Beantwoorden
Busmeulenoare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Devolo cockpit vind powerlines niet

Schermafbeelding 2019-02-02 om 13.26.49.png

ik krijg volgende melding als ik cockpit opstart. Dit gebeurde na het installeren van een nieuw accespoint door een telenet technieker.

voordien kon ik al mijn powerlines zien en bewerken.

Iemand een idee wat er gaande is?

Tags (1)
0 Likes
23 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo cockpit vind powerlines niet

@Busmeulenoare

 

Kan je eens schematisch uw netwerk meegeven? Met vermelding van type en soort apparatuur als het kan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Busmeulenoare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Devolo cockpit vind powerlines niet

vanaf de router van telenet. ligt een kabel naar devolo basis 550(+). daarop zijn nog 2 devolo 's type 550 verbonden over het stroomnetwerk, alsook nog een devolo dlan 550 wifi.

0 Likes
Busmeulenoare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Devolo cockpit vind powerlines niet

@StefaanH.....ik vind via telenet 1 ip adres terug, en alsook daarop inlog zie ik alle modules. Alleen zie ik zie ze niet via cockpit. Het probleem is eigenlijk dat er een module niet werkt, en ik kan ze niet installeren. heb al een reset gedaan van de modules, maar zonder resultaat.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo cockpit vind powerlines niet

@Busmeulenoare

 

Die ene module die niet wil werken, heb je die al eens van plaats verwisseld met eentje die het wel doet? Kwestie van na te gaan of het niet aan de elektrische leiding kan liggen waarop ze aangesloten zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Busmeulenoare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Devolo cockpit vind powerlines niet

@StefaanH, ja reeds reprobeerd. de vraag is, kan ik mijn modules weer zichtbaar maken op mijn cockpit app?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo cockpit vind powerlines niet

@Busmeulenoare

 

Je sprak ook van een nieuw AP door een technieker van telenet geïnstalleerd. Waar staat die in het hele verhaal?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Busmeulenoare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Devolo cockpit vind powerlines niet

op de plaats waar de oude stond?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo cockpit vind powerlines niet

@Busmeulenoare

 

En waar is dat dan? In uw eerste schema spreek je van uw modem/router van telenet en dan vier devolo 550 powerlines. Van een AP heb je daar niet gesproken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Busmeulenoare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Devolo cockpit vind powerlines niet

modem/router/AP..... We praten over  1 toestel van Telenet.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo cockpit vind powerlines niet

@Busmeulenoare

Ah OK, je hebt dus een nieuwe HGW gekregen , nu begrijp ik u ....  Een HGW is een gecombineerd toestel van telenet dat zowel modem als router is. Een AP is iets heel anders. Eigenlijk zijn uw drie client powerlines AP's.

 

Dit is niet om moeilijk of uit de hoogte te doen, helemaal niet, maar in deze materie is het wel heel belangrijk om de dingen bij de juiste naam te noemen omdat we anders in de totaal verkeerde richting naar oplossingen aan het zoeken zijn.

 

Als ik u dus goed begrepen heb is er één powerline die niet wil connecteren met uw basis powerline. Heb je de koppelingsprocedure al eens gedaan met de andere twee uitgeschakeld (dus niet in het stopkontakt) en de ambetanterik in een stopkontakt vlakbij de basis?

 

Tussen haakjes, ik heb zelf geen devolo apparaten dus ik kan u niet helpen met de cocpit app ..... Ik probeer u te helpen op de klassieke manier van werken met powerlines.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo cockpit vind powerlines niet

@Busmeulenoare

 

Ik ga eens een heel domme vraag stellen, maar je mag nooit iets uitsluiten: je hebt een nieuwe HGW, dus ook een nieuw WiFi netwerk. Is uw smartfoon correct gelinkt aan uw nieuwe WiFi? Iets wat nooit kwaad kan, "vergeet" eens uw WiFi op uw smartfoon een laat hem opnieuw zoeken en herbegin de aanlogprocedure. Dat wil ook wel eens connectieproblemen oplossen.

 

En in dezelfde zin, verwijder uw cocpit app eens, opnieuw downloaden en installeren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Busmeulenoare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Devolo cockpit vind powerlines niet

randapparatuur is geen probleem. Alles is verbonden met elkaar. Alleen die ene module. Vroeger kon je deze simpel linken via Devolo cockpit. Door een of andere reden heb ik er geen controle meer over. (zie eerste post)

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Devolo cockpit vind powerlines niet

@Busmeulenoare

 

Ik ben eens gaan kijken in de Play Store en er is geen Devolo cockpit app (meer) te vinden .... enkel Devolo NetScanner.

 

Als je die tool nu eens downloadt en uitprobeert ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Busmeulenoare
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Devolo cockpit vind powerlines niet

@StefaanH, volgens mij zoek je het veel te ver. Ik hou je op de hoogte. Morgen met verse moed nog eens verder zoeken. Het heeft gewerkt, dus het kan zo moeilijk niet zijn.....to be continued....O ja, planstore is niet van toepassing bij mij....

Tags (2)
0 Likes