Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@UrL 

 

Ben je 100% zeker dat je uw WAN MAC adres foutloos hebt ingegeven in "mijn telenet"? Geen "nul" met een letter "O" verwisseld of een "1" met een "l"? En alles in hoofdletters of alles in kleine letters ingevuld? Ikzelf geef per definitie MAC adres steeds alles in hoofdletters in.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@StefaanH  schreef:

@UrL 

 

Ben je 100% zeker dat je uw WAN MAC adres foutloos hebt ingegeven in "mijn telenet"? Geen "nul" met een letter "O" verwisseld of een "1" met een "l"? En alles in hoofdletters of alles in kleine letters ingevuld? Ikzelf geef per definitie MAC adres steeds alles in hoofdletters in.


Een verkeerd MAC-adres zou als resultaat hebben dat de eigen router een privé-adres krijgt, maar dat is nu niet het geval.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
UrL
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@StefaanH 

 

Voor de zekerheid alles nog eens gecontroleerd. Het WAN MAC adres van de router staat in Mijn Telenet een paar regels onder het invulveld voor bridging, bij "Verbonden gebruikers", samen met het IPv4-adres en de naam van het toestel (ArcherAX_6000). Ik typ het correct over en gebruik uitsluitend hoofdletters.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hier werkt bridging wel, maar ik zie het mac niet onder "Verbonden gebruikers (toestellen)".

Is hier iemand waar bridging ook werkt en zijn toestel wel ziet verschijnen in Mijn Telenet ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ckkoen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Steven-E, het toestel verschijnt enkel tussen de 'Verbonden gebruikers' wanneer het een intern IP krijgt (en dus nog niet in de Bridiging modus zit). Als je:

- het adres overtypt en bridging activeert

- even enkele minuten wachten

- vervolgens zowel modem als router zonder stroom zetten

- opnieuw enkele minuten wachten

- modem terug aansluiten op de stroom en wachten tot deze volledig geboot is en de verbinding actief is.

- router aanzetten

Het gebridgde apparaat (en alles achter dat apparaat) zou dan niet in Mijn Telenet tussen 'Verbonden gebruikers' mogen verschijnen. Als je vervolgens Digicorders etc aansluit op de overige poorten van de modem verschijnen deze ook pas in 'Verbonden gebruikers' wanneer ze effectief een intern IP ontvangen van de Telenet e-router. Hieruit leidt ik dus af van een apparaat enkel in 'Verbonden gebruikers' verschijnt wanneer deze ook effectief een intern IP krijgt toegewezen (van de Telenet e-router). Mijn Digicorder kreeg initieel namelijk enkel een extern ip (volledig werkend) en verscheen dus niet tussen 'Verbonden gebruikers'. Ik moest de Digicorder een reboot geven alvorens deze dan toch een intern IP kreeg en wel in de interface verscheen.

 

Dat je router een intern IP krijgt wanneer je het MAC-adres van je interne LAN-poort of computer opgeeft, wil niet echt iets zeggen. Je router zal een intern IP krijgen wanneer je eender welk MAC-adres opgeeft dat niet het MAC-adres is van je router WAN-poort. Verder wordt er geen onderscheid gemaakt.

Hopelijk lukt het met bovenstaand stappenplan (en de nodige wachttijden) wel om bridging te activeren, @UrL  🙂

ckkoen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Steven-E, het toestel verschijnt enkel tussen de 'Verbonden gebruikers' wanneer het een intern IP krijgt (en dus nog niet in de Bridging modus zit). 
Het gebridgde apparaat (en alles achter dat apparaat) zou niet in Mijn Telenet tussen 'Verbonden gebruikers' mogen verschijnen. Als je vervolgens Digicorders etc aansluit op de overige poorten van de modem verschijnen deze ook pas in 'Verbonden gebruikers' wanneer ze effectief een intern IP ontvangen van de Telenet e-router. Hieruit leidt ik dus af van een apparaat enkel in 'Verbonden gebruikers' verschijnt wanneer deze ook effectief een intern IP krijgt toegewezen (van de Telenet e-router). Mijn Digicorder kreeg initieel namelijk enkel een extern ip (volledig werkend) en verscheen dus niet tussen 'Verbonden gebruikers'. Ik moest de Digicorder een reboot geven alvorens deze dan toch een intern IP kreeg en wel in de interface verscheen.

ckkoen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@UrL, ik deed het op deze manier (met de router reeds aangesloten op de modem):

- het MAC-adres overtypen in hoofdletters en bridging activeren

- even enkele minuten wachten

- vervolgens zowel modem als router zonder stroom zetten

- opnieuw enkele minuten wachten en ondertussen de netwerkkabel tussen de modem en de router weghalen

- modem terug aansluiten op de stroom en wachten tot deze volledig geboot is en de verbinding actief is.

- netwerkkabel tussen modem en router terug aansluiten en router aanzetten

Alles zou nu moeten werken. Indien dit alles nog steeds niet werkt, kan je eens proberen je modem en/of router een reset te geven.

 

Dat je router een intern IP krijgt wanneer je het MAC-adres van je interne LAN-poort of computer opgeeft, wil niet echt iets zeggen. Je router zal altijd een intern IP krijgen wanneer je eender welk MAC-adres opgeeft dat niet het MAC-adres is van je router WAN-poort. Verder wordt er geen onderscheid gemaakt.

