Beantwoorden
vinchg
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

CV8560E in Bridge Modus zetten met eigen router

Beste, 

 

Ik heb gisteren een Modem only afgehaald in een telenet center, het gaat over de CV8560E.

 

Ik wil de WAN poort gebruiken om het internet rechtstreeks door te geven aan de eigen router (Dream machine PRO).

 

Als ik de kabel naar de eigen router in een gele poort steek dan heb ik internet maar zit het wel vervelend met die dubbele NAT.

 

Er was me dus gezegd dat ik deze modem in Bridge mode kan zetten maar daar heb ik blijkbaar gen instellingen voor.

 

Screenshot 2022-05-07 at 11.16.53.png

 

 

Dit is het enige wat ik zie bij de geavanceerde instellingen van de modem.

 

Ik heb juist telenet gebeld en zij gaan maandag een technieker laten contact opnemen om verder te assisteren. De persoon achter de telefoon gaf zelf ook toe dat ze hier niet veel ervaring in heeft.

Dit is de link naar een soortgelijk probleem, ze vermelden hier ook het 3e MAC adres wat zou moeten ingegeven worden?
https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/CV8560E-in-Bridge-Modus-zetten-en-router-...
 

Bij het telenet center konden ze dit niet doen omdat het systeem dit niet ondersteund.

 

 

Waar zou het nog aan kunnen liggen?

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E in Bridge Modus zetten met eigen router

@vinchg 

Ten aller eerste gebruik je zelf de verkeerde benaming want je dient te hebben de Docsis 3.1 E- router en jij hebt bij je screenshot al staan de Docsis 3 EMTA. Dat wil dus zeggen dat je modem in dit geval geheel verkeerd geprovisioneerd is of je hebt daadwerkelijk de verkeerde mee gekregen , enkel dat laatste betwijfel ik omdat de echt modem only's niet meer te verkrijgen zijn. Dus je modem is verkeerd geprovisoneerd. 

 

Kijk wat er op je doos staat en als daar daadwerkelijk op staat CV8560E dan kun je niks anders doen dan je modem opnieuw te laten provisioneren. Want een modem only heeft geen bridging aan boord en de E-router wel. 

 

In dit geval zal er dan ook een case gemaakt dienen te worden voor de backoffice om dit recht te zetten dat kan de klantendienst zelf niet doen. Dan gaat de achterliggende dienst dit opnieuw in orde maken en dan kan je weer verder als het in orde is. 

 

Geef zeker in je case door welke Mac adressen er op je modem staan want die hebben ze nodig om de juiste provisienering te doen. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E in Bridge Modus zetten met eigen router

@vinchg 

Je kan met uw doos onder arm (laat de router zelf gewoon thuis zitten/hangen waar hij zit/hangt, wel AAN laten staan en alle kabels aangesloten laten) naar een Telenet Centre gaan. Daar zeg je dat uw E-Router verkeerd geprovisioneerd is en of ze dat astemblieft willen rechtzetten.

Ze kunnen dat daar ook en dan is het meteen in orde. Tegen dat je weer thuis bent is het OK, misschien de modem wel nog eens heropstarten.

 

Veel succes 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1601
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

CV8560E in Bridge Modus zetten met eigen router


@StefaanH  schreef:

Je kan met uw doos onder arm (laat de router zelf gewoon thuis zitten/hangen waar hij zit/hangt, wel AAN laten staan en alle kabels aangesloten laten) naar een Telenet Centre gaan. Daar zeg je dat uw E-Router verkeerd geprovisioneerd is en of ze dat astemblieft willen rechtzetten.


Met uw doos onder de arm???

DAT is juist het probleem!

  • Op de DOOS staan er 2 MAC adressen: Het HFC Mac adres en het MTA MAC adres
  • Op de MODEM (etiket) staan er 3 MAC adressen: HFC Mac, MTA MAC en GW of GATEWAY MAC

Voor een correcte provisionering heeft het Telenet center ze alle 3 nodig!

Neem dus een foto van het etiket op de modem, en ga met de FOTO onder de arm ...

de rest van de zin: zie hierboven 😁

 

Dit is een fictief voorbeeld van de sticker op de modemDit is een fictief voorbeeld van de sticker op de modem

bron: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/ik-zeg-op-wat-nu/


@vinchg  schreef:

Ik wil de WAN poort gebruiken om het internet rechtstreeks door te geven aan de eigen router (Dream machine PRO).


Tweede fout:

Er is geen "bridge" op de E-router maar een Mac passtrough (via "Mijn Telenet").

Hierbij krijgt één toestel (= jouw Dream Machine) dat je aansluit op een LAN poort van de E-router een publiek IPv4 adres.

Hiervoor dient de WAN poort niet, deze is gedeactiveerd.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E in Bridge Modus zetten met eigen router

@flip1953 

 

Je hebt natuurlijk (alweer😋) overschot van gelijk. Dat detail (van dat derde MAC adres enkel op de sticker) was mij even ontglipt ... 😯


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CV8560E in Bridge Modus zetten met eigen router

En als je er goed oplet zijn dat altijd 3 opeenvolgende macadressen. Als je de eerste 2 weet weet je ook de 3e. Elke goede medewerkers ZOU dit moeten weten. Dat is al jaren zo. Azlfs met modem only's indertijd want er was ook altijd een telefoonaansluiting.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1601
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

CV8560E in Bridge Modus zetten met eigen router


@igvfer  schreef:

Als je de eerste 2 weet weet je ook de 3e. Elke goede medewerkers ZOU dit moeten weten. Dat is al jaren zo. Azlfs met modem only's indertijd want er was ook altijd een telefoonaansluiting.


Daar zeg je het: ZOU ...

- Een modem-only heeft maar 2 MAC adressen (modem en telefoon).

- Een HGW heeft er 3 (derde is de router aka Gateway).

- Een E-router is een HGW (zonder Wifi), heeft er dus ook 3...

 

Maar ... omdat er maar 2 op de doos staan, en omdat de E-router geen Wifi heeft, en omdat sommigen nog altijd ten onrechte ervan uitgaan dat de E-router een modem-only is ... 

maken sommige medewerkers blijkbaar nog altijd dezelfde fout 🤔

 

0 Likes