Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
kccoyote
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Suzy bedankt alweer voor de opvolging.

 

Voor mij en een aantal anderen in deze thread is er inderdaad praktisch niets veranderd na de updates: IPv6 met prefix delegation is niet aan de praat te krijgen - de modem reageert schijnbaar niet op requests, of er komt alleszins geen antwoord terug.

WarlordZico
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Momenteel werkt de MAC bridging ism Fortigate NIET ( noch ipv4 noch ipv6 ).

Dan maar dubbele NAT met DMZ. DMZ werkt NIET, je moet nog aparte regels maken, om de poorten open te zetten. Waar is DMZ dan voor???.

Kortom, deze modem is één brok frustratie. Worden die eigenlijk wel grondig getest voor vrijgave? 

0 Likes
Ithron
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Taking the leap of faith... m'n ASUS mesh netwerk draait. Morgen komt de nieuwe modem (CV8560E), net gebeld met Telenet op de algemene nummer. Vriendelijke dame die me een afspraak boekte... on and on we go.

Hugo-H
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ithron, zou je eens kunnen delen hier hoe en met welke devices je jouw mesh netwerk hebt opgezet? (ben altijd benieuwd naar andere ideeen!..en hoe je locaties bepaald hebt voor plaatsing devices)

0 Likes
Ithron
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Sure thing: ik heb via EBay Kleinanzeigen een ASUS ZenWifi pack (XT8) op de kop getikt. Dat werkte nauwelijks, de nodes vonden elkaar zeer moeilijk. Dus snel een ASUS RT-AX88U toegevoegd, de XT8's gereset en als nodes toegevoegd. 

De router staat in de kelder, midden in het huis. De ene node staat op het gelijkvloers in één hoek, de andere node op de 1e verdieping diametraal er tegenover. Allebei wired aangesloten, toch kiest ASUS voor de 5Ghz backhaul. Werkt ook.

Momenteel staat alles nog op dubbele NAT, ik wil nog even wat nalezen vooraleer ik ga bridgen en de router expose. Lang zal het niet meer moeten duren, m'n vrouw klaagt over de digicorder die niet meer voldoet 🙂

0 Likes
zehn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik kan mij ook toevoegen aan de lijst van gebruikers waarvoor ipv6 niet werkt icm de 'e-router' in bridge modus.

Het gaat om een nieuwe installatie, waar ik specifiek modem-only had gevraagd. Volgens de installateur bestaat dat niet meer en was deze 'e-router' in bridge modus de enige optie.

Voor ipv4 werkt het prima. Met ipv6 heb ik dezelfde problemen als enkele andere posters in dit topic. Een beetje deprimerend om te lezen dat het al maanden aansleept en dat je via de helpdesk het probleem zelfs niet kan aankaarten.... Wel balen, voordien een echte modem-only waar ipv6 gewoon prima werkte.

YannickV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hier ook de nieuwe modem, en geen IPV6. Lijkt inderdaad lang te duren voor een oplossing. Hopelijk snel nieuws 🙂

0 Likes
Ithron
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Kan je aub aangeven wat je bedoelt "met IPv6 werkt niet"? Wat werkt niet? 

Ik heb een (headless) node voor Threefold Tech, mining werkt er in de nieuwe CentOS enkel op IPv6... maar headless dus nogal omslachtig om iets na te gaan.

Als ik de test op https://test-ipv6.com/ doe, krijg ik 10/10. Achter de Telenet router staat een ASUS AX-RT88U.

0 Likes
kccoyote
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Wat we bedoelen? Dat IPv6 gewoon niet werkt in bridge mode.

Je gaf in je vorige post aan dat je bridge mode nog niet gebruikt en een dubbele nat hebt, waardoor blijkbaar oa je digibox niet werkt.

Heb je dat ondertussen aangepast?Jouw opstelling is/was totaal anders...

VinzzB
Freshman Meerweter
Berichten: 47
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Kort gezegd:

Ik krijg / we krijgen geen native IPv6 adres van de telenet DHCPv6 server in bridge modus.  Bij een echte modem only was dit geen enkel probleem en kwam er response van de servers. Bij de nieuwe e-router komt er totaal geen response van de DHCP server terwijl mijn router wel vraagt voor een /60 delegation (nagekeken met packet trace). Ik heb een vermoeden dat de e-router deze paketten tegenhoudt.

Ithron
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ja, dat is aangepast. Bridging geactiveerd, router communiceert via wired connections met de mesh nodes, loopt prima. Kabel bijgetrokken om digicorder op de DOCSIS aan te sluiten.

0 Likes
ObliviA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hey, ik heb sinds vandaag mijn Telenet Docsis 3.1ook in bridge gezet. Alles werkt perfect maar heb nog 2 vragen die met niet duidelijk zijn:

 

1. Van de Docsis 3.1 ga je van LAN1 naar je eigen router > Maakt dit uit welke poort dit is, lan1 of 2,3 of 4?

 

2. Ik heb nog een gewone digibox, moet deze op de modem op Lan2,3 of 4 aangesloten worden of kan dit ook werken als je deze op je eigen switch zet achter je eigen router?

 

Bedankt

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

  1.  Het maakt niet uit op welke LAN poort van de E-router jouw eigen router zit. De bridge werkt op basis van het (WAN) Mac adres van je eigen router
  2.  De digicorders moeten rechtstreeks op de Telenet modem/router (of via een switch), dus niet achter je eigen router. Tenzij jouw router een "IPTV" functie heeft (die een bridge maakt tussen één van de LAN poorten en de WAN poort).
ObliviA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Merci, das duidelijk!

0 Likes
SpaceXp626
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hier nog steeds geen IPv6. E-router in bridge naar een Asus GT-AX11000. Krijg IPv6 niet aan de praat... iemand enige hulp? of zit dit probleem nog steeds bij Telenet?

0 Likes