Beantwoorden
kevin
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

DMZ en port forwarding: Kan server niet vinden

dag allemaal

ik heb hier het probleem met het hele DMZ , portforwarding verhaal

ik heb hier een aantal game servers draaien ,

als ik deze server in de DMZ zet , kunnen mijn vrienden allemaal de servers vinden , behalve ik zelf , 

de servers geven allemaal hetzelfde aan ,  "available - no loopback"

als ik de port forwarding inzet , en dit voor elke server apart en niet een range van bv  7777-7900 en 27015 - 27030

dan kan ik enkel de server vinden met poort 7777 en 27015

al de andere servers zijn dan voor mijzelf niet te vinden 

als ik echt ELKE regel apart intyp kan ik ze wel vinden , 

helaas kan ik maar 10 regels in de port forwarding invullen en dat is helaas niet genoeg 

wat moet / kan ik hier aan doen ? wat mis ik ?

de server in kwestie zit wel via een switch ( tp-link 20port) zo naar de modem .

mijn eigen pc zit rechtstreeks in de modem

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: DMZ en port forwarding

8 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Kan je eventueel delen (screenshot) welke regels je ingeeft? Misschien zit er een fout in…

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Je zal ervoor moeten zorgen dat je gameservers op verschillende poorten draaien. Als ze allemaal op dezelfde poort draaien dan weet je router zijn weg niet. Dus in je server instellingen andere poorten configureren. Vervolgens forwarding doen naar die poorten op dat IPadres want ik veronderstel dat dit 1 toestel is waar al die games op draaien.

En dan al je volgers de desbetreffende poorten doorgeven. Normaal gezien kan je meer dan 10 regels invullen in de portforwarding en desnoods los je dit op door IPv6 adressen te gebruiken.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kevin
Freshman Beetjesweter

server 1

server port 7777 peer port 7778 query 27015

server 2

server port 7779 peer port 7780 query 27016

server 3

server port 7781 peer port 7782 query 27017

server 4

server port 7783 peer port 7784 query 27018

server 5

server port 7785 peer port 7786 query 27019

intern ip 192.168.8.225 ( is de server ) ingevult bij DMZ ( nu vinden andere mijn server ONLINE )

ik zelf hier thuis NIET

als ik bij port forwarding hetvolgende invul

poorten intern                    poorten extern               protocol

27015-27015                    27015-27015                   both

27016-27016                     27016-27016                   both

27017-27017                      27017-27017                   both 

enzovoort 

dan vind ik zelf de servers wel , maar zo kan ik maar max 10 regels ingeven , 

ik had gedacht als ik ingeef 

27015-27030 ik die ik die volledige range open zet maar zo werkt het blijkbaar niet , want dat heb ik ook geprobeerd

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Wat heb je ingesteld in je (managed) switch?

Het eenvoudigste is dat alle toestellen in dezelfde range staan (standaard 192.168.0.X waar bij de nul ook 8 of iets anders mag zijn).

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@kevin  schreef:

ik heb hier een aantal game servers draaien ,

als ik deze server in de DMZ zet , kunnen mijn vrienden allemaal de servers vinden , behalve ik zelf , 

de servers geven allemaal hetzelfde aan ,  "available - no loopback"

De reden dat je vrienden de servers wel vinden, maar jij niet, is omdat je de Telenet modem geen loopback ondersteunt. Je probeert namelijk vanop je eigen netwerk via een publiek IPv4 adres (hostname) een apparaat te bereiken binnen je eigen netwerk. Dat gaat niet ...

Ik neem aan dat je een dyndns naam hebt voor jouw server, voorbeeld kengameserver.ddns.org ?

• je vrienden verbinden met kengameserver.ddns.org:poortnummer (dus met jouw-publiek-IPv4:poortnummer).
  • jijzelf kan niet verbinden kengameserver.ddns.org:poortnummer, maar alleen met jouw-intern-IPv4 adres:poortnummer

De oplossing kan eenvoudig zijn: voeg één regel toe aan jouw host file

• zoek jouw host file: in Windows vind je dit bestnad onder C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
  • open dit bestand met een teksteditor (voorbeeld Notepad).
  • voeg volgende lijn toe:

192.168.0.xxx kengameserver.ddns.org #comment

• vervang xxx door het IP4 adres van de server (225), kengameserver.ddns.org door de juiste hostnaam, en achter de # kan je nog een commentaar schrijven.
  • sla het bestand op, en let erop dat jouw teksteditor (Notepad) niet automatisch een extentie *.txt toegevoegd heeft!

Nu zal de PC, waarmee je wil verbinden met de gameserver, naar het interne IPv4 adres zoeken, en niet naar het publieke IPv4 adres

PS

Indien de PC waarmee je wil gamen, dezelfde is als de gameserver, dan moet je volgende lijn toevoegen:

127.0.0.1 kengameserver.ddns.org #comment

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@flip1953  schreef:

De oplossing kan eenvoudig zijn: voeg één regel toe aan jouw host file

@kevin 

Is het gelukt op deze manier? Enige feedback zou welkom zijn 😊

kevin
Freshman Beetjesweter

sorry flip maar heb helaas nog niet de kans gehad me hier mee bezig te houden sorry 

ik heb echter nog geen DDNS aangeschaft dus die zit er niet in , als dit een mogelijke oplossing kan zijn schaf ik mij zo wel eentje aan, dit kost namelijk amper iets dus 

was dit vandaag vanplan om in orde te krijgen ,

kevin
Freshman Beetjesweter

het lukt nu opzich ZONDER dat ik de poorten moet open zetten , server is te vinden via de DDNS

Maar een meer specifiek probleem wat vrees ik was moeilijker gaat liggen is Ark survival evolved (game)

ik dus dus inloggen in de server , maar deze zitten in cluster verbonden , daar vind ik dat wel niets van andere server , terwijl andere deze wel vinden

zet ik de poorten dus wel weer open , vind ik de server wel , maar kan ik dus helaas niet inloggen en krijg ik een connection time out , waardoor ik daarna wel naar de juiste server KAN inloggen , 

dus is dit nog een probleem ivm modem/ddns/dmz , of is dit door de game/server ?