24751
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Bij aanschaffen One up haal ik met mijn modem systematisch slechts rond 350 mbps terwijl dit enkele weken geleden met wigo + gigaspeedboost nog rond de 700 mbps was. Het is overduidelijk dat Telenet de modem nu capt op 400 mbps. Dit is niet de bedoeling van een abonnement dat tot 1 gbps kan gaan. Vooral dat dit technisch gecapt wordt en niet veroorzaakt wordt door druk internetverkeer in de buurt, is eigenlijk contractbreuk.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Modem cap op 400 mbps
Dit is iets wat inderdaad gekend is bij iedereen die over gegaan is naar de One up. Het is jammer dat dit zo is want nu ben je verplicht de modem om te ruilen naar de nieuwe modem om toch je snelheden te hebben. De reden hierachter weet ik ook niet want die kunnen perfect de snelheden halen maar de nieuwe modems kunnen dan nog snellere snelheden halen voor de toekomst. Zelf vermoed ik dat er nog wel een snelheid verhoging aankomt tot xxxx GB maar natuurlijk ook niet zeker hé. De oudere modems , het model wat je nu hebt , zal dan max 1Gb aan kunnen.
Het is geen contractbreuk want je haalt je snelheden met de juiste materialen en dat staat ook in je voorwaarden. Op die manier is Telenet altijd ingedekt zodat er dus geen contractbreuk is.
Een andere manier van communicatie ipv de modem op 400mbps te cappen, zou kunnen zijn om de klant vriendelijk, maar expliciet te vragen zijn modem te ruilen. Ik heb nooit zo'n vraag gekregen. Het is wel een beetje raar dat je zelf je moet afvragen wat het betekent dat je snelheid niet boven de 400 mbps uitkomt...
Kudos 2 U, @patrick37. Busy bee zoals telkens, mijn gedacht! 👌
Toen ik naar One up ging kreeg ik die vraag ook niet en dat is inderdaad wel jammer. Klantvriendelijker zou zijn inderdaad dit bij de overstap te vermelden. Jammer genoeg is dit niet het geval.
Bedankt, Patrick, om het te beamen. Hopelijk weten ze dit allemaal ook op 015/666666 of in de Telenet winkel. Fingers crossed.
@patrick37 schreef:@Ex-Netweter
Ben altijd wel druk 🙂
Een waarheid gelijk een koe 😁
Dat is eigenlijk te zien wie je aan de lijn krijgt. Normaal zou dit hetzelfde moeten zijn maar er zullen erbij zijn die zeggen uw modem kan deze snelheid aan. Ja dat kan als de optie speedboost aanstaat in een ander pakket maar in de ONE up is dit dus niet het geval.
Dag @Idrpds,
Dat is jammer, bij mijn overstap van Wigo naar OneUp heeft de Telenet medewerker wel over gehad, in mijn geval was niet nodig om de modem te wisselen, enige tijd geleden had ik een nieuw model bij mijn verhuis gekregen.
In het verleden ben ik zelf L2/L3 helpdeskmedewerker geweest, in je geval MOEST Telenet medewerker dat gezien hebben, maar soms bellen eind-gebruikers naar de helpdesk met halve of zeer weinig informatie en dan verwachten ze dat men weet wat ze eigenlijk willen of verwachten.
Mijn idee is dat, en dit gebeurt in alle bedrijven, je hebt goede en minder empathisch helpdeskmedewerkers.
Grtz,
@Idrpds schreef:Een andere manier van communicatie ipv de modem op 400mbps te cappen, zou kunnen zijn om de klant vriendelijk, maar expliciet te vragen zijn modem te ruilen. Ik heb nooit zo'n vraag gekregen. Het is wel een beetje raar dat je zelf je moet afvragen wat het betekent dat je snelheid niet boven de 400 mbps uitkomt...
@robatoras Dat is gewoon de klant int zak zetten,de 3 docsis3.0 HGW's en 1 only docsis 3.0 kunnen vlot 1200Mbps down en 120Mbps up aan.Sommige klanten op Netweters trokken zich de haren uit hun hoofd toen ze hun HGW ruilden voor een Compal CH8568LG HGW 3.1 (teveel ingekocht).Moesten wel want ze werden gecapt op 400Mbps.En downspeed verhoging is nog niet voor de eerste +5 jaar.Hoop en al de up naar 100Mbps mits betaling(prijsverhoging)Zo gehaaid zijn ze.Waarom die ruil in godsnaam.Concurentie met 1Gbps is welkom.
Niet iedereen is voor de Compal CV8560E HGW 3.1.Dat voor sommigen de Compal CH8568LG HGW 3.1 hindelijk lawaaai maakt trekken ze zich in Mechelen niets van aan,geruisloos maken kunnen ze niet,waarom deze niet uit de handel nemen😡en de mensen hun docsis3.0 laten houden. Ziggo NL levert de Compal CH8568LG HGW 3.1 niet.
Tussendoortje🤔
Ziggo NL zuster Telenet voelt hete adem in hun nek.
@Idrpds schreef:Een andere manier van communicatie ipv de modem op 400mbps te cappen, zou kunnen zijn om de klant vriendelijk, maar expliciet te vragen zijn modem te ruilen. Ik heb nooit zo'n vraag gekregen. Het is wel een beetje raar dat je zelf je moet afvragen wat het betekent dat je snelheid niet boven de 400 mbps uitkomt...
Ik begrijp je frustratie, het zou echt beter moeten kunnen.
Maar ergens op de 'Mijn Telenet' pagina kreeg ik de melding dat ik een nieuwe modem nodig had voor de beste resultaten. ik weet niet meer precies waar exact die melding stond. Maar daar had je ook een link om meteen die nieuwe modem te bestellen.
Ik had een docsis3.0 die vlot 1Gbps aan kon.
Ik moest geen andere modem aanschaffen.
De CV7160 stond er duidelijk bij
Kijk na op de sticker van je modem welk type modem je hebt. Staat er…
Klopt, heb ik ook zonet gedaan. Dan enkel nog een extra kost betaald voor de verzending .... Dit zijn gewoon verdoken extra kosten om te krijgen waar je volgens je abonnement al recht op hebt
@BillyX schreef:
...Maar ergens op de 'Mijn Telenet' pagina kreeg ik de melding dat ik een nieuwe modem nodig had voor de beste resultaten. ik weet niet meer precies waar exact die melding stond. Maar daar had je ook een link om meteen die nieuwe modem te bestellen.
Eens je ONE of ONEup wordt krijg je een e-mail Haal alles uit je ONE of ONEup. Hierin kan je doorklikken naar je ONEup-pagina, op deze pagina kan je zien of je een nieuwe modem nodig hebt. Maar ik volg dat klanten (zeker deze met een Giga Speedboost) hier proactief over geïnformeerd moeten worden. We hebben dit trouwens al intern doorgegeven, en dit tijdens de week na de lancering van ONE(up).