Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Dacht het wel dat het geen wet is, maar dan mag je zoiets niet verkondigen. Dat Telenet er geen support op geeft lijkt me logisch. Trouwens mijn Digicorder zat vroeger ook op mijn router maar dan via IPTV met zijn eigen Telenet Ip-adres. Voor de TV-box is dit niet nodig. Voor het datagebruik > ongelimiteerd 😉

 

Happy surfing 🏄‍♀️ 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@louishufk Telenet heeft nooit gezegd dat de TV box niet achter een eigen router kan.

 

wat niet mag is de combinatie tv box en modem only (ook niet met een eigen router).

Maar een tv box achter een eigen router + een homegateway of de cv8560e, dat kan perfect.

 

Misschien zou een wiki wel handig zijn, want misverstanden zoals deze blijven maar terug komen.

Afgezien hiervan: ik zie de toegevoegde waarde er niet van in om die achter een eigen router te plaatsen. Maar soms kan het natuurlijk niet anders naar kablage toe.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Sjekke  schreef:

Waar staat het dat het niet mag? Kan je ons daar even naar verwijzen. De TV box is geen Digicorder.

Ik win ... geen extra kabel trekken, gecentraliseerd beheer (bandbreedte controle, ...). Kan jij ons aangeven wat ik win door de TV box rechtstreeks aan te sluiten op de modem? 


Denk jij dat dit een wedstrijdje is? Ik win ....

 

No more comment ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Steven-E 

Ik heb iets gelezen dat nergens geschreven staat. Zoiets kan wel verwarring geven.

Je hebt gelijk natuurlijk.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Haha, maar zou een Wiki (beheerd door Telenet) niet interessant zijn?

Dan hoeven we er hier bij Netweters enkel maar naar de verwijzen.

 

Ziggo staat een stuk verder in het delen van zulke technische informatie met zijn eindklanten,


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Steven-E  Nie moeilijk.Dat Ziggo verder staat.

Daar zit nen Nederlander aan het roer Jeroen Hoencamp CEO🤔

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Steven-E  schreef:

Haha, maar zou een Wiki (beheerd door Telenet) niet interessant zijn?

Dan hoeven we er hier bij Netweters enkel maar naar de verwijzen.

 

Ziggo staat een stuk verder in het delen van zulke technische informatie met zijn eindklanten,


@Steven-E ik geef je suggestie zeker eens door intern! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Jij beweert iets en je vraagt wat ik win. Ik vraag om te staven en leg uit wat ik win. Blijkbaar kan je enkel iets beweren maar niet constructief toelichten? Gelukkig zijn er andere forumleden die dit wel kunnen. Door te denken dat dit een spelletje is en te reageren “ik win” bewijst alleen maar dat jij het zo ziet. 

Back to business...

 

 

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Dank u Steven, het staat dus nergens geschreven...en blijft een veronderstelling... 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

FYI: ik gebruik managed switches in mijn netwerk. Hierdoor kan ik gebruik maken van meerdere VLANs. Zo heb ik een TRUST vlan en een UNTRUST vlan, beschikbaar op alle swicthes.

Dit laat me toe om elke poort te configureren in één van deze VLANs en kan ik dus de TV box overal vóór mijn eigen firewall zetten (door hem aan te sluiten op een poort in de UNTRUST vlan).

Dus dit kan dan zonder extra kabels.

TRUST: het netwerk achter mijn firewall

UNTRUST: het netwerk van Telenet 192.168.0.0/24 en dus vóór mijn eigen firewall (of ernaast want ik gebruik mac passthrough op mijn firewall 😉 maar dit ter zijde)

 

Maar het werkt dus met de tv box in de TRUST vlan.

Ik herinner me een post van Suzy waar bevestigd wordt dat dit mag/kan (de tv box achter je eigen router/firewall), maar vind hem niet meer terug.  Persoonlijk vind ik het cleaner om op mijn manier te werken, maar zonder extra kabels of managed switches kan dat dus niet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Sjekke  schreef:

Jij beweert iets en je vraagt wat ik win. Ik vraag om te staven en leg uit wat ik win. Blijkbaar kan je enkel iets beweren maar niet constructief toelichten? Gelukkig zijn er andere forumleden die dit wel kunnen. Door te denken dat dit een spelletje is en te reageren “ik win” bewijst alleen maar dat jij het zo ziet. 

Back to business...

 

 


Ik was niet van plan nog te antwoorden, maar jij verdraait hier alles ... Die "ik win" was een citaat van uw antwoord, komt dus niet van mij. Ik verweet u trouwens van dit een spelletje te vinden., niet omgekeerd. Begrijpend lezen noemt men zoiets ...

 

Je hebt een vrij kort geheugen;. Ik heb deze post teruggevonden:

 

12-12-2018 15:31
@Sjekkeschreef:
Dag @Suzy heb je al nieuws voor al de modem-only klanten hier?

@Sjekke, heb het nog eens nagevraagd en men heeft me het volgende verteld:

 

De EMTA modem voldoet qua security en QoS (Quality of Service) niet aan onze standaarden. Om deze redenen maken we de keuze om dit type modem te weren voor TV-boxen.

 

Hou in gedachten dat Telenet standaard bij de klanten een HGW modem plaatst. Een EMTA wordt enkel geïnstalleerd op vraag van de klant zelf (meestal vanwege een specifieke reden). Dus als je op dit moment een TV-box wenst, moet je de EMTA modem omwisselen voor een HGW modem.

 

De link naar de hele post is hier

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Wat @StefaanH en @Steven-E vertellen is correct.

 

Het topic waar @StefaanH naar verwijst is nog altijd actueel, een modem-only in combinatie met een TV-box worden niet ondersteund door Telenet als setup. Krijg je het werkende? Super, maar er is geen garantie dat dit zal blijven werken.

Daarnaast vertelde @Steven-E ook de juiste zaken wanneer hij deelde dat een TV-box achter een eigen router wel kan, al wordt ook dit niet geadviseerd. Maar dit is dan steeds met een HGW of de nieuwe E-Router.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

kccoyote
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Suzy,is er ondertussen al iets meer geweten over de status ipv6 in bridge mode?

 

Er werd gewag gemaakt van een update die dit zou moeten mogelijk maken ongeveer een maand geleden, maar die update bracht geen verandering bij iemand in deze thread.

 

Als ik me goed herinner is het enige device waarop dit momenteel werkt blijkbaar een fritzbox model 😳.

 

Ik ben eigenlijk vooral geïnteresseerd of dit nog als probleem gekend is na de vorige patch, of dat men bij TN er nu vanuit gaat dat het in orde is... Wat dus zeker niet het geval is.

Leuke bonus zou uiteraard zijn als we een geschatte duurtijd zouden krijgen die nodig is om dit op te lossen.

 

Bedankt alvast!

 

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Bedankt @Suzy voor de verduidelijking.

 

Ik bevestig je feedback dat de e-router in bridge-mode met een TV-box achter een eigen router met intern IP-adres perfect werkt👌. Alle testen die je op TV-box kan uitvoeren qua connectiviteit geven 100% geslaagd. Het NIET mogen installeren achter een router is dus een advies en geen wet zoals enkelingen beweren. Dat jullie geen support hierop geven lijkt me logisch.

 

Het EMTA verhaal was een oude post van mij van 2018 en inderdaad nog actueel voor mensen met die opstelling. Maar zoals hierboven neergeschreven voor mij niet meer van toepassing. Zaken evolueren nu éénmaal ... 😉

 

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@kccoyote  schreef:

@Suzy,is er ondertussen al iets meer geweten over de status ipv6 in bridge mode?

 

Er werd gewag gemaakt van een update die dit zou moeten mogelijk maken ongeveer een maand geleden, maar die update bracht geen verandering bij iemand in deze thread.

 

Als ik me goed herinner is het enige device waarop dit momenteel werkt blijkbaar een fritzbox model 😳.

 

Ik ben eigenlijk vooral geïnteresseerd of dit nog als probleem gekend is na de vorige patch, of dat men bij TN er nu vanuit gaat dat het in orde is... Wat dus zeker niet het geval is.

Leuke bonus zou uiteraard zijn als we een geschatte duurtijd zouden krijgen die nodig is om dit op te lossen.

 

Bedankt alvast!


@kccoyote bedankt om me even te triggeren!

 

Ben eens gaan kijken en merk dat het onderzoek naar het probleem (IPV6 connectie niet ok) bij Telenet werd afgesloten op 20/04. Jullie ervaren op dit moment dus nog steeds problemen? Ik heb jullie posts gebundeld en intern doorgestuurd. Hopelijk kan ik jullie volgende week wat verduidelijking geven! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes