CV6181E vervangen door CV8560E : gevolgen ?
Hallo,
Intro : ik heb al een paar weken last van (korte) onderbrekingen van mijn internetconnectie. Uiteindelijk de helpdesk gecontacteerd en zij zien geen probleem met het binnenkomende signaal. Wel merken ze op dat ik nog een "oude" CV6181E modem-only heb die potentiëel wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Ze raden aan om die te vervangen door de CV8560E.
Mijn vraag : goed plan, of niet ?
Hier even mijn setup (heb een One abo) :
Er is 10 jaar geleden bij mij de modem-only geinstalleerd om de simpele reden dat die in de kelder staat en het dus totaal geen zin had om een WIFI versie te installeren.
Aan de CV6181E hangt een gewone switch. Alle netwerkkabels van het huis komen aan in de kelder en zijn verbonden op die switch.
Boven zijn de netwerkkabels verbonden aan volgende toestellen :
- TP-Link WIFI router die het WIFI signaal in huis verdeelt (2 pc's zijn eveneens bekabeld aangesloten op deze router)
- 2 smart TV's
- 1 AV receiver
- 1 digicorder
- 1 digibox
Al die toestellen krijgen (neem ik aan) een publiek IP adres aangezien ze rechtstreeks verbonden zijn met de modem-only.
Indien ik de CV8560E in de plaats zou nemen, gaat deze setup nog werken ? En moet ik iets speciaals instellen ?
Alvast bedankt !
Opgelost! Ga naar oplossing.