25.350
netweters
|
156.209
antwoorden
|
21.132
vragen
|
Beste netweters,
modem werd door technische dienst permanent op 2,4 GHZ gezet en deurbel werkt nu prima ook na verzwakt of wegval wifisignaal start deze automatisch terug op maar nu is het internet zo traag zelfs naast de router. Download snelheid variërend tussen 11 en 158 ??
Graag oplossing waarin mijn deurbel kan blijven werken en het internet toch nog een normale snelheid heeft.
Alvast bedankt
Bij technische dienst nog niet de juiste oplossingen gehad blijkbaar aparte fiber technische dienst maar niemand weet hoe te bereiken .
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: fiber met 2pods en 2,4 ghz deurbel
@Geraldibald je kan best beide signalen (2.4GHz en 5Ghz) actief laten maar met een andere SSID (wifinaam).
Zo kan je bijvoorbeeld je deurbel op de 2.4Ghz laten en surfen op je 5Ghz. Je kan dit aanpassen via mijn Telenet.
Om problemen met je deurbel te voorkomen, kun je je huidige SSID voor de deurbel laten staan op 2.4 GHz en een aparte SSID aanmaken voor je 5 GHz netwerk.
met fibermodem kan je niets aanpassen via mijn telenet dus zo werkt het niet
@Geraldibald heb je een F@ST5685LGB-TN (Fiberbox) met fiber of bedoel je gewoon de F@ST3896LG-TN (360°) met pods erbij ?
Gewoon om zeker te weten dat we over hetzelfde praten 😉
Fiberbox met 2 360 pots niet via kabel maar via glasvezel
Houd er rekening mee dat er mogelijk geen oplossing is.
Ik heb een deurbel die op 2,4 GHz werkt en thermostatische radiatorkranen die werken op 5 GHz. Eén radiator kraan viel geregeld uit. Ik had contact genomen met het BIPT en ze zijn komen meten. Ze stelden vast dat de ontvanger van de bel (niet de bel buiten, maar het toestel binnen dat geluid maakt) een harmonische uitzendt op dubbele frequentie (dus in de 5 GHz band). In radiosignalen zijn harmonische signalen een normaal verschijnsel en moeten beperkt worden met een filter. Vervolgens stelden ze eerst vast dat zowel de deurbel als de radiatorkranen het gepaste merkteken hadden dat ze goedgekeurd zijn. Mijn opmerking dat dit toestel misschien afwijkt van de vooropgestelde norm werd weggevaagd op basis van het keuringsmerkteken. Ik heb het kunnen oplossen door de ontvanger in een andere ruimte te plaatsen.
Indien de oorzaak van uw probleem gelijkaardig is als wat ik voorhad, dan raad ik aan om te kijken welke pod dicht bij de bel of dicht bij de ontvanger van de bel staat en ofwel de pod te verplaatsen of wel de ontvanger van de bel.