Beantwoorden
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Je kan bridging nu instellen via My Telenet. 

 

Succes!

486 reacties
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Jeroen_T 

Je had wèl de keuze om de nieuwste modem-only in huis te halen (CV7160E), met andere woorden, de keuze tussen:

  1. 860 mbps èn IPv6 (CV7160E).
  2. >900 mbps voorlopig zonder IPv6 (CV8560E).

Waar jij over spreekt (max 200-30 mbps) heb je met de oude modellen van de modem-only, zoals de CV6181E.

0 Likes
Jeroen_T
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Ex-NetweterIk zou niet weten welke modem de technieker bij zich had, ik neem aan de nieuwste, maar dat kan even goed een oudere zijn. Overigens kan ik niets vinden over die nieuwe mode-only type die jij noemt: CV7160E. Heb je hier een link over of wat informatie?

0 Likes
Jeroen_T
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Ex-NetweterOverigens wordt hier iets geheel anders verteld: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Giga-speedboost-en-modem-only-onmogelijk/m-p/74821

Heb jij persoonlijk ervaring met de modem-only?

0 Likes
De_Kim
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@Jeroen_T 

 Ik heb hier de CV7160E ongeveer een 2 jaar gehad, werkte prima met speedboot 400/40 en nadien probleemloos omgeschakeld naar gigaboost eens deze was uit gekomen.

de maximale download speed was hier gemiddeld 870mbps upload 38mbps. 

Dit met onze USG-pro-4 router. 
Publiek ipv4/ipv6 adres zonder issue. 
maar omdat we graag de nieuwe TV box hadden gehad, konden we niet anders dan deze EMTA gaan om te ruilen samen met digicorder. 
nu hebben we de TV boxen in combinatie met de CV8560E, via mijn telenet staat het MAC van mijn USG in bridge en krijgt hij een publiek ipv4 adres. 
op een ipv6 adres is het dus nog even wachten.

de TV boxen kon ik enkel activeren wanneer ze rechtstreeks op de CV8560E verbonden waren. Nadien (lees Nu) eens geactiveerd en geüpdatet hangen de tv boxen gewoon mee achter de USG.

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik haal met de Emta CV7160E  docsis 3.0 Via Netflix test de volle 1Gbps

Rechtstreeks aan de modem,en 2 andere pc's niet aktief.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@robatoras  schreef:

Ik haal met de Emta CV7160E  docsis 3.0 Via Netflix test de volle 1Gbps


Ja, maar als Giga speedboost klant zal je binnenkort toch gevraagd worden om je modem om te ruilen naar het nieuwe Doscis 3.1 model de CH8568QE .


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Zolang deze het goed doet,zit ik niet te wachten op die nieuwe HGW.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Steven-E  schreef:

@Suzy, op https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem staat dat de nieuwe Docsis 3.1 Homegateway CH8568QE ook bridging ondersteunt (naast alle andere modems op die pagina).

Ik vermoed dat dit een foutje is: op https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet staat ongeveer dezelfde info maar bridging staat enkel vermeld bij de CV8560E.

Misschien iets om door te geven.


@Steven-E bedankt om dit te flaggen, lijkt me inderdaad foutief te zijn in het Business artikel. Ik heb het doorgegeven! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

VinzzB
Freshman Meerweter
Berichten: 47
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Ik heb nog een oude CV6181E modem en zou ook graag eens willen upgraden naar de 1Gbit/40Mbit. Ik haal momenteel 190Mbit/18Mbit met deze oude modem. Net na de gigaboost aankodiging was mijn snelheid een tijdje 240/40! Maar dat werd na een tweetal weken jammer genoeg teruggeschroefd. Ik dacht eerst dat Telenet een goede daad had gedaan door klanten met een oude modem tegemoet te komen door (voornamelijk) de upload te verhogen. Niet dus.

En het is net de uploadsnelheid die ik vooral nodig heb.


Dan maar eens contact opgenomen met de klantendienst (mid december) en op mijn vraag voor een nieuwe modem only kreeg ik als antwoord dat er enkel HGW toestellen beschikbaar zijn. Ze ging verder dat ik wel een DMZ kon opzetten. Dat wil ik dus niet! Ik wil een publiek adres op mijn WAN.

