DHCP: soms geen IPv4 DNS servers
Ik heb al een paar weken onduidelijke problemen waarbij soms sommige sites plots niet meer werken, en ik dan elders in huis met hetzelfde toestel het probleem ineens weer opgelost is. Gisteren lijk ik gevonden te hebben waaraan dit ligt. Op de iPad had ik gisteravond weer dit probleem, dus dook ik effen in de Wifi settings van IOS, en merkte in de automatische DNS config, dat er daar maar 2 adressen stonden, allebei IPv6. Van de gekende 195.130 adressen was geen spoor te bekennen. Ik deed dan een paar keer een disconnect en reconnect van Wifi, waarna dan 4 adressen onder DNS stonden, waaronder ook de twee 195.130 adressen. Ik testte even en de sites die voorheen weer niet bereikbaar waren (zoals bvb speedtest.net) deden het nu weer wel.
Komt dit iemand bekend voor ? Na het rebooten van de HGW is momenteel weer alles ok, maar ik had dat de voorbije weken ook al een paar keer gedaan, dus ik vrees dat het probleem ook wel weer zal terugkomen. Ondertussen ook wel al Telenet Support gecontacteerd via Messenger (want telefonisch gaat dit al veel te technisch zijn).
- Labels:
-
instellingen
-
IPv6
-
modem (HGW)