24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo Netweters,
Support van Telenet kon me niet verder helpen.
Ik heb sinds de aankoop van deze pc 01/2017 bij Google Chrome volgende problemen:
- Bij elke website die ik wil bezoeken, blijft Google chrome even hangen op 'host vaststellen'. Dit duurt enkele seconden alvorens de website echt geladen kan worden.
- Vaak haperen van filmpjes (eerst speelt alles prima, dan ineens geen beeld)
Sinds een week heb ik helaas bij installatie van software een virus binnengehaald. Heb malware en avg al laten werken, maar het blijft aanwezig.
Bij chrome en Egde word er steeds een site geladen: startpageing123.com.
Heb chrome al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat.
Ik merk ook sinds dat virus dat chrome in een apart icoon in de windows taakbalk word opgestart.
Ik werk met windows 10
Hopelijk kan iemand me hier vooruit helpen.
Alvast bedankt
Voor dit probleem:
- Bij elke website die ik wil bezoeken, blijft Google chrome even hangen op 'host vaststellen'. Dit duurt enkele seconden alvorens de website echt geladen kan worden.
Heb ik een andere Utp kabel genomen, en blijkbaar was dat de oplossing. Het laden van websites gaat veel sneller momenteel en de 'host vaststellen' is niet meer
Ik zie op het eerste zicht niets vreemd. Heb je de snelkoppelingen al nagekeken?
@sb zie jij iets dat niet normaal is? Ik ben er maar snel over gegaan. (Op gsm is dat nogal moeilijk)
@Arthur2 Ik heb de snelkoppeling al nagekeken hiernet. Maar Chrome opent nog steeds in een nieuw icoon in de taakbalk.
Ik zal chrome nog eens verwijderen samen met alle instellingen.
Als je alles verwijdert hebt, verwijder dan ook alles wat overblijft bv dat icoon op de taakbalk.
Ik zal straks even vermelden waar je nog moet kijken want ik kan nu niet op een pc en ken het niet perfect van buiten.
Als niets lukt dan kan ik via TeamViewer wel even alles nakijken als je dat wilt.
Ik zit momenteel ook op de smartphone. Ik ben geen expert, maar ik zal straks eens kijken. Normaal gezien kan je de log ook plakken op zo'n online tool.
Edit: Ik heb de logfile van HijackThis! geplakt in https://www.hijackthis.de/en en op het eerste zicht zijn er geen ernstige dingen (IE en het feit dat DNS is ingesteld op 8.8.8.8 is blijkbaar "nasty"), wel een deel vraagtekens die best even nagekeken worden.
Ik heb Chrome verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Alles staat nu zoals het hoort. Opent ook in de juiste icoon op de taakbalk.
Wat ik wel soms nog merk is de netwerk onderbroken melding.
Als ik dus naar een website surf krijg ik dat enkele seconden te zien, waarna de website dan wel geladen zal worden.
Ook Videos of lifestream in Chrome hapert of valt uit. Krijg dan een melding om javascript en flash te installeren, maar die staan allebei geinstalleerd en 'aan
.
Mogelijk dat er me iemand op weg kan helpen met mijn laatst geplaatste post?
Sorry ik had het niet gezien.
Ik vind het wel vreemde meldingen vooral dat van Javascript en flash...
Die melding van netwerkwijziging krijg ik heel soms ook wel eens.
Ik weet niet wat je er aan kan doen. Heb je plugins/extensies geïnstalleerd?
Ik heb deze plugins:
Chrome cache
Full screen capture
Maar de problemen waren er al voor deze plugins
Helaas zit ik nog steeds met het 'host vaststellen' probleem.
In chrome krijg ik deze melding bij elke website die ik wil bezoeken. Enkele seconden duurt dat.
Echt zeer lastig, heb al op google gezocht, er zijn nog mensen met dit probleem, maar een oplossing kan niemand geven.
Toch een poging via dit forum.
Heb ik gedaan, geen verbetering.
Telenet nog eens aangesproken, zij sturen me door naar dit forum of een pc expert. Vind ik wat jammer, want het heeft toch met de internet verbinding te maken ..
Dus wie nog ideeën heeft, ik hoor het graag.
Heb je dit al geprobeerd:
En voor flash
https://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/enabling-flash-player-chrome.html
Er is blijkbaar iets, virus of malware, dat geknoeid heeft met uw DNS server instellingen.
Download nog eens de laatste versie van Malwarebytes, installeer deze en scan dan uw pc eens met malwarebytes. Plaats de gevonden problemen in quarantaine. Pc herstarten.
Eventueel ook eens scannen met uw virusscanner.
Meld hier dan ook wat de resultaten zijn.
@igvfer Javascript stond zo al ingesteld.
En als ik de plugins wil bekijken via chrome:plugins krijg ik dit te zien:
Deze site is niet bereikbaar
De webpagina op chrome://plugins/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.