Hopelijk lukt het met bovenstaand stappenplan (en de nodige wachttijden) wel om bridging te activeren 🙂

Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@UrL  schreef:

@StefaanH 

Voor de zekerheid alles nog eens gecontroleerd. Het WAN MAC adres van de router staat in Mijn Telenet een paar regels onder het invulveld voor bridging, bij "Verbonden gebruikers", samen met het IPv4-adres en de naam van het toestel (ArcherAX_6000). Ik typ het correct over en gebruik uitsluitend hoofdletters.


Volgens mij doe jij niets verkeerd.

Ik zou het zoeken bij de router. Eens de Archer een werkreset geven, en dan via de webinterface Internet verbinding op automatisch zetten? De Archer zou nu zelf de juiste instellingen moeten vinden...

 

Indien geen Success ligt het probleem bij Telenet!

UrL
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@ckkoen 

Jouw stappenplan had ik nog niet geprobeerd. Ik heb het stap voor stap uitgevoerd, met de nodige wachttijden. Maar uiteindelijk: geen internet op de router. Als ik het WAN MAC adres weghaal uit het bridgingveld en opsla: 10 seconden later terug internet op de router. En hij verschijnt dan inderdaad ook terug bij "verbonden toestellen".

Ik voer nu het MACadres terug in en doe daarna een werkreset van de router. Als dat niet helpt zal ik de Telenet klantendienst contacteren.

UrL
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Werkreset van de router hielp uiteindelijk ook niet. In de loop van het resetproces ontving ik nog een paar boodschappen/keuzes. Ik geef ze mee ter info. Het clonen van het computer MAC adres heb ik ook nog eens geprobeerd. Dan ontving ik wel internet via de router, maar kreeg hij geen publiek IP-adres toegewezen. Dus ook geen oplossing.

 

Bedankt aan iedereen voor de info en feedback! 👍

Ik zal Telenet contacteren voor verdere info. 

 

 

mac-clonen.JPGmac-conflict-ip.JPG

 

 

 

 

0 Likes
Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@ckkoen  schreef:

@Steven-E, het toestel verschijnt enkel tussen de 'Verbonden gebruikers' wanneer het een intern IP krijgt (en dus nog niet in de Bridging modus zit). 


Ik heb ook bridging actief en mijn router verschijnt onder verbonden gebruikers enkel met zijn ipv6 adres. Mijn router krijgt een ipv4 van telenet.

 

0 Likes
Vitanick
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Snarie @Marc-c Heb hetzelfde probleem als jullie vastgesteld op mijn opnsense router & heb eens naar de klantendienst van Telenet gebeld. Na een aantal keren doorverbonden te worden hebben ze mij weten te zeggen dat er inderdaad een probleem zou zijn met de nieuwe e-router op vlak van ipv6 en zou deze normaal gezien in de volgende update opgelost moeten worden. Helaas konden ze mij hievoor geen tijdspanne meegeven en is de enige optie terug naar de "oude" emta modem switchen...

UrL
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hallo @Suzy 


Ik zou mijn router (TP-link Archer AX6000) via MAC Passthrough willen bridgen. Ik bezit een CV8560E-modem, maar de modem herkent het WAN MAC-adres van mijn router niet. Zodra ik dit adres invoer in Mijn Telenet en succesvol opsla, ontvangt mijn router een minuut later geen internet meer.


Ik heb al van alles geprobeerd, ook met diverse aanbevelingen en tips van De Netweters (zie de threads in dit forumonderwerp), maar voorlopig zonder resultaat.
Ik heb uiteindelijk meerdere keren contact opgenomen met jullie callcenter onder de noemer “ik heb een technische vraag”, maar de antwoorden variëren van “dat mag niet van Telenet, mijnheer” tot “onze opleiding reikt niet verder dan port forwarding”. Eén medewerker raadde mij aan om mijn modem een volledige nacht zonder elektriciteit te zetten, maar ook dat hielp niet.


Kan je mijn probleem verder aankaarten bij jullie technici, of kan je mij een ander contact bezorgen?


Bedankt voor de feedback

 

PS, ter info: als ik het WAN MAC adres invoer in Mijn Telenet en mijn router iets later geen internet meer ontvangt, begin het connectivity-symbool (twee groene pijltjes) op mijn TVbox ook te knipperen. De TVbox is via een UTP-kabel rechtstreeks aangesloten op de modem. Maar het invoeren van het MAC adres van de router in het bridging-veld heeft blijkbaar een invloed op de verbinding met de TVbox, ook al is die rechtstreeks op de modem aangesloten. Ik kan nog tv kijken, maar de TVbox heeft geen verbinding meer met internet (foutmelding CS9993 en daarna CS3400). Een laptop, die ook met een UTP-kabel is aangesloten op de modem, ontvangt dan wel weer internet. De modem schakelt dus het internet naar de router en de tvbox uit na het invoeren van het WAN MAC adres. Naar een rechtstreeks aangesloten laptop/pc blijft de internetverbinding werken.

0 Likes
JanBE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Heb je al eens geprobeerd om het mac adres van een ander rechtstreeks aangesloten toestel, zoals een laptop, te configureren voor bridging? Blijft de tv box dan wel werken en krijgt de laptop wel een publiek IP?

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Geef het MAC van je laptop eens ipv van je router. Als deze wel een IP krijgt en je TV box werkt terug, dan is er probleem met je router of doe je iets verkeerd.

0 Likes