24750
netweters
|
152317
antwoorden
|
20691
vragen
|
Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:
° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken
° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.
Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn
Dirk
Beste netweters,ook ik heb dit type “ geluid/licht”modem.’’
Het geluid kan drastisch verminderd door onder de modem “echte” rubberen blokjes te plaatsen ..zo kan de ventilator lucht verplaatsen
Het licht…bij mij staat te toestel achter de tv en is niet meer zo hinderlijk
ik denk ook niet dat een firmware het ventilator geluid gaat kunnen aanpassen
Software zou kunnen “verbetering “ aanbrengen qua beveiliging…speedupgrade…
Ik ben tevreden over de toegepaste Mesh technologie,in combinatie met mijn Devolo Magic 2 powerline adapters die ons hier een snel en stabiel netwerk bezorgen
beste,
wij hebben nog steeds een lawaaiige modem!
Ook bij is de CH8568LG voortdurend hoorbaar, intussen is het April 2023, en heb dit type modem bij mijn nieuwe Telenetaansluiting afgelopen december ‘22 gekregen.
Blijkbaar lappen ze de klachten, die er al vanaf zeker 2020 zijn, aan hun laars.
Van de virige bewoners is er nog een 7465 of 8560 achtergebleven, zou fijn zijn als ik die zelf kan activeren, maar dat lukte eerder niet…
Er zit maar 1 oplossing op,ruil je CH8568LG om naar de nieuwste F@ST3896LG-TN
+50 euro omruil kosten omdat je CH8568LG niet stuk is,probleem opgelost.
De F@ST3896LG-TN Is geruisloos.
Bedankt voor de tip, Robatoras, dat is dan mss. een optie.
Maar dan moet die nieuwe F@ST3896LG-TN natuurlijk niet ook zo een ingebouwde herrie-fan hebben….
@SwanSong Ik kan je met 200 procent zeggen dat de F@ST3896LG-TN geen ingebouwde ventilator heeft.
Ik heb dit model sinds gisteren in mijn bezit.
👍Goed om te weten, fieldoxide.
Bevalt deze ook verder?
Bijzaak: Hopenlijk niet weer nieuwe gaatjes boren om m aan de muur te hangen; de 8568 paste weliswaar op de gaten van het vorige modem, maar kon maar naar één kant vastgeklikt worden op de nieuwe houder, waardoor alle kabels precies in het zicht kwamen in mijn woonkamer.
Ik heb hem sinds gisteren en de indrukken zijn tot hiertoe positief.
De modem staat achter mijn tv op de tv kast in de woonkamer, dus heb hem niet aan de muur hangen.
Hij is in vergelijking met de andere modellen wel een stuk groter.
Maar het belangrijkste, geen ventilator, dus geruisloos en verder maar 1 klein lichtje onderaan de modem rechts.
Of gewoon zeggen in de shop dat je wifi bereik kl*te is met de CH8568LG, dat je er constant problemen met hebt (wat ik ook had). Heb er al 5 versleten sinds ik die had.
Heb aan hun gevraagd of met de nieuwe het bereik beter zou zijn. Hebben dat bevestigd en hebben de nieuwe F@ST3896LG-TN gewoon meegegeven zonder dat er 50 eur betaald moet worden.
Wat men ook kan doen is zeggen dat je de wifi 360 pods wil. 3 eur huur per maand en 3 maanden gratis probeer nu. Dan geven ze de f@st modem ook gratis en na 3 maand kan je dan zeggen dat je de pods niet meer wil.
Wifi bereik zal de nieuwe ietsje beter zijn.
Met utp rechtstreeks aan de modem zeker niet sneller dan de witte bubus CH8568LG..
Zijn allebei begrenst op 1Gbs,net zoals de CV8560E.
dit probleem is al drie jaar gekend, ik vind het persoonlijk degoutant dat je dan 50 euro moet betalen om een gekend probleem op te lossen, is dat klantvriendelijk ?
50 euro betalen is helemaal niet klantvriendelijk,een brug te ver!
Toch zou ik het betalen,om van dat irriterent geluid af te geraken.
Wat kun je anders doen?
ik heb een afspraak met een technieker gekregen (moet nog gebeuren, maar is telefonisch !!!). Op mijn telenet app op de gsm krijg ik de melding dat er een technische fout is en dat ik contact moet opnemen met telenet. Digicorders vonden elkaar niet meer (DLNA fout). Alles moeten resetten (modem, powerlines, extender), daarna werkte alles terug maar niet met de snelheid van mijn abonnement (giga).
Ik wacht dus mijn telefonisch gesprek met de technieker af, maar ik doe een voorspelling : alles afzetten en terug opzetten, draadloos is nooit zo snel als bekabeld (correct, maar op 2 meter van mijn modem zonder belemmering 400 ipv 1000. is toch weinig), ontkoppel uw netwerken naar 2,4 en 5, het probleem ligt bij de toestellen van Apple. Ik hoop dat ik fout ben, maar vrees ervoor.
En als ik die wifi pods zie : je verliest een stopcontact tegenover de powerline waar dit niet zo is. Iemand hier reeds ervaring mee ?
En als ik die wifi pods zie : je verliest een stopcontact tegenover de powerline waar dit niet zo is. Iemand hier reeds ervaring mee ?
Als je 2 stopcontacten boven/naast elkaar hebt dan verlies je niet enkel het stopcontact waar je de pods insteekt maar ook dat ernaast door de afmeting van de pod.
Maar je mag en kan de pod ook steken in een verdeelstekker (of een verlengkabel) dan verlies je al geen 2e stopcontact in de muur maar enkel in de verdeelstekker
Draadloos en bedraad haal ik hogere snelheden met de nieuwe dan dat ik met de toren haalde