Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

CV8560E-modem enkel voor B2B klanten volgens Auva?

Ik nam contact op met Auva (Telenetwinkel) in Heusden met de vraag of ze een CV8560E modem op voorraad hadden om in te ruilen voor mijn F@ST3896LG-TN. Dit kreeg ik als antwoord:

Wij hebben deze modem op voorraad, hou er wel rekening mee dat Telenet deze enkel uitgeeft voor B2B klanten.

De modem zelf kan hier afgehaald worden, maar omdat u nu een WiFi 6 modem heeft zal u de Telenet technische dienst moeten bellen om deze actief te laten zetten.

Klopt dit? Ik ben geen business-klant, maar ik meen dat er hier genoeg voorbeelden zijn van mensen die een CV8560E hebben zonder dat ze business-klant zijn. Stel dat ik er toch een krijg, hoe gaat het activeren in zijn werk? Op de modem is een serienummer oid vermeld dat je doorgeeft aan de technische dienst?

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: CV8560E "enkel voor B2B klanten"

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
8 reacties
DylanVanAssche
Professional Weetjesweter
Warming up? Al 25 duimen! On a roll... Tien op tien!

De CV8560E is niet enkel voor B2B, sommige Telenet winkels proberen dit wel te weigeren, maar dit is geen beleid vanuit Telenet.
Dit is al regelmatig op Netweters aan bod gekomen dat sommige winkels lastig doen. Probeer misschien bij een andere winkel of via de klantendienst?

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Dacht ik ook al. Ik heb de Auva in Hasselt een mail gestuurd deze morgen, maar die hebben nog steeds niet geantwoord.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@sb  schreef:

Wij hebben deze modem op voorraad, hou er wel rekening mee dat Telenet deze enkel uitgeeft voor B2B klanten.

Klopt dit? Ik ben geen business-klant, maar ik meen dat er hier genoeg voorbeelden zijn van mensen die een CV8560E hebben zonder dat ze business-klant zijn. S

Dat klopt niet. Lees eens deze post van @Suzy : https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Fritzbox-server-met-F-ST3896LG-TN-modem/m...

Kort samengevat (info 21/1/2025, dus heel recent):

• alle winkels hebben voorraad, ook alle techniekers (10 stuks per camionette, wordt herbevoorraad van zodra voorraad <  6 stuks komt).
  • Als een klant aangeeft dat hij of zij een eigen router wil plaatsen, is dat voldoende om een CV8560E mee te krijgen. En zou je dit in de meeste winkelpunten dus ook gewoon moeten meekrijgen.

Ik zou gewoon naar een ander winkelpunt gaan, die wel meewerkt...

@sb  schreef:

Stel dat ik er toch een krijg, hoe gaat het activeren in zijn werk? Op de modem is een serienummer oid vermeld dat je doorgeeft aan de technische dienst?

De modem wordt geactiveerd in de Telenet shop aan de hand van het HFC MAC adres. Tegen dat je thuis komt is de activatie rond en kan je de nieuwe modem aansluiten ...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Bedankt voor de info én de link! Zal wel pas voor volgende week zijn. Ik heb Auva Houthalen ook een mail gestuurd, dus ben benieuwd naar hun reactie.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Auva Hasselt en Zonhoven hebben inmiddels bevestigd dat ze de modem op voorraad hebben en dat ik hem kan afhalen. Spannend...

@flip1953 

Ik heb wat gezocht op dat HFC MAC adres en blijkbaar heb ik 2 verschillende MAC adressen?

Mijn Telenet > thuisnetwerk zegt: xx:xx:xx:xx:xx:99

Op de onderkant van de router (TP-Link Archer AX55) staat hetzelfde adres, maar eindigend op 98, dus xx:xx:xx:xx:xx:98

In de instellingen van de router, onder Network > Status en Network > LAN staat xx:xx:xx:xx:xx:98. Enkel onder Network > Internet zie ik xx:xx:xx:xx:xx:99 staan onder Router MAC Adress, maar dit is greyed out en ingesteld op Use Default MAC Address.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Vandaag mijn modem ingeruild voor een CV8560E bij Auva Zonhoven. Zoals gewoonlijk waren ze heel vriendelijk en ze hebben zelf de modem geactiveerd, ik moest geen contact opnemen met Telenet. Modem aangesloten, ingeschakeld, Bridging ingesteld door MAC-adres router in te geven, router en AP opnieuw opgestart en alles werkt.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@sb  schreef:

Vandaag mijn modem ingeruild voor een CV8560E bij Auva Zonhoven. Zoals gewoonlijk waren ze heel vriendelijk en ze hebben zelf de modem geactiveerd, ik moest geen contact opnemen met Telenet. Modem aangesloten, ingeschakeld, Bridging ingesteld door MAC-adres router in te geven, router en AP opnieuw opgestart en alles werkt.

Bedankt voor de feedback.

Zo zie je maar hoe "poepsimpel" het is om een router aan te sluiten achter een CV8560E 😁

En hoe eenvoudig die te verkrijgen is (ook voor niet-business klanten).

Begrijp nog altijd niet waarom dezelfde winkel jou vorige keer met een kluitje in het riet stuurde 😫 ...

1. alleen voor business klanten > NIET
  2. technische dienst moeten bellen om te activeren? > NIET
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Eerlijk gezegd had ik wel wat problemen verwacht. Jaren ervaring hebben me geleerd dat iets simpels in IT (heel breed genomen) niet altijd van een leien dakje gaan. Vandaag dus wél en vermits Unbound nu correct werkt (daar was het me eigenlijk allemaal om te doen) ben ik gelukkig.

Edit: @flip1953 Het was niet dezelfde winkel, wel dezelfde keten, nl. Auva. De filialen in Hasselt en Zonhoven hadden geen probleem wat betreft het omruilen van de modem. Die in Heusden deed moeilijk en die in Houthalen heeft nooit antwoord gegeven op mijn mail.

Bjørn (sb) | Ere-Krak