Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Coax kabel tussen NIU en modem

Hoi,

Ik zou mijn modem willen verplaatsen, maar hiervoor heb ik een langere coax kabel nodig van mijn NIU naar mijn modem. Nu is die kabel 50cm lang, maar ik heb eentje van 5m nodig.
Zou ik zelf kunnen maken, maar heb hiervoor geen F connector krimptang in mijn bezit. En met push F connectors heb ik slechte ervaringen. 

Iemand die weet waar ik online of in een winkel (regio Deinze-Oudenaarde-Ronse) een voor Telenet geschikte coax kabel van 5m kan kopen waarbij de F connectors reeds geplaatst zijn?

Bedankt! 

0 Likes
17 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Coax kabel tussen NIU en modem

@glennvda  

Heb pas geleden mijn kabels , lees vaste internet kabels , ook vervangen thuis. Heb alles vervangen naar CAT 6 kabels compleet met connector en al. Heb er kabels tussen zitten van 5 meter en heb die gewoon gekocht in de Gamma. Dus als je die ergens in je omgeving hebt kun je al eens gaan zien. Ze hebben er ook van drie meter heb ik toen gezien maar die waren iets te kort. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Coax kabel tussen NIU en modem

@patrick37 bedankt voor de tip, maar ik heb het over een coax kabel met F connector (om de NIU versterker en modem met elkaar te verbinden). Jij hebt het over UTP cat6 kabels. Dat is iets helemaal anders. De kabel die ik zoek verkopen ze niet in DIY zoals Gamma, Hubo, Brico. Die kan ik wel kopen op rol met lopende meter, maar niet voorgemaakt. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Coax kabel tussen NIU en modem

@glennvda  

Sorry je hebt gelijk , te vlug gelezen. 

Onze coax is toen ook vervangen maar dan met dertig meter. Hebben toen in de Brico deze gekocht en daar lagen er bij ons wel meer kant en klaar dus je kan daar eens gaan zien of ze er hebben. Hier bij ons liggen er dus ook die tussen modem en NIU kunnen staat speciaal Telenet op hier in de winkel. Kijk daar eens of je iets kan vinden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Coax kabel tussen NIU en modem

@patrick37 een coax binnenkabel mag maximaal 20m lang zijn.

https://www2.telenet.be/nl/business/bedrijvenzone/uw-aansluiting/binnenbekabeling/

"Hou er rekening mee dat de lengte van de coaxkabel PVC6 in de binneninstallatie beperkt is tot 20 meter na de netwerkverdeler."
En sowieso is 30m veel te lang, heb maar eentje nodig van 5m. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Coax kabel tussen NIU en modem

@glennvda  

Ik weet wat ze aanraden en de reden ervoor is dat je signaal verlies kan hebben. Maar moet zeggen heb er geen probleem mee. 

 

Zoals ik al zei kijk eens bij de Brico , hier bij ons is er speciaal die voor Telenet daar liggen maar weet niet of elke Brico dit doet hé. Je kan misschien ook vragen of hun eventueel die kabel voor je maken weet niet of ze die service bieden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Coax kabel tussen NIU en modem

@glennvda De meeste Telenet centers waar ze ook TV's en andere electronica apperatuur verkopen,zoals electromix in Geel, AUVA in Hasselt,Electro MAC Deinze, kunnen die kabel maken.

 

Google eens.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Coax kabel tussen NIU en modem

@glennvda Het best ga je uitleg vragen in 'n Telenet center.

Ik doe het al  sinds 2004 zonder kabels te moeten vervangen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Coax kabel tussen NIU en modem

@glennvda  Je kan in Zingem bij Elektro Van Assche zo'n kabel op maat laten maken in de Service. Ondertussen kan je daar ook een bezoekje brengen aan het Center. Neem je oud kabeltje mee om te tonen wat je wil. Deze namiddag open vanaf 13u15 tot 18u00. Doe ze de groeten van mij. Al zullen de meeste mij niet meer kennen, allemaal nieuwe gezichten daar.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Coax kabel tussen NIU en modem

1x besteld voor de NIU-modem

https://www.amazon.nl/gp/product/B00CL8FEKU

 

2x besteld (eentje voor de tv box en eentje voor mijn DVB-C radio ontvanger)

https://www.amazon.nl/gp/product/B073RG5DP3

 

Alles samen 34,73 euro. Indien slecht signaal, dan gewoon retourneren. We zien wel.

Ik zal mijn ervaring hier dan wel delen 🙂 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Coax kabel tussen NIU en modem

@glennvda Ik zou persoonlijk nooit de coax verlengen maar als je dit toch zou doen moet je rekening mee houden dat iedere connectie een klein signaal verlies zal hebben.

hoe langer je deze kabel maakt hoe slechter signaal dat er zal toekomen op je router.

Je kan wel eventueel een coax versterker tussenzetten zodat het signaal nogmaal versterkt is.

Dit raden ze meestal wel af maar werkt wel 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Coax kabel tussen NIU en modem

de modem staat centraal in huis op een kast nu

de kabel vernieuwd en vervangen tot vandaag geen probleem

gehad

technieker vond dit ook goed

wel zegde hij dat soms bij klanten de modem achter de kast staat

hij moet wel de toegang kunnen krijgen aan de modem hij gaat niet een verhuis doen of op een kast kruipen of tussen

0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Coax kabel tussen NIU en modem

@kristofDW ik ga niets verlengen. Het gaat om een nieuwe en enige kabel. De oude korte gaat weg. 

Een extra versterker? Nergens voor nodig. Teveel versterken is nutteloos en zelfs tegendraads. 🙂 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Coax kabel tussen NIU en modem

@glennvda dus gewoon een lange coax er tussenzetten🙂 kan ook natuurlijk 👍


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes