Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
morpheus
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Momenteel haal ik met mijn CV6181E modem slechts ~190Mbps, terwijl ik met Wigo een theoretische snelheid van 300Mbps moet halen. Volgens https://shop.telenet.be/shop/nl/speed een normale beschikbare snelheid van 270Mbps en minimum 225Mbps.

 

Enfin, ik mag volgens de klantendienst kosteloos een nieuwe modem halen. Wat zijn mijn opties?

  1. De hier besproken CV8560E? Maar dan is, als ik het goed begrijp, alles wat een IPv6 krijgt een dubbele NAT? Het enige voordeel is de mogelijkheid om zo'n nieuwe TV box te gebruiken. Of kan ik met mijn EdgeRouter X een route instellen achter een modem only zodat de TV box in het juiste subnet komt en de data niet meetelt in de pot?
  2. Een nieuwere modem only? Welke is dat dan? Op https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/ staat er precies geen tussen.

Mijn bedoeling is dat ik zo weinig mogelijk met de Telenet portal in aanraking kom om mijn eigen netwerk te beheren.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@morpheus Een nieuwere modem only? Welke is dat dan?

Er is geen nieuwe modem only.

Modem only 24*8 CV7160E EMTA 3.0  is niet meer verkrijgbaar volgens sommigen.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Snarie   welke software versie gebruik je op de fritzbox? Werkt het nog altijd? Ik heb hier verschillende recente en oudere modellen (helaas geen 7590), maar krijg het niet aan de praat.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Arnie 

Er loopt een aparte topic specifiek over de E-router en IPv6

Jouw vraag hoort beter thuis in het nieuwe topic?

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/IPv6-op-de-CV8560E-E-router/td-p/96759

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Ex-Netweter  schreef:

Er loopt een aparte topic specifiek over de E-router en IPv6

Jouw vraag hoort beter thuis in het nieuwe topic?

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/IPv6-op-de-CV8560E-E-router/td-p/96759


Inderdaad, laten we de vragen die specifiek over IPv6 gaan stellen in het andere topic.

Dan houden we alles wat overzichtelijk.

@Ex-Netweter , je hebt wel de verkeerde gementioned, het is @Snarie , en niet Arnie 🙂, maar is tevens ook bedoeld voor @morpheus .


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
morpheus
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Steven-E @Ex-Netweter 

Ik sta volledig achter de keuze op alles wat met IPv6 en deze modem te maken heeft, apart te gaan bundelen. Echter heeft mijn vraag op zich weinig met IPv6 te maken. Ik wil vooral baas zijn over mijn eigen netwerk, vandaar de vraag of dat lukt met de CV8560E of dat ik toch de misschien-niet-meer-verkrijgbare CV7160E moet nemen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@morpheus 

 

Met de nieuwe E-router kun je doen met je eigen netwerk wat je wil. Je geeft via "mijn telenet" het MAC adres van uw eigen router in waardoor die door de E-router zal herkend worden en via MAC passthrough een publiek IP adres krijgt. Alles wat er daarna aan uw eigen router hangt beheer je via uw eigen router.

Enkel het beheer van de E-router zelf verloopt via "mijn telenet".

Eventuele digicorders of TV boxen verbind je wel rechtstreeks met de E-router.

 

Voor wat betreft het "issue" met IPv6 verwijs ik u naar het desbetreffende topic.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@morpheus  schreef:

@Steven-E @Ex-Netweter 

Ik sta volledig achter de keuze op alles wat met IPv6 en deze modem te maken heeft, apart te gaan bundelen. Echter heeft mijn vraag op zich weinig met IPv6 te maken. Ik wil vooral baas zijn over mijn eigen netwerk, vandaar de vraag of dat lukt met de CV8560E of dat ik toch de misschien-niet-meer-verkrijgbare CV7160E moet nemen.


edit: @StefaanH zelfde moment gepost, maar we zeggen hetzelfde, dus perfect! 🙂

 

Ja, je vermeldde zelf IPv6, vandaar. Dubbele NAT heb je nooit met IPv6.  Maar er zijn wel gebruikers die problemen hebben om IPv6 werkende te krijgen met de CV8560e modem. Dus voor wat dat betreft denk ik dat je beter af bent in het andere topic.

