Beantwoorden
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Downloadlimieten van verschillende bundels samenvoegen

Hallo forum,

 

Wij zijn particulier klant met één klantennummer en 2 abonnementen, nl. Wigo Home S, met All Internet 200 GB + Telenet-TV op ons thuisadres, en Basic Internet met 150 GB + Telenet-TV op ons tweede verblijf.

 

In het verlengde van de topic(s) om 2 of meerdere cloud’s te koppelen zodat opnames als één cloud gecombineerd worden en dus op meerdere locaties kunnen opgevraagd worden, wat helaas blijkbaar nog niet kan, maakte ik mij volgende bedenking inzake het internetverbruik:

 

Wij verblijven ofwel op de ene locatie, ofwel op de andere locatie, met internetverbruik ofwel op de ene locatie, ofwel op de andere locatie. Andere klanten hebben misschien gelijktijdig internetverbruik op beide of nog meerdere locaties.

 

Bestaat de mogelijkheid om meerdere downloadlimieten te koppelen, m.a.w. dat de niet-opgebruikte downloadcapaciteit van het ene abonnement kan toegevoegd worden aan het andere indien nodig ?

 

Zomaar een bedenking want in ons geval momenteel nog niet aan de orde, maar Telenet zou hier m.i. commercieel mooi mee scoren.

0 Likes
9 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Downloadlimieten van verschillende bundels samenvoegen

2 adressen zijn 2 telemeters,200+150GB samenvoegen naar 1 telemeter, denk het niet.

Bel de klantendienst gewoon.

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadlimieten van verschillende bundels samenvoegen

@eltee 

Je kan dit doen via een ommetje. Wil je thuis internet verbruiken van het tweede verblijf, dan maak je thuis verbinding met Wifree met login en wachtwoord van het tweede verblijf en vice versa.

Let wel bij Wifree is de snelheid beperkt en er zijn maximaal vier die gelijktijdig kunnen browsen.

eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Downloadlimieten van verschillende bundels samenvoegen

@janne_man 

Dat klopt inderdaad.

Alhoewel dit bij ons nog niet aan de orde is, laat Telenet m.i. hier een mooie commerciële kans liggen. Net zoals het samenvoegen van meerdere clouds wat blijkbaar in de doofpot is gesukkeld 😞

Deze beide verzuchtingen lijken mij toch niet abnormaal...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Downloadlimieten van verschillende bundels samenvoegen

@eltee die cloud linking is adres gerelateerd, dat kan niet veranderd worden,

het is nu eenmaal een voor of nadeel daarvan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Downloadlimieten van verschillende bundels samenvoegen

Hallo forum,

 

Het klopt dat de zogenaamde “clouds” nu gekoppeld zijn aan een adres ( i.c. dus een abonnement ), maar toch enkele bedenkingen.

 

Volgens een onbevestigd (!) gerucht zijn deze zogenaamde “clouds” technisch gezien geen echte opslagruimte per adres, maar zijn het records in een centrale databank. TN neemt gewoon alles op wat uitgezonden wordt en stockeert alles in een databank(en) waarin dus alle opnames, opvraagbare films, enz.. zitten. Per adres ( of i.c. dus een abonnement ) worden de opnames dan door deze databank beheerd.

 

In een dergelijke databank moet het m.i. toch even zo goed mogelijk zijn om opnames te koppelen aan een klantennummer i.p.v. aan een adres, zodat een klant zijn opnames kan bekijken op al zijn Telenet-TV toestellen, eventueel dus op verschillende locaties.

 

Het klopt ook dat verschillende abonnementen verschillende packs kunnen zijn, maar dit maakt m.i. niets uit, het blijft één en dezelfde klant.

 

Het klopt ook dat men kan casten zodat men opnames van elk abonnement eender waar kan bekijken. Maar casten lijkt mij, voorlopig althans, niet weggelegd voor iedere gebruiker. Casten impliceert ook internetverbruik, terwijl kijken via TV-box m.i. geen internetverbruik soupeert, tenzij ik mij vergis...

 

Dit laatste sluit dan naadloos aan met het topic om meerdere downloadlimieten samen te voegen.

