24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
dag allemaal
ik heb hier het probleem met het hele DMZ , portforwarding verhaal
ik heb hier een aantal game servers draaien ,
als ik deze server in de DMZ zet , kunnen mijn vrienden allemaal de servers vinden , behalve ik zelf ,
de servers geven allemaal hetzelfde aan , "available - no loopback"
als ik de port forwarding inzet , en dit voor elke server apart en niet een range van bv 7777-7900 en 27015 - 27030
dan kan ik enkel de server vinden met poort 7777 en 27015
al de andere servers zijn dan voor mijzelf niet te vinden
als ik echt ELKE regel apart intyp kan ik ze wel vinden ,
helaas kan ik maar 10 regels in de port forwarding invullen en dat is helaas niet genoeg
wat moet / kan ik hier aan doen ? wat mis ik ?
de server in kwestie zit wel via een switch ( tp-link 20port) zo naar de modem .
mijn eigen pc zit rechtstreeks in de modem
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: DMZ en port forwarding
Je zal ervoor moeten zorgen dat je gameservers op verschillende poorten draaien. Als ze allemaal op dezelfde poort draaien dan weet je router zijn weg niet. Dus in je server instellingen andere poorten configureren. Vervolgens forwarding doen naar die poorten op dat IPadres want ik veronderstel dat dit 1 toestel is waar al die games op draaien.
En dan al je volgers de desbetreffende poorten doorgeven. Normaal gezien kan je meer dan 10 regels invullen in de portforwarding en desnoods los je dit op door IPv6 adressen te gebruiken.
server 1
server port 7777 peer port 7778 query 27015
server 2
server port 7779 peer port 7780 query 27016
server 3
server port 7781 peer port 7782 query 27017
server 4
server port 7783 peer port 7784 query 27018
server 5
server port 7785 peer port 7786 query 27019
intern ip 192.168.8.225 ( is de server ) ingevult bij DMZ ( nu vinden andere mijn server ONLINE )
ik zelf hier thuis NIET
als ik bij port forwarding hetvolgende invul
poorten intern poorten extern protocol
27015-27015 27015-27015 both
27016-27016 27016-27016 both
27017-27017 27017-27017 both
enzovoort
dan vind ik zelf de servers wel , maar zo kan ik maar max 10 regels ingeven ,
ik had gedacht als ik ingeef
27015-27030 ik die ik die volledige range open zet maar zo werkt het blijkbaar niet , want dat heb ik ook geprobeerd
Wat heb je ingesteld in je (managed) switch?
Het eenvoudigste is dat alle toestellen in dezelfde range staan (standaard 192.168.0.X waar bij de nul ook 8 of iets anders mag zijn).
@kevin schreef:ik heb hier een aantal game servers draaien ,
als ik deze server in de DMZ zet , kunnen mijn vrienden allemaal de servers vinden , behalve ik zelf ,
de servers geven allemaal hetzelfde aan , "available - no loopback"
De reden dat je vrienden de servers wel vinden, maar jij niet, is omdat je de Telenet modem geen loopback ondersteunt. Je probeert namelijk vanop je eigen netwerk via een publiek IPv4 adres (hostname) een apparaat te bereiken binnen je eigen netwerk. Dat gaat niet ...
Ik neem aan dat je een dyndns naam hebt voor jouw server, voorbeeld kengameserver.ddns.org ?
De oplossing kan eenvoudig zijn: voeg één regel toe aan jouw host file
192.168.0.xxx kengameserver.ddns.org #comment
Nu zal de PC, waarmee je wil verbinden met de gameserver, naar het interne IPv4 adres zoeken, en niet naar het publieke IPv4 adres
PS
Indien de PC waarmee je wil gamen, dezelfde is als de gameserver, dan moet je volgende lijn toevoegen:
127.0.0.1 kengameserver.ddns.org #comment
sorry flip maar heb helaas nog niet de kans gehad me hier mee bezig te houden sorry
ik heb echter nog geen DDNS aangeschaft dus die zit er niet in , als dit een mogelijke oplossing kan zijn schaf ik mij zo wel eentje aan, dit kost namelijk amper iets dus
was dit vandaag vanplan om in orde te krijgen ,
het lukt nu opzich ZONDER dat ik de poorten moet open zetten , server is te vinden via de DDNS
Maar een meer specifiek probleem wat vrees ik was moeilijker gaat liggen is Ark survival evolved (game)
ik dus dus inloggen in de server , maar deze zitten in cluster verbonden , daar vind ik dat wel niets van andere server , terwijl andere deze wel vinden
zet ik de poorten dus wel weer open , vind ik de server wel , maar kan ik dus helaas niet inloggen en krijg ik een connection time out , waardoor ik daarna wel naar de juiste server KAN inloggen ,
dus is dit nog een probleem ivm modem/ddns/dmz , of is dit door de game/server ?