Beantwoorden
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Smile! Topicwurm!

DOCSIS 3.1 toestellen binnen het netwerk

Ik heb problemen dat precies niet alle toestellen in 1 netwerk zitten.  Kabel vertrekt aan de router naar een 8-poorten switch (tv, tv-box, sonos beam, google home, Philips Hue, Ipad 2 en Synology NAS DS220+) . Dan in een andere kamer is een access point van Telenet aangesloten (Pc, Printer,  Rasperry PI).

Vanop mijn pc kan ik mijn Synology NAS niet zien (heeft vast IP-adres). Kan er wel aan met xxxx.quickconnect.me . Verhuis ik de NAS naar de buro en sluit ik hem aan op het AP van Telenet i

dan is alles ok.   Gebruik ik Synology Assistant dan vindt hij mijn NAS als hij is aangesloten op AP , maar niet als hij is aangesloten op switch. Ik dacht dat alles onder 1 netwerk zat. De miserie is begonnen toen ik wisselde naar de nieuwe router DOCSIS 3.1.  Ik heb ook problemen met mijn Sonos Contrleer app die ik niet meer geinstalleerd krijg omdat hij het Sonos netwerk niet meer vindt.  Vroeger werkte alles picobello

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Toestellen zitten precies niet in 1 netwerk

0 Likes
8 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DOCSIS 3.1 toestellen binnen het netwerk

Dit lijkt verdacht veel op een issue dat een andere Telenet klant ervaarde een paar maanden geleden. De oorzaak/oplossing lag in de configuratie van Safespot: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Docsis-3-1-cable-modem-interne-routing/td...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DOCSIS 3.1 toestellen binnen het netwerk

@DanGer  Heb je toevallig een managed switch ? dan kan het zijn dat je in een andere vlan zit. 

Ik vermoed dit omdat het zonder de switch wel gaat en met niet. 

Dit geeft aan dat er een bepaalde configuratie is op de switch (onder andere vlan) dat de interactie tussen de poorten niet toelaat. Dit kan je bijvoorbeeld door een guest netwerk op te zetten en een andere vlan te gebruiken. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Smile! Topicwurm!

DOCSIS 3.1 toestellen binnen het netwerk

neen een D-link DGS-108

0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Smile! Topicwurm!

DOCSIS 3.1 toestellen binnen het netwerk

PC is onlangs veranderd van moederbord en van Windows 10 naar Windows 11 gezet. 

Safespot staat er niet op. Als ik dit wil installeren krijg ik fouten dat version 6.6.21.304 niet compatibel is met de windows versie

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DOCSIS 3.1 toestellen binnen het netwerk

Zoals @Steven-E  aangaf hadden we recent een vergelijkbaar probleem. Dat bleek toen te komen door safespot activatie en instellingen, die invloed hadden op de modem configuratie. De 4 geintegreerde switch-poorten werden door safespot ge-isoleerd van elkaar, wat wil zeggen dat elke poort nog wel toegang tot het internet had, maar de poorten niet langer onderling konden communiceren.

Dit staat los van safespot op de PC zelf.

 

Ik heb zelf safespot niet geactiveerd, maar vermoed dat je deze instelling kunt veranderen via mijn telenet, of een config app.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DOCSIS 3.1 toestellen binnen het netwerk


@Arnie  schreef:

Ik heb zelf safespot niet geactiveerd, maar vermoed dat je deze instelling kunt veranderen via mijn telenet, of een config app.


Idd, bekijk de Safespot instellingen in de “Telenet app”. Zo blijkt het alleszins uit de screenshot van de andere persoon met hetzelfde issue. Mogelijk ook via Mijn Telenet, maar ook ik heb geen Safespot.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Smile! Topicwurm!

DOCSIS 3.1 toestellen binnen het netwerk

Oplossing : mijn pc stond als GUEST .   Om SafeSpot te installeren ik heb een compatibiliteit naar windows 8 moeten doorvoeren, anders kreeg ik dat  niet geinstalleerd

Wie denkt er nu aan dienen SafeSpot ? 🙂 🙂 

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DOCSIS 3.1 toestellen binnen het netwerk


@DanGer  schreef:

Oplossing : mijn pc stond als GUEST .   Om SafeSpot te installeren ik heb een compatibiliteit naar windows 8 moeten doorvoeren, anders kreeg ik dat  niet geinstalleerd

Wie denkt er nu aan dienen SafeSpot ? 🙂 🙂 

 


Ikke 😉

 

Om de safespot instellingen te wijzigen had normaal de Telenet app (of misschien is het eerder de Safespot app) op je smartphone volstaan.

 

Safespot is tweeërlij:

1) Safespot op je modem, waarvan je dus de instellingen beheert met de Safespot of Telenet app (welke app ben ik niet zeker van omdat ik zelf geen Safespot app, ik vermoed dus de Safespot app)

2) Safespot Guard: een app om je smartphone, tablet of laptop te beschermen tegen dreigingen van buitenaf.  Deze heb je sowieso niet nodig om de instellingen van Safespot op je modem aan te passen.

 

Maar het is dus opgelost. Merci om dit te laten weten.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.