 

Het klopt dat dit wel zou kunnen via een ommetjes met TN-Wifree, weliswaar met het nadeel van snelheidsverlies en capaciteit, maar zelfs dan vergt dit extra manipulaties voor de gewone gebruiker, terwijl het samenvoegen van meerdere downloadlimieten naadloos kan gebeuren.

 

Ik ben er mij wel van bewust dat dit alles tegen het verdienmodel van TN is, maar qua commerciële meerwaarde voor de klant zou dit wel kunnen tellen !

 

Maar misschien is mijn visie iets te simplistisch ☹

0 Likes
Ex-Netweter
 

Downloadlimieten van verschillende bundels samenvoegen


@eltee  schreef:

Volgens een onbevestigd (!) gerucht zijn deze zogenaamde “clouds” technisch gezien geen echte opslagruimte per adres, maar zijn het records in een centrale databank. TN neemt gewoon alles op wat uitgezonden wordt en stockeert alles in een databank(en) waarin dus alle opnames, opvraagbare films, enz.. zitten. Per adres ( of i.c. dus een abonnement ) worden de opnames dan door deze databank beheerd.


Dat zijn geen "onbevestigde geruchten", maar de enige manier waarmee zo'n cloud set-up mogelijk is. Je denkt toch niet Telenet 1.000.000 kopies van "Het journaal" op zijn server zal zetten, als er 1 mio abonnees Het journaal opnemen 😊

 


@eltee  schreef:

In een dergelijke databank moet het m.i. toch even zo goed mogelijk zijn om opnames te koppelen aan een klantennummer i.p.v. aan een adres, zodat een klant zijn opnames kan bekijken op al zijn Telenet-TV toestellen, eventueel dus op verschillende locaties.

 

Het klopt ook dat verschillende abonnementen verschillende packs kunnen zijn, maar dit maakt m.i. niets uit, het blijft één en dezelfde klant.soupeert, tenzij ik mij vergis...

 

Maar misschien is mijn visie iets te simplistisch ☹


Dat is niet simplistisch, maar voor eerlijke klanten die 2 adressen hebben (thuis en buitenverblijf) lijkt mij dat inderdaad een legitieme wens ...

 

Ik denk dat het probleem zich vooral stelt bij de bijkomende opties (betaalpaketten).

Het is nu ook al zo dat je maximaal 4 toestellen kan registreren op één DTV abonnement (waarbij de betaalopties gedeeld).

 

Met een gedeelde Cloud zou er misbruik kunnen gemaakt worden.

Je hebt bijvoorbeeld een abonnement op Sports op het ene adres, en je bewaart alle Sport opnames op jouw Cloud.

Dan zou je op een tweede adres, die geen abbo heeft op Sport, deze opnames kunnen bekijken ...

 

Misschien zijn er work-arounds:

  • Wat gebeurt er als je de TV-Box van het ene adres meeneemt naar het tweede adres, en deze daar aansluit op de Telenet HGW?
  • Met de nodige hardware kan je een VPN maken tussen beide locaties. Wat gebeurt er als je een TV-Box op het tweede adres, via de VPN, remote aansluit op de HGW van het eerste adres?

Ik vind in ieder geval dat Telenet jouw voorstel van een gedeelde Cloud (1 klant met 2 locaties) serieus moet bekijken.

Zelfde probleem voor een business klant die zijn privé adres en zijn zaak op een ander adres heeft en beide Telelnet hebben ...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloadlimieten van verschillende bundels samenvoegen


@Ex-Netweter  schreef:


@eltee  schreef:

In een dergelijke databank moet het m.i. toch even zo goed mogelijk zijn om opnames te koppelen aan een klantennummer i.p.v. aan een adres, zodat een klant zijn opnames kan bekijken op al zijn Telenet-TV toestellen, eventueel dus op verschillende locaties.

 

Het klopt ook dat verschillende abonnementen verschillende packs kunnen zijn, maar dit maakt m.i. niets uit, het blijft één en dezelfde klant.soupeert, tenzij ik mij vergis...