Maar met de CV8560e ben je wel baas over je eigen netwerk.

Voor wat betreft IPv4 moet je enkel het MAC adres van de externe interface van je eigen router/firewall ingeven op "Mijn Telenet".  Voor dat Mac adres gebeurt er dan "MAC passthrough"  zodanig dat je eigen router een officieel IPv4 adres ontvangt van Telenet. Dus ook voor IPv4 geen dubbele NAT. De handeling op Mijn Telenet is wel nodig, maar slecht eenmalig.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Steven-E 

 

Inderdaad, en dat gebeurt nogal eens hé 😉

Maar het is in sé geen slechte zaak, zo weet  de vraagsteller dat hij degelijke info krijgt, wanneer twee bronnen onafhankelijk van elkaar dezelfde info geven. 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Bericht van Snarie verplaatst. Graag IPv6 related zaken voortaan in de nieuwe thread zetten.

HansM
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Handje vol! Leesbeest! Netjes!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

De TV-box hoeft niet noodzakelijk op de e-router aangesloten te zijn maar kan perfect op je eigen router hangen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@HansM  schreef:

De TV-box hoeft niet noodzakelijk op de e-router aangesloten te zijn maar kan perfect op je eigen router hangen.


Technisch gaat het wel werken maar het wordt niet ondersteund door Telenet en je gaat dan ook geen support hebben als er iets scheelt. Tis maar datget weet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Caluwe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Leesclubje starten? Pageturner!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Welke ondersteuning ben je kwijt dan?

Ik zou ook graag deze router hebben. maar wil zeker weten of de tv-boxen correct zullen werken.

Ik lees hier van alles waardoor ik enorm twijfel...

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ja dat vraag ik mij ook af welke ondersteuning je verliest? Als je het hebt over de nieuwe TV boxen, die werken perfect achter mijn eigen TP-Link router. Alles werkt zoals voorheen en ze zijn ook interactief, dus ik heb er 2 en deze communiceren met mekaar. Wat het bridgen betreft van de CV8560E, weet ik niet welk nut dit heeft voor mij?? Als leek weet ik zelfs niet wat het bridgen is? En wat dit wijzigt als je niet bridged?? Uw eigen router krijgt een publiek IP adres. Maar waartoe dit nodig is begrijp ik niet??? Ik volg dit topic al gans een tijd met veel belangstelling maar begrijp nog altijd niet waartoe het bridgen eigenlijk dient?? Het enige rare probleem welke ik soms heb met mijn eigen router is dat bij een Speedtest mijn aanbieder niet altijd Telenet is, maar soms M247 of Estnoc??? En als deze aanbieders er op komen, haal ik amper 100 Mbps download via WiFi. Als er Telenet op staat, dan haal ik makkelijk 500 tot 600 Mbps. Maar vanwaar het komt dat ik niet altijd Telenet heb als provider, God mag het weten. En bij Telenet weten ze het ook niet...

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Domi1963 

Als Telenet door de één of andere aanpassing bij Telenet een opstelling van de tv-box achter eigen router plots problemen zou geven, kan je wel gaan klagen bij Telenet dat het niet meer werkt, maar je hebt geen punt om op te staan enkel het zwakke argument dat het tot dan toe altijd gewerkt heeft. Telenet heeft als tegen argument dat ze altijd al voorschreven dat de tv-box achter de hgw van Telenet moet staan.

 

Een router heeft langs de ene kant het WAN en langs de andere kant uw LAN. Een router die bridging toelaat geeft een brugje naar het WAN voor dat ene toestel met het opgegeven MAC-adres. de vorige zin wordt dan: Een router heeft langs de ene kant het WAN en langs de andere kant uw LAN met uitzondering van het toestel met het opgegeven mac adres dat deel uitmaakt van het wan.

0 Likes