 

Daarop besloot ik om te wachten met de omruiling in de hoop dat er nog een modem only zou uitkomen. Nu lees ik dat er wel degelijk een toestel (CV8560E) is dat deze mogelijkheid heeft  d.m.v. bridging. Maar blijkbaar nog zonder IPv6 ondersteuning.

Achter mijn modem hangt een pfsense router in dual-stack configuratie.

Als IT'er is het voor mij alleszins belangrijk dat beide stacks werken!

 

Ik blijf dit topic volgen in de hoop dat er snel een oplossing is voor het IPv6 verhaal. Eenmaal dat probleem van de baan is kan ik m.i. ook overschakelen naar de nieuwe CV8560E en bridging gebruiken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@VinzzB  schreef:

Ik haal momenteel 190Mbit/18Mbit met deze oude modem. Net na de gigaboost aankodiging was mijn snelheid een tijdje 240/40! Maar dat werd na een tweetal weken jammer genoeg teruggeschroefd. Ik dacht eerst dat Telenet een goede daad had gedaan door klanten met een oude modem tegemoet te komen door (voornamelijk) de upload te verhogen. Niet dus.

En het is net de uploadsnelheid die ik vooral nodig heb.


Telenet heeft blijkbaar beslist om alle klanten die de nieuwe snelheden niet halen (300/40) terug te zetten naar 200/20 ☹️.

Ik vind dat een onbegrijpelijke en klant-onvriendelijke beslissing. Voor vele klanten is het inderdaad de hogere upload die hen vooral interesseert, en de meesten zouden al heel tevreden zijn als hun snelheid 240/40 wordt i.p.v. de beloofde 300/40.

Door die maatregel krijgen ze nu (voor hetzelfde geld) maar 200/20 😮.

 


@VinzzB  schreef:

Ik heb nog een oude CV6181E modem en zou ook graag eens willen upgraden naar de 1Gbit/40Mbit. ...

...

Daarop besloot ik om te wachten met de omruiling in de hoop dat er nog een modem only zou uitkomen. Nu lees ik dat er wel degelijk een toestel (CV8560E) is dat deze mogelijkheid heeft  d.m.v. bridging. Maar blijkbaar nog zonder IPv6 ondersteuning.

Achter mijn modem hangt een pfsense router in dual-stack configuratie.


In afwachting dat er een oplossing komt voor de IPv6 problemen met de CV860E (hoe lang nog?), zou je de oude CV6181 toch kunnen omruilen voor de nieuwere modem-only CV7160E (Docsis 3.0 24*8)? Deze is ook compatibel met de Giga speedboost (haalt wel 860 mbps).

En zonder de upgrade zal je hiermee toch de 300/40 halen (en dual stack op je pfsense) 😉.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Ex-Netweter  schreef:

... knip ...

 


In afwachting dat er een oplossing komt voor de IPv6 problemen met de CV860E (hoe lang nog?), zou je de oude CV6181 toch kunnen omruilen voor de nieuwere modem-only CV7160E (Docsis 3.0 24*8)? Deze is ook compatibel met de Giga speedboost (haalt wel 860 mbps).

En zonder de upgrade zal je hiermee toch de 300/40 halen (en dual stack op je pfsense) 😉.


Terwijl ik deze thread aan het lezen was had ik reeds identiek dezelfde tip in gedachten. Hier aangekomen zie ik dat hij reeds gegeven werd, maar bij deze wil hem toch nog eens benadrukken. Ik heb persoonlijk ook deze switch gedaan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

@StefaanH 

Modem-only CV7160E (Docsis 3.0 24*8)? Deze is ook compatibel met de Giga speedboost (haalt wel 860 mbps)

 

Ik haal met bovenstaande modem  1Gbps

0 Likes
VinzzB
Freshman Meerweter
Berichten: 47
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief


@Ex-Netweter  schreef:


Telenet heeft blijkbaar beslist om alle klanten die de nieuwe snelheden niet halen (300/40) terug te zetten naar 200/20 ☹️.