 

Maar misschien is mijn visie iets te simplistisch ☹


Dat is niet simplistisch, maar voor eerlijke klanten die 2 adressen hebben (thuis en buitenverblijf) lijkt mij dat inderdaad een legitieme wens ...

 

Ik denk dat het probleem zich vooral stelt bij de bijkomende opties (betaalpaketten).

Het is nu ook al zo dat je maximaal 4 toestellen kan registreren op één DTV abonnement (waarbij de betaalopties gedeeld).

 

Met een gedeelde Cloud zou er misbruik kunnen gemaakt worden.

Je hebt bijvoorbeeld een abonnement op Sports op het ene adres, en je bewaart alle Sport opnames op jouw Cloud.

Dan zou je op een tweede adres, die geen abbo heeft op Sport, deze opnames kunnen bekijken ...


Het is enkel een kwestie hoe de gegevens gestructureerd zijn bij Telenet. Blijkbaar is het systeem nu opgezet dat je op één adres één en slechts één abonnement kan zijn, in één abonnement kan er één of meerdere lijnen zijn. Op één lijn kan je één of meerdere decoders hebben. Nu reeds moet er bij Telenet geprutst worden met het adres als men op een adres meer dan één abonnement heeft.

 

Een oplossing zou zijn:

Een klant heeft één of meer abonnementen.

Een klant heeft één of meer adressen.

Een abonnement heeft één of meer adressen.

Een abonnement heeft één of meer lijnen.

(als gevolg hiervan is er een n:n relatie tussen adressen en lijnen)

 

De registratie van de opnames (van de TV-box) gebeurt per lijn. (deze registratie omvat id lijn, id zender, id programma) (naar mijn mening was het beter de verantwoordelijkheid bij de klant te laten en zou het niet id programma moeten zijn, maar beginuur en duur of einduur).

 

Vermits nu blijkbaar de 'opnames' gebeuren in Nederland gezamelijk met Ziggo, begrijp ik dat Telenet niet gemakkelijk zulke wijziging zal doorvoeren.

 

De werkelijke oplossing is nog complexer, want hier wordt de klant enkel benaderd als gebruiker van Telenet, maar er is ook nog bijvoorbeeld de klant als schuldenaar van Telenet. Ook zo kunnen er meerdere zijn, denk aan abonnees in bijvoorbeeld rusthuizen waar er een collectief abonnement is en de klant een uitbreiding kan nemen, of de werkgever die (gedeeltelijk) betaalt, ...

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Downloadlimieten van verschillende bundels samenvoegen

@janne_man denk eerder dat het niet telenet is zelf maar heel het concern waarvan telenet deel uitmaakt hoe men beslist hoe de cloud werkt want het systeem is overal grotendeels hetzelfde mits enkele kleine aanpassingen van de apps bv.

vrees dat het een beslissing zal zijn van heel het concern hoe het verloopt met de cloud opnames enz.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Downloadlimieten van verschillende bundels samenvoegen

Beste forum,

 

Dank om de status van het onbevestigd bericht te veranderen in bevestigd 😊

 

En dank voor jullie verschillende invalshoeken, o.m. de gezamenlijke opnames met Zimmo en de inspraak van het concern. Dit alles maakt een en ander wel complex, maar doet geen afbreuk aan de legitieme wens om “clouds” samen te voegen indien een klant meerdere abonnementen heeft op meerdere locaties.

 

Inzake het mogelijke misbruik bij verschillende packs: dit kan m.i. opgelost worden door de “gedeelde” cloud te beperken tot wat gemeenschappelijk is in de verschillende packs, nl. de grootste gemene deler van de verschillende packs. Hier zitten dan ook voordelen voor Telenet: de klant zal sneller geneigd zijn om op al zijn locaties hetzelfde (en logischerwijze het grootste) pack te nemen en klanten met verschillende decoders zullen sneller geneigd zijn om op alle locaties de nieuwste Telenet-TV te nemen (o.a. zoals ikzelf).

 

Uiteindelijk begrijp ik wel dat deze zaken niet allemaal stroken met het verdienmodel van Telenet, maar ik blijf niettemin goede hoop koesteren op a) een gezamenlijke cloud en b) samengevoegde downloadlimieten.

0 Likes