Beantwoorden
beverneus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Recent merk ik bij het downloaden van games op Steam, Epic Games, Battle.net etc dat de downloadsnelheid niet boven de 10Mpbs komt. Op speedtest.net haal ik daarentegen wel 280Mbps. Wat dit nog vreemder maakt is dat wanneer ik een vpn gebruik tijdens het downloaden alle problemen opgelost worden, ik haal weer gemakkelijk 280Mbps tijdens het downloaden van games.
Voorlopig heb ik me nu geabboneerd op een vpn om toch dingen aan een degelijke snelheid te downloaden, maar dit is geen oplossing waar ik tevreden mee ben. Het is erg dat ik voor iets extra moet betalen om het internet waarvoor betaald is op een normale manier te gebruiken.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor.

Tags (1)
0 Likes
45 reacties
Ex-Netweter
 

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Heb je altijd last van trage snelheden of alleen tijdens de piekuren?

Anders zou het kunnen te maken hebben met Telenet-netwerkbeheer:


Eerlijke verdeling van vrije bandbreedte

We verdelen de vrije bandbreedte op ons netwerk zo eerlijk mogelijk over alle gebruikers. Zo profiteren onze klanten van supersnel internet. Op extra drukke momenten beperken we de maximale snelheid van bepaald dataverkeer (bv. downloads, FTP,...) op plaatsen waar ons netwerk dreigt verzadigd te raken. Zo zorgen we ervoor dat onze klanten altijd vlot kunnen blijven streamen, browsen, gamen,


bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-netwerkbeheer/

De testen via Speedtest.net kan Telenet optimaliseren, er staat bijvoorbeeld een test-server binnen hun eigen netwerk. Speedtest.net toont dus standaard alleen de snelheid van jouw computer tot die server in Mechelen. Verbindingen vanuit het Telenet-netwerk naar de rest van het internet kunnen trager zijn.

Probeer eens te downloaden via http://speedtest.tele2.net/, een bestand van 10 GB zou je binnen de 5 minuten moeten kunnen downloaden op een verbinding van 280 Mbps.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

@beverneus 

Je computer waar je dit op doet hoe is die verbonden met het internet en wat is je exacte opstelling ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Zolang je niet over de 3TB download gaat tussen 17 en 24h wordt je snelheid niet verlaagd.

Weet dit van collega die al geruime tijd games,series,films enz... download voor eigen gebruik.

Link is duidelijk over formules met vast volume.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-netwerkbeheer/

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

@beverneusDat uw donloadsneleheid laag is kan te maken hebben met een overbelasting van de server. Het is niet omdat je 120 km/uur kan rijden op een snelweg dat je dat ook effectief rijdt. Files kunnen er anders over beslissen.

@Ex-NetweterAls je test via speedtest.net of de windows app van speedtest kan je ook kiezen voor een andere server dan deze van Telenet. Keuze in overvbloed. Van Orange over Proximus tot servers in Nederland, VK en Rijsel. Naargelang de afstand kan de ping verschillen maar meestal zijn de resultaten gelijklopend.

Net geprobeerd

Telenet Ping 9 down 938 up 38.5

Orange France respectievelijk 20, 935, 38

Edpnet 12, 946, 38.5

Dat bewijst dat Telenet zijn testen niet manipuleert dacht ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Je mag altijd een netflix test doen.

Test voor internetsnelheid | Fast.com

IK had net 970Mbps,hoe kan ik dit posten,zie alleen

Oops! Het bestand ScreenShot01.bmp heeft geen ondersteund afbeeldingstype: .jpg,.JPG,.jpeg,.JPEG,.gif,.GIF,.png,.PNG.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps


@igvfer  schreef:

 

Dat bewijst dat Telenet zijn testen niet manipuleert dacht ik.


Dat bewijst op zich niets. Een paar testen tijdens de daluren op één Telenet-verbinding op een node met momenteel weinig dataverkeer.

De topicstarter toont wel iets vreemd aan:

  • geëncrypteerd verkeer (VPN) aan maximale snelheid (280 Mbps)
  • http-downloads naar verschillende gamedownloaddiensten aan 10 Mbps

Samen met de summiere uitleg over Telenet-netwerkbeheer, laat me vermoeden dat Telenet de IP-pakketten inspecteert (deep packet inspection) en aan de hand van het netwerkprotocol en enkele daaraan gecorreleerde parameters bepaald dataverkeer vertraagd.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

16.03.2023.jpg

Nogmaals.

Telenet verlaagd geen snelheden in de piek uren,zolang je onder de 3TB blijft.

Lees de link na zoals het moet.

Met proximus kwamen we amper(20Mbps) voorruit na 19h.

Einde game voor de kids.69 euro per maand in 2pack.Pure schande voor zo 'n grote provider.

Test voor internetsnelheid | Fast.com

 

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

@Ex-Netweter 

Kun jij mij dan uitleggen waarom ik via verschillende speedtesten op veel verschillende uren van de dag , avond , nacht of ochtend altijd dezelfde download snelheden haal ? 

Niet afkomen weinig klanten of wat ook want heel de straat heeft Telenet. 

 

Kun jij mij ook uitleggen waarom ik via die clouddiensten , heb Steam , wel goede download snelheden haal zonder vpn ? 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Ik weet trouwens al dat bij jullie thuis in Peutie, Zwevezele of Genoelselderen alles altijd perfect functioneert.

Het gaat om de Telenet-verbinding van de topicstarter. Niet over jullie. Echt niet.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Hier aan de Oostkant ook zunne.🙄

rafb wat haal je zelf?

Dat wil ik wel eens graag zien.

Test voor internetsnelheid | Fast.com

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

@Ex-Netweter 

Ik vroeg om een uitleg die het kan verduidelijken heb niet gevraagd of gezegd dat je zou moeten raden waar het perfect werkt. Je zit er ook geheel naast maar das wat anders. 

Een uitleg moet dan simpel zijn als je die al kan geven waarom het bij ons wel goed werkt en dat er geen probleem is. 

En altijd goed functioneert ? Nee hoor heb ook al eens problemen gehad enkel zie je die hier niet passeren of ik los ze zelf op of laat ze oplossen door te bellen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

@patrick37 Ik vroeg om een uitleg die het kan verduidelijken heb niet gevraagd of gezegd dat je zou moeten raden waar het perfect werkt. Je zit er ook geheel naast maar das wat anders. 

 

Had ik van rafb ook graag gezien🙄

0 Likes
beverneus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Aangezien ik met een vpn wel aan volledige snelheid download op elk moment van de dag neem ik aan dat dit niet aan de piekuren ligt.

Het bestand van 10GB download inderdaad binnen de 5 minuten via die site.

0 Likes
beverneus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Ik gebruik de gigabit aansluiting van mijn Asus Prime B550-plus moederbord. Die kabel gaat rechtstreeks naar de DOCSIS 3.1 wireless van Telenet.

Ik heb ook een WiFi PCIe kaart, wanneer ik die gebruikte om te testen had ik hetzelfde probleem 

0 Likes