Beantwoorden
atb689
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Devolo 500 probleem na installatie nieuwe modem

Hallo, sinds vandaag de laatste nieuwe Telenet modem geïnstalleerd..probleem is dat mijn devolo 500 systeem niet meer werkt ..mijn 'hoofdblok' blijft rood pinken en geeft geen signaal meer door naar de twee andere

Blokken.. Bij de modem branden de lampen groen. Op de pc krijg ik de melding dat hij geen ip- adres meer vind..  hellleppp!!!

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou

Devolo 500 probleem na installatie nieuwe modem

@atb689  heb je je Devolo's ook weer opnieuw met elkaar in verbinding gebracht ? Want je hebt een nieuwe modem dus je zal de Develo's ook allemaal weer opnieuw moeten instellen en dan weer op zijn plaats hangen. Nieuwe modem dus een nieuw netwerk. Hier kan je het eens nalezen:

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/powerline-adapters-communiceren-nie...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5159
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou

Devolo 500 probleem na installatie nieuwe modem

@atb689 

Heb je die al eens uit het stopcontact getrokken en na een tijdje teruggestoken?

 

Als dit niets uithaalt, verplaats één van de twee andere en verbindt die met de modem. Werkt het verkleind netwerk dan wel?

 

Als je nu de eerste elders in een stopcontact steekt en je je maakt een verbinding met je pc of laptop (ik veronderstel dat dit toestel geen wifi heeft), wat gebeurt er dan?

0 Likes
atb689
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Devolo 500 probleem na installatie nieuwe modem

ok bedankt.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1662
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Devolo 500 probleem na installatie nieuwe modem

Heb je misschien een ander soort modem gekregen, dus ik wil hiermee zeggen dat je bijvoorbeeld voordien een modem only had en nu een router ?

Ik stel je deze vraag omdat als je een modem only hebt en devolo's, de devolo's op dat moment de dhcp zijn en dus de ip adressen zal uitdelen. Als je dezelfde devolo's op een router van Telenet zal hangen, zal dit niet werken omdat je dan 2 devices hebt die de ip adressen zal uitdelen. (ip conflicten)

Als je dus een router hebt moet je de dhcp van de devolo's uitzetten, zodat de ip adressen van de router van Telenet komen en niet van de Devolo's.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes