Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

Geachte,

 

Is het nog mogelijk om een website met Microsoft Frontpage 2003  op mijn 50 MB opslagruimte van mijn Telenet account te plaatsen?   

grtz,

gigi

0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

@gigi  Als dat pure HTML is dan zal dat lukken. PHP of andere code wil de gratis webruimte van Telenet niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Geert-1969
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Topicvreter! Topicwurm! π-DAY! Dag van de Chocolade

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

Ws ftp 95

 

https://docs.google....

Via dit programma kan je dit op je web site zetten.

 

@sb heeft de inhoud van dit bericht bewerkt.
Reden: Liefst een link naar de originele site of naar een betrouwbare downloadsite.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

@igvfer frontpage had geen php optie toen, was enkel htm, nog in m'n beginjaren gebruikt, maar was al snel niet goed meer, htm codes waren niet veilig en waren niet htm waardig zoals je het moet gebruiken.

en je ziet nu snel ook aan de bron als het frontpage is, en ook de opmaak is direct te herkennen.

voor beginners en simpel starten site bouwers een aanrader maar wie meer wilt zijn er betere opties.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen


@Geert-1969  schreef:

Ws ftp 95

 

https://docs.google....

Via dit programma kan je dit op je web site zetten.

 

@sbheeft de inhoud van dit bericht bewerkt.
Reden: Liefst een link naar de originele site of naar een betrouwbare downloadsite.


Ik heb je link verwijderd. Via sites als oldversion.com of oldapps.com kan je dit programma nog downloaden, maar dat is niet nodig. Met (gratis) programma's zoals FileZilla of WinSCP lukt dat net zo goed.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

@gigi 

 

Dat kan, maar is niet aan te raden. De HTML code die FrontPage (vroeger liefkozend 'StrontPage' genoemd, pardon my French) trekt echt op niets. Controleer maar eens via W3C Validator en je zal zien dat die heel wat fouten zal vinden.

 

Via https://www.w3schools.com/ en Notepad (Kladblok) als HTML editor kan je makkelijk zelf leren hoe een simpele HTML site te bouwen. Als dat echt moet met een zgn. WYSIWYG editor (zoals Str... FrontPage), dan is NVU misschien iets voor jou. Deze software is echter ook verouderd (meest recente versie van 2005), maar wellicht genereert die iets betere code.

 

Alhoewel, tegenwoordig is HTML5 de standaard, dacht ik (?). Via de website van de VDAB kan iedereen gratis een cursus HTML5 volgen. Heb ik onlangs ook gedaan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

@sb zoals ik al zei, is niet aan te raden deze microsoft versie, veel te oud en zoals ik zei, de htm code die er uit komt is bagger zoals ze in Nederland zeggen, 

dat is enkel goed voor een beginneling die nog nooit iets gedaan heeft met site's (al zijn er betere) 10 jaar geleden of zelf 11 jaar geleden toen dit nog niet aan de orde was het goede htm(l) kon je dit nog gebruiken, maar heb zelf na een jaar andere software dan gebruikt 11 jaar geleden, wat ik toen zag wat ik meer kon met een ander programma (dacht nog van adobe) was niet te geloven.

een vb van wat niet meer gebruikt word en in frontpage nog wel aan de orde is, dat zijn frames,

11 jaar geleden veel site's gezien met die optie, maar nu uit de boze, je kan dat nog maken frames maar dan in HTML5, maar ze noemen dit anders, kan er even niet opkomen.

goeie raad als je echt iets deftig wil maken, blijf van die frontpage, er zijn er nog die dat gebruiken, maar dan merk je ook aan de site dat die door amateurs is gemaakt die geen nood hebben aan hoe het moet of gewoon zelf tevreden zijn met zo brol programma...

maar ga stoppen met mijn uitleg want denk dat wel duidelijk is nu 😛 lol.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

In Windows 10 zit een ftp. Gewoon de cmd opendoen. Met ftp /? krijg je alle mogelijkheden bij het opstarten te zien. In ftp krijg je alla beschikbare commando's te zien door ofwel ? in te geven ofwel help. Met help gevolgd door een commando krijg je een summiere uitleg over dat commando.

 

Ik geef toe dat een programma veel gebruiksvriendelijke is, maar als je houdt van antieke methodes is dit de moeite waard.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

@janne_man zit dat niet enkel in de pro versie ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

Voor zover ik weet zit dat al heel lang in de home versies. Ik heb die ftp nog ooit (ca. 2003) privé gebruikt en heb privé nooit een pro versie gehad. 

janne_man_0-1610231101073.png

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

@janne_man ah ok, dacht dat dit enkel in de pro versie zat die ik heb, maar zal iets anders zijn dat ik extra erbij heb dat niet in de home zit, maar daarmee is de TS niet geholpen met die verschillen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

Vriendelijk bedankt voor de uitgebreide en interessante uitleg over het maken van een website.

 

Nostalgie komt hier wel boven water gedreven en ja, zoals de besturingssystemen van Microsoft Windows met de jaren ook veel verbeterd zijn, is dit hetzelfde met de programma's die ontworpen zijn om een website te bouwen.

 

Het is me al die jaren opgevallen dat bij het uitkomen van een nieuwe Windows versie er verschillende wijzingen waren aangebracht, die het mogelijk maakten om oudere instellingen op een betere en gemakkelijke manier uit te voeren.

Dit is natuurlijk een plus teken voor Microsoft, maar ook heeft het de bedoeling om een groter potentieel cliënteel aan te haak te kunnen slaan.

 

Wat het maken van een website betreft, dit kan professioneel maar ook amateurs gericht gebeuren, waar de eisen niet te hoog worden gesteld. En de oplossing daarvoor is WYSIWYG. Ik heb nog een oudere pc op de zolder staan, gekocht in 1997 met Windows 95. Die werkt nog goed en toont duidelijk het grote verschil in snelheid en grafische beeldopbouw met de huidige Windows besturingssystemen.

 

Waarom schrijf ik dit allemaal. Omdat bij het opbouwen van een website met behulp van html codes of nieuwere codes zoals php  allereerst het code geschrift moet worden aan geleerd. Dit gebeurt niet in één twee drie tellen.

Als je professioneel bent ingesteld en een meer uitgebreidere website met vele mogelijkheden wilt maken, dan ga je voor de opbouw met code bewerking. En voor het creëren van webshops en federale sites is dit wel vereist.

 

Maar als het enkel gaat om een muzikale of sport hobby is WYSIWYG ruim voldoende. Mijn Telenet website heeft vele jaren online gestaan; gemaakt met str...frontpage 2003. Het was nieuw en plezant om doen en niet te moeilijk om toch iets goed te maken.

 

Je kon foto's, video's, afbeeldingen, mp3 of wave muziekbestanden plaatsen, artikelen en achtergrond kleuren of afbeeldingen instellen. Je kon navigeren vanuit de linker menu kolom naar al je webpagina's, en de kleurrijke pictogrammen zoals pijltjes voor front- en backaanduidingen waren ook niet mis.

 

Maar elk heeft een andere visie en inzicht hoe hij zijn webpagina zelf wilt opbouwen. Als amateur muzikant heb ik nog gewerkt met Magic Music Maker, wat ook goede resultaten gaf.

Nu zijn er de uitgebreide en ingewikkelde music software pakkets voor DAW's zoals Steinberg, dat ook een verregaande kennis en studie vereist om goed mee te kunnen werken.

 

Magic Music Maker is te vergelijken met frontpage 2003 en de huidige html5 editors met Steinberg.

Met FileZilla heb ik alvast geen problemen om verbinding te maken met mijn provider Telenet.

 

Ik volg nu ook een gratis Nederlandse cursus over Microsoft Express Web  4 .En zeg nu zelf: wat is het minst moeilijke als je schuifbalken wilt maken op een webpagina. Klikken op de optie "Schuifbalken" in de werkbalk of de code gaan opzoeken op het internet om schuifbalken te kunnen plaatsen of gebruiken uit de html editor?

Welk voorbeeld gaat het snelst, denk je? 

grtz,

gigi            

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

@gigi  Ik kan uw uitleg volgen. Alleen vraag ik mij soms af waarom we het warm water nog eens willen uitvinden. Proffesionele website bouwers gebruiken ook dergelijke tools, maar het fijn tunen doen ze dan via eigen html, css, asp, php, java, of andere code. Er zijn 100-den mogelijkheden. Ik ben allang blij als ik de code kan herkennen op een pagina, die voor een bepaald effect zorgt.

Boeiende wereld. Alvast succes.

Maar de webruimte op Telenet is veel te beperkt voor die dingen dus moet je uitwijken naar betaalbare webruimte bij webproviders.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Een website gemaakt met Microsoft Frontpage plaatsen

Dat is heel juist. De webruimte van 50 MB laat niet toe dat je een website kunt plaatsten waarop je alles kwijt kan. De online aanbiedingen zijn talrijk en gemakkelijk te gebruiken, als je tevreden bent met hun keuze waarop de website wordt gehost voor een schappelijke prijs.

 

En ja je kunt tegenwoordig gratis een cursus website mken met html code volgen op het internet als je interesse hiervoor hebt. De basis begrippen zoals head, body, de accolades en tussen haakjes met slash vooraan en tussen haakjes met slash achteraan de code zin zijn niet zo moeilijk, na een paar voorbeelden ben je daar wel mee weg.

 

Het blijft wel altijd in het Engels en je mag geen spatie te veel of te weinig plaatsen, aanhalingstekens vergeten enz. Dit geldt ook voor dos commando's in de dos mode, en door de opkomst van Windows 95 met een totaal nieuw grafisch platform was er een overrompelende stroom om dit besturingssysteem te bemachtigen in Amerika.

 

En in de toekomst zullen de andere codes die worden toegepast om de website te tunen ook meer ingang vinden.
Als iedereen de machine taal in binaire getallen moest leren vooraleer de computer te kunnen gebruiken, er zouden niet veel pc's meer worden verkocht.


Dus een goede kennis van de code taal wordt gewaardeerd, maar de WYSIWYG methode zal door de meerderheid het meest worden geapprecieerd, alleszins  degenen die niet professioneel te werk gaan.
grtz,
gigi