Beantwoorden
Eddy444
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

CV8560E met Fritz keuze en instellingen

Ik ga naar ONEup overschakelen maar met de CV8560E (wegens het eventuele ventilator geluid en de vorm van de standaard modem). Hierachter zou ik een Fritz router plaatsen die de Wifi verzorgd.

Dus zit ik met enkele vraagjes.

1) Welke Fritz router kies ik best

2) Hoe sluit ik deze best aan op de CV8560E? Gewoon op een lan-poort of mac passthrough (ik heb ook een digibox die ik verder wil gebruiken).

3) Welke instellingen moet ik op de CV8560E en de Fritz doen.

 

Heel wat vraagje maar ik denk dat ik niet de enige ben die hierin geïnteresseerd is.

 

Thanks

Tags (1)
0 Likes
21 reacties
Monnolo11
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Alles op zijn plek! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-)

CV8560E met Fritz keuze en instellingen

Beste @Arnie en @flip1953, bedankt voor voor jullie reacties.
Zowel de "myFRITZ!-account" als de "FRITZ!Box Services"-pagina's lijken mij allemaal goed (screenshots hieronder) tenzij ik iets mis. 
Ik heb geprobeerd toegang te krijgen tot de router via de myfritz.net-website (hyxd....myfritz.net:40935) en het IPV4-adres (81.164.....:40935) zonder succes.

 

Iets dat kan suggereren waarom ik er nog steeds geen toegang toe heb?

 

Capture.PNGCapture1.PNG

0 Likes
Monnolo11
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Alles op zijn plek! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-)

CV8560E met Fritz keuze en instellingen

Beste @Arnie en @flip1953, bedankt voor jullie reacties.
Zowel de "myFRITZ!-account" als de "FRITZ!Box Services"-pagina's lijken mij allemaal goed (screenshots hieronder) tenzij ik iets mis. Iets dat kan suggereren waarom ik er nog steeds geen toegang toe heb?
Ik heb geprobeerd toegang te krijgen tot de router via de myfritz.net-website (hyxd....myfritz.net:40935) en het IPV4-adres (81.164.....:40935) zonder succes.

 

Capture.PNGCapture1.PNG

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CV8560E met Fritz keuze en instellingen

Hoe test je de connectie? Ben je met je eigen netwerk verbonden (Fritzbox LAN), of gebruik je mobiele data, of een andere internet aansluiting tijdens de test?

Ik zou zeker aanraden te testen van "buitenaf", dus niet terwijl je verbonden bent met je eigen netwerk. Dat zou problemen kunnen geven.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

CV8560E met Fritz keuze en instellingen

Waarschijnlijk heeft het te maken met het certificaat?

Als je een waarschuwing krijgt (mogelijk beveiligingsrisico), dan gewoon doorklikken en risico aanvaarden ...

 

Ik geraak hier zonder problemen via mijn eigen netwerk op mijn Fritz!Box via myfritz.net:1234, dyndns.org:1234, IPv4 adres:1234 en https://[ipv6 adres]:1234 ... 

0 Likes
Monnolo11
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Say what?! Alles op zijn plek! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-)

CV8560E met Fritz keuze en instellingen

Hallo @Arnie, ik doe momenteel al mijn pogingen van buiten het netwerk (momenteel via 4G, maar het is hetzelfde als ik ben verbonden met een andere externe wifi). Hieronder enkele afbeeldingen om de pogingen aan te geven die zijn gedaan om de IPV4-, IPV6- en MyFritz-adressen te bereiken.
Weet je niet zeker of de Telenet-router mijn toegangsverzoeken enigszins blokkeert?

 

Hallo @flip1953, helaas kom ik vanwege het certificaat niet eens bij de "waarschuwingsmelding" van de browser. Ik krijg helemaal geen toegang tot de router van buitenaf.

 

 

Screenshot_20211027-093511.jpgScreenshot_20211027-093820.jpgScreenshot_20211027-094744.jpg

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

CV8560E met Fritz keuze en instellingen


@Monnolo11  schreef:

Hallo @flip1953, helaas kom ik vanwege het certificaat niet eens bij de "waarschuwingsmelding" van de browser. Ik krijg helemaal geen toegang tot de router van buitenaf.


En als je met een ander apparaat of andere browser eens probeert?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CV8560E met Fritz keuze en instellingen


@flip1953  schreef:

En als je met een ander apparaat of andere browser eens probeert?


@Monnolo11heeft me via PM de hostname en IP adres gestuurd. Ik geraak er ook niet op.

Het feit dat het niet lukt via IPv6 kan wellicht nog verklaard worden doordat dit gewoon via de e-router verloopt, en deze zijn firewall opengezet moet worden om dit TCP verkeer door te laten naar de Fritzbox.

IPv4 wordt echter gebridged en is daarom niet onderworpen aan firewall of port-forwarding regels op de E-router. Waarom dit niet werkt laat zich (nog) niet verklaren.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes