DNS problemen op Chromebook: verbinding regelmatig weg
Hallo,
Sinds een kleine maand heb ik me een Chromebook aangeschaft (HP 14a).
Deze werkt op zich fantastich en vlot voor het geene waar ik hem voor gebruik.
Het enigste lastige is dat ik random momenten connectie verlies met het internet.
Heb een Chrome diagnose plugin geinstalleerd en telkens als ik connectie verlies en een test doe zegt deze dat de DNS conversie te lang duurt of helemaal geen werkende DNS heeft.
Ik heb hier al allerlei forums meer info over opgezocht en nog niet echt een uitsluitend antwoord gekregen.
De laatste keer heb ik hulp gevraagd op de Google support zelf en daar heeft een 'product expert' mij toegelicht dat het probleem is dat Google voor hun Chromebooks de standaard vrij hoog houdt en dat de ISP's hun hardware/routers hier vaak nog niet aan toe zijn en dat dit soms DNS problemen kan geven bij Chromebooks.
Hij heeft mij aangeraden mijn router te updaten maar blijkt dat deze automatisch door Telenet zelf worden gedaan en dat er niets manueel kan geupdate worden.
Los van de update, kan er van Telenet kant iets gedaan worden? Kan ik een nieuwere router aanvragen? Zijn er eventueel zaken die ik nog kan proberen?
Ook wil ik even toelichten, ik heb thuis ook een Wifi mesh set-up. Aangezien de Telenet routers niet in bridge-mode kunnen gezet worden kon ik enkel het wifi signaal uitschakelen en vanuit de telenet router is de Google Wifi Nest rechtstreeks op aangesloten via ethernet. Heb dit gedaan omdat met het thuiswerk de wifi van de Telenet router vreselijk slecht was. Sinsdien is ons internet op alle apparaten veel sterker, stabieler en sneller.
Alvast bedankt!
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: DNS Problemen / Chrome OS
Opgelost! Ga naar oplossing.