die 1.2 GBps (maximale theoretische snelheid) bereik je alleen als:

  1. alle 24 kanalen gebruikt worden (24 * 50Mbps = 1200 Mbps).
  2. er nul verlies is op de coax (tussen node en NIU).
  3. als jouw aansluiting de enige is op de coax.

In de praktijk zijn géén van deze 3 voorwaarden vervuld. Er is altijd verlies (en overhead) en de coax wordt gedeeld: dezelfde kanalen worden ook gebruikt voor het internet bij de buren (en hopelijk voor jou hebben ze in jouw straat niet allemaal een One Up abbo 😀).

 


@robatoras  schreef:

Meer dan 1Gbps down (docsis3.1) zal nog niet voor de eerste 5 jaar zijn.


5 jaar is een eeuwigheid.

Ik verwacht, van zodra ze Docsis 3.1 uitrollen, Telenet de upload snelheid zal verhogen bij hun One Up klanten (vandaar ook dat ze de nieuwe modems hier forceren).

Telenet kan onmogelijk nog 5 jaar wachten om snelheden te verhogen.

Dus van nu tot 1/07/2026 zal er niets veranderen volgens u???

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Upload zal wel verhoogt worden tussen  50 en 100Mbps als analoog is verdwenen.

En dat kan de  CH7465LG-TN docsis 3.0 vlot aan,zelfs 120Mbps up.

Voor 2027 zie ik 1Gbps downspeed niet verhogen.Elke Node moet dan worden aangepast.

 

0 Likes
Postbus888
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Op een 7 jaar oude Medion pc haal ik +1000 Mbit/sec met de "lawaaimaker", terwijl er ook nog een smartphone, een tablet en een smart-tv zijn aangesloten..... 

Mij hoor je dus niet klagen.


speedtest1000.png

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Postbus888 Jij bent niet de enige,ik haalde meermaals 1100Mbps met die lawaaimaker,die hier toch rustig overkomt.

KrisS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hallo allemaal,

 

Wij hebben hier sinds 2 weken ook one+ en de betreffende modem.

ik las hier verschillende oplossingen maar ik ben niet zo technisch dus ben niet altijd helemaal mee 😁.

Feit is wel dat de “bloempot” in onze woonkamer staat en toch wel storend lawaai maakt ook al is hij conform geplaatst op de bijgeleverde voet en genoeg luchtcirculatie beschikbaar.

Al met al merken wij een enorme verbetering in snelheid en WiFi dus heeft het toestel alsnog een meerwaarde. We gaan dus bekijken of we hem niet ergens anders kunnen plaatsen. Een andere modem ed ga ik niet mee beginnen. Voor het maandelijks bedrag dat we betalen mag je toch een goed product verwachten en niet zelf naar oplossingen moeten zoeken of liggen prutsen aan een gehuurd toestel. Spijtig genoeg lijkt mij dit in dit geval wel de enige oplossing.

Ik ga me niet met de discussies hier moeien maar hopelijk draagt mijn reactie toch een beetje bij tot een oplossing van Telenet uit. Al is dit mss ijdele hoop 😉

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@KrisS  

Een opmerking kan zeker nooit geen kwaad hé. Ik heb mij ook over de modem al wat uitgesproken maar ik heb er ook geen problemen mee aangezien die van mij in een kast staat. Dus uiteindelijk heb ik ook helemaal geen probleem met het 'lawaai' want de deur van de kast is dicht en horen we er niks van. 

 

Maar wie weet kan wel elke opmerking die hier geplaatst wordt mee genomen worden , want de reactie's hier worden gelezen en dus misschien op naar een bepaalde oplossing. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Het enigste wat ze met de Compal CH8568LG HGW 3.1 kunnen doen is uit de handel nemen(probleem opgelost voor zij die er last van hebben)is er al langer dan 2 jaar,en nu pas klachten? Die hem getest hebben,zullen toch ook wel oren gehad hebben zekers,of verder doen zoals Zigo NL zuster van Telenet alleen de Compal CV8560E HGW 3.1 aanbieden.Omruilen is gratis in Telenet center.

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik ga me niet uitspreken over het lawaai dat die modem eventueel maakt. Ik gebruik de Compal CV8560E HGW 3.1 en haal nu op zondagnamiddag om 15u20 met de speedtest app onder windows bij een 10-tal servers, de ene wat verder dan de andere een Ping tussen 10 en 15, een download tussen 800 en 920 Mbps en een upload van 38-39 Mbps. Terwijl ik met de UGent speedtest steevast maar tussen de 550 en 650 Mbps haal en een upload van 40-41 Mbps en een ping van 25. Dan is de vraag in hoeverre die speedtesten betrouwbaar zijn.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@igvfer Als je speedtesten niet vertrouwd,kun je best testbestanden downloaden.

10GB zou binnen moeten zijn op 1,3 minuten aan 1Gbps.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Speedtesten zijn als bling bling auto’s. Je kan er mee uitpakken, maar veel meer dan dat kan je er niet mee 😉

 

Ik doe niet mee aan de rat race. Stabiliteit en response tijden zijn veel belangrijker dan pure snelheid. Of je nu 800 of 950 haalt, dat maakt allemaal geen f-uck uit 😎


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Steven-E  Wat ben je dan met 1Gbps als het toch niet voorruit moet gaan.

En of er een groot verschil bestaat in download snelheid.

https://www2.telenet.be/nl/producten/internet/abonnementen/bestel-optie-speedboost-1gbps/

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@robatoras  schreef:

@Steven-E  Wat ben je dan met 1Gbps als het toch niet voorruit moet gaan.

Met 100Mbps kan je vlot surfen.


Klopt. One Up is er hier dan ook vooral voor de 3T FUP.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Nog lang voor ONEup heb ik meerdere dagen in 2019 aan 400Mbps (fup) +2TB zelf +3TB verzet per dag als test.Dal uren waren toen tussen 24 en 12 uur.Piek uren 750GB.Nooit smalband gehad.

screenshot ter beschikking.

Aan snelheid waarvoor ik betaal mag ik niet klagen.

0 Likes