Beantwoorden
PM
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Docsis 3.1 cable modem interne routing

 

Telenet modem/router cbn8568LG geen interne routing.

Ik heb een Telenet internet aansluiting via de Docsis 3.1 cable modem.

Deze modem gebruik ik als WiFi access-point & als Gateway voor mijn eigen switchen.

 

Ik geraak met al mijn devices op het internet, MAAR intern is er geen connectie tussen de toestellen, het lijkt dat de Telenet Docsis alle pakketten naar buiten stuurt en geen interne routing doet.

 

Indien ik geconnecteerd ben op één van mijn eigen switches (bekabelde connectie) dan kan ik alle toestellen gekoppeld aan deze switch pingen…. Maar de toestellen gekoppeld aan mijn andere switch zijn niet bereikbaar.

Indien ik gekoppeld ben via WiFi, kan ik geen enkel bekabeld toestel bereiken.

 

In de configuratie (via Mytelenet) vind ik geen parameter (zie ook geen routing table (wel een connectie tabel)).

PM_0-1629979940018.png

 

0 Likes
35 reacties
PM
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Docsis 3.1 cable modem interne routing

ok, bedankt voor de support..... ik tracht eerst toch een omruiling te organiseren.... zien of ik dit op één of andere wijze gedaan krijg bij Telenet.

 

bedankt...

0 Likes
PM
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Docsis 3.1 cable modem interne routing

Probleem (eindelijk) opgelost... ik wil de oplossing toch met jullie delen.

Vandaag bij Telenet een technicus aan de lijn gehad die wat meer wist van netwerken... het probleem zat hem in de Safespot van de HGW, deze dient als firewall.   Alle devices stonden op Guest en deze moeten op Home staan om onderlinge communicatie toe te laten! 

Blij dat het opgelost is, maar toch een beetje verbaasd dat het zo lang duurt voor Telenet de oplossing aandraagt.

PM_0-1630663335201.png

 

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Docsis 3.1 cable modem interne routing


@PM  schreef:

Probleem (eindelijk) opgelost... ik wil de oplossing toch met jullie delen.

... het probleem zat hem in de Safespot van de HGW, deze dient als firewall.   Alle devices stonden op Guest en deze moeten op Home staan om onderlinge communicatie toe te laten! 


Fantastisch dat je de oplossing met ons deelt, we zaten inderdaad allemaal op het verkeerde spoor. Hoewel, we hadden het probleem al kunnen herleiden tot de Telenet modem, maar nog niet gelinkt aan Safespot ☹️.

 

Ik hoop dat Telenet dit ook intern communiceert naar al zijn Helpdesk medewerkers, want het is wel ontoelaatbaar dat het zolang geduurd heeft voor iemand van Telenet met de oplossing kwam ...

Safespot is een Telenet product, je zou mogen verwachten van de de technische diensten dat ze hun eigen producten kennen en support op geven 🤔

 

PS - kan iemand de vorige post als "oplossing" markeren?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 cable modem interne routing

@PM  

Kan je jou bericht nog aanduiden als oplossing ? Op die manier weten we wat de juiste oplossing is en kunnen we andere netweters hier ook mee helpen. 

 

EDIT: zie dat het gebeurd is nu 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 cable modem interne routing

Ik had het gedaan 😉

@PM bedankt voor het delen van de oplossing. Je zal wellicht niet de enige zijn die hier tegenaan zal lopen, en dan weten we nu waar zoeken 🙂


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Docsis 3.1 cable modem interne routing

Interessant. Het was dus effectief port-isolation, dit op de HGW als onderdeel van Safespot. Een box waar we geen directe config toegang toe hebben. Bedankt om dit te delen.

 

Helaas is er onvoldoende informatie over wat safespot nu juist precies is en doet. Hier zijn al ververschillende onderwerpen over geopened geweest op netweters, maar helaas nog altijd zonder deftig antwoord.

We moeten het zelf ervaren en leren. Dit heeft weer een stukje geholpen. Bedankt.

 

Als we read-only toegang tot de HGW config zouden hebben, dan hadden we dit direkt kunnen zien. Spijtig dat dit voor ons een black-box is.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.