Ik vind dat een onbegrijpelijke en klant-onvriendelijke beslissing. Voor vele klanten is het inderdaad de hogere upload die hen vooral interesseert, en de meesten zouden al heel tevreden zijn als hun snelheid 240/40 wordt i.p.v. de beloofde 300/40.

Door die maatregel krijgen ze nu (voor hetzelfde geld) maar 200/20 😮.


'Voor hetzelfde geld', nou.. dat is in mijn geval ook niet helemaal juist. Even off-topic: Ik had bij de lancering van de gigaboost een upgrade aangevraagd van Whoppa naar Wigo Home. Dat was achteraf gezien blijkbaar niet nodig want mijn modem kan de snelheden niet aan. Nu mag ik wel 2€  per maand meer betalen. Bijkomend kreeg ik ook een (eenmalige) factuur die 30€ duurder uitkwam omdat ze de werkgeversbijdrage op een vreemde manier herberekend hadden. Ik had het pakket na 2/3 van de factureringsperiode bijgewerkt. Daarop hebben ze een correctie uitgevoerd van het whoppa abo maar geen correctie op de werkgeversbijdrage. Met als gevolg dat mijn werkgeversbijdrage volledig verrekend werd in het gecorrigeerde whoppa abo. Door het combinatievoordeel in het oude whoppa abo kwam dit nadelig uit...

Ik verwachte ook een gedeeltelijke overdracht van mijn werkgeversbijdrage voor die periode. Maar neen, hierdoor moest ik de volle pot betalen voor 11 dagen Wigo Home.

Klantendienst gebeld maar daar kreeg ik een Hollandse die kortaf zei: 'je factuur is juist, je krijgt geen 2x werkgeversbijdrage' (waar ik uiteraard ook niet om vroeg). Ik moest uiteindelijk zelf uitzoeken hoe zij hun berekening hadden gedaan. Ik heb toen even getwijfeld om de ombudsdienst te informeren. Ik was/ben alleszins enorm teleurgesteld na dit voorval en ik kijk sinds kort uit naar Fluvius Fiber.  ma bon, terug on topic...

 


@Ex-Netweter  schreef:



In afwachting dat er een oplossing komt voor de IPv6 problemen met de CV860E (hoe lang nog?), zou je de oude CV6181 toch kunnen omruilen voor de nieuwere modem-only CV7160E (Docsis 3.0 24*8)? Deze is ook compatibel met de Giga speedboost (haalt wel 860 mbps).

En zonder de upgrade zal je hiermee toch de 300/40 halen (en dual stack op je pfsense) 😉.


Volgens de telenet klantendienst ging dit niet  Maar ik heb toen niet expliciet gevraagd achter dit type (CV7160E). Ik vroeg enkel om een nieuwere modem only zodat ik de beloofde snelheden zou halen. Ik had ook aangehaald dat ik een tijdje hogere snelheden kreeg en dat vonden ze heel vreemd want mijn huidige modem zou maar max 200/20 aankunnen volgens de persoon die ik aan de lijn had. zucht...

Soit, Ik ga volgende week nog eens een telefoontje plegen. Eens zien wat er uit de bus komt...Bedankt voor de info!

 

Ps: ik heb recht op 300/20 (Wigo Home).

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

hoi,

 

cv7160e vroeger nog getest met 500mbit/s speedboost en dit werkte

0 Likes
De_Kim
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Docsis 3.1 E-router (CV8560E): bridging actief

Hey, dit ter info voor de mensen die het ipv6 verhaal een beetje willen volgen:

Het lijkt er op dat het IPv6 probleem via MAC adres bridgen opgelost is 🙂

[Zoals door @Suzy al gezegd]

"Dit probleem wordt in 2 fasen opgelost:

  • Eind januari zal er al een IPv6 /60 subnet toegekend worden
  • Mid-februari zal dit aangepast worden naar de /56 subnet (zoals op Mijn Telenet wordt aangegeven)"

 

Ik heb nu een IPv6  /60 subnet  toegekend  gekregen aan mijn USG router.

Mijn Lan IPv6 prefix ID staat op 8. RA is ingeschakeld.

WAN Prefix delegation size staat op /60

IPV6.png

Routing is mogelijk dus ik ben tevreden, nu nog wachten op een /56 subnet!

Greetings!

 

Tags (1)