Beantwoorden
Goossensniels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

Dag allemaal, zonet is er in het appartement dat ik huur een nieuwe modem en digicorder geinstalleerd. De coaxkabel komt binnen in de berging en daar is ook de modem mee verbonden (zie eerste foto). In de living is er echter in de muur ook een aansluiting voor tv en internet voorzien (zie tweede foto). Deze voor de TV is gebruikt om met de digicorder te verbinden door de techniekers. Nu wou ik een switch aansluiten op de ethernet aansluiting, om hier andere apparaten via ethernet mee te verbinden, maar dit werkt niet. Ik heb ook een laptop meteen via een ethernet kabel verbonden met deze ethernet poort in de living en krijg dan geen verbinding in het netwerkcentrum van mijn laptop. Het lijkt er dus op dat er geen signaal uit de ethernetpoort komt... Moet ik hiervoor iets connecteren bij de aansluitingen in de berging? Aan de modem of...? Alvast bedankt

Niels

Update: ik weet niet waarom, maar de afbeeldingen willen maar niet verschijnen, dus ik heb ze in een album gezet

Tags (2)
0 Likes
12 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

@Goossensniels je topic werd door het platform zelf even gemarkeerd als spam, vermoedelijk doordat je een URL naar een externe locatie gebruikte. Dit was uiteraard onterecht, vandaar dat ik je topic ook onmiddellijk heb vrijgegeven.

Afbeeldingen die je toevoegt op De Netweters moeten trouwens eerst goedgekeurd worden door moderatoren, Kraks of ikzelf. Zolang dat niet is gedaan, zie je een driehoek staan op de afbeeldingen in kwestie. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

@Goossensniels   Dus als ik het goed begrijp is uw digibox ook nog niet aangesloten of toch niet interactief. Heb je sowieso al een internetaansluiting of  abonnement aangevraagd. Je moet anders eens rechtstreeks op de modem van Telenet proberen. Daar zou je dan ook verschillende ethernetkabels moeten zien toekomen die dan op de modem moeten worden aangesloten.

Ik zie op de modem in elk geval geen enkele ethernetkabel aangesloten. Ik vermoed dat het een modem only is met 1 poortje tenzij dat het een HGW is met 4 gele poortjes.

In geval van het laatste kan je daar de ethernetkabel op aansluiten die naar de living loopt en daar dan een switchke of AP/switch zetten.

In geval van een modem only ga je een switchke moeten zetten in je berging bij de modem only, de switch verbinden met de living en daar dan terug een switch waar je TVbox of digicorder op aansluit en een router plaatsen en ook op de switch aansluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

@Goossensniels 

Deze UTP kabels worden meestal niet allemaal aan de modem gekoppeld. Vermoedelijk hangen er daar nog kabels los.

Je zal moeten uitzoeken welke kabel je nodig hebt en deze verbinden.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Goossensniels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb net op het elektriciteitsplan gezien dat er zowel in de living als in de slaapkamer een internet aansluiting is. Nu heb ik ook het grijze bakje ontdekt op de foto, vanwaar 2 grijze kabels de kabelgoot in lopen. Ik vermoed dat dit de 2 kabels zijn die resp. naar living en slaapkamer gaan. Als input van dit bakje heb ik geprobeerd een ethernetkabel te steken (waarbij ik het andere uiteinde dan in de modem steek), maar de kabel is iets te breed. Is dit misschien nog een ouder soort verbinding of wat soort kabel heb ik hiervoor nodig?5C117324-9B7A-46B0-B52A-C85C4F12A4C5.jpeg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

@GoossensnielsDat is een standaard aansluiting RJ45. Op de modem heb je 2 kleinere aansluitingen dat is RJ11 voor vaste telefonie. Daarnaast of 1 zwarte of 4 gele aansluitpoortjes dat is RJ45. Dat moet daar in passen. Er zit wel een nokje aan de ene kant van de aansluiting en soms klemt het een beetje. Maar dit zou moeten passen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

@Goossensniels 

Dat je daar geen utp kabel inkrijgt lijkt mij normaal. Het lijkt mij een aansluiting met 6 aansluitpunten, je hebt er 8 nodig. Je zal verder moeten zoeken naar een acht aderige kabel van de modem tot aan het aan te sluiten toestel.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Goossensniels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

Dag Ignace, helaas dus niet. In de modem past hij wel, in het grijze bakje niet. Het lijkt me ook eerder een RJ11 aansluiting op het grijze bakje, zoals de 2 bovenste op de modem? in de foto’s zie je dit

2271960A-2C1C-471A-BE22-340DE4ED299A.jpegED895069-294B-4EB0-A298-7C41154D3161.jpegE3BA7001-9181-46E3-A2A9-66AEBBC5FC36.jpeg

0 Likes
Goossensniels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

Dag Louis, ik heb de stekker er eens uitgetrokken en het zijn inderdaad 6 pinnen... Ik zoek nog eens verder

0 Likes
Goossensniels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

Ik heb eens alle kabels die de kabelgoot ingaan bekeken. Er zijn de 2 grijze rechtse op het aansluitingenbakje in deze foto (de linkse grijze gaat naar de modem) en dan de zwarte linkse, die vermoed ik de inkomende telecomkabel is, die van buiten komt?
C2E63542-7D23-4E1B-8FDE-91F3FB30F16B.jpeg

 

Daarnaast zijn er ook nog de 2 kabels die van het grijze bakje komen, maar dus eerder voor vaste telefonie zijn als ik het goed begrepen heb?
6088530D-A03F-4BBA-AAFC-D49CD1C2FAA4.jpeg

1 van de dunne lichtgrijze kabels komt dus van het grijze bakje, de andere 2 identieke kabels is eigenlijk gewoon een lus die uit de kabelgoot komt en er weer ingaat.

 

Tenslotte is er nog 1 beige-grijze kabel die afgesneden is en loshangt, zie eerste foto. Zou deze dan voor het internet zijn? En hoe kan ik dit dan aansluiten?

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

@GoossensnielsEigenlijk zou je een van de vermoedelijke kabels eens de fiche afknippen en kijken hoeveel draadjes in de kabel zitten. Zijn het er 8 dan is het een ethernetkabel en zou je er kunnen een RJ45 fiche op kunnen monteren. Op het internet vind je hoe de kleurtjes moeten liggen (B norm). Je kan ook op zoek gaan naar RJ45 fiches die je kan monteren zonder de speciale krimptang. Of in de handel waar je de fiches koopt eens vragen of je de krimptang eens mag gebruiken. Als je onervaren bent dan zal je er wel eerst een paar verknoeien. Of je wacht de Telenettechnieker af en die zal ze wel voor jou monteren. In afwachting kan je wel al eens een laptop met een UTP kabeltje op je modem aansluiten. Maart zolang je geen abonnement hebt afgesloten zal er niet veel uitkomen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

Op dat grijze doosje staat het logo van belgacom/proximus en de aansluitingen zijn dus RJ11 met 6 contactpunten. Er staat ook DSL op en dit staat voor ADSL of VDSL van proximus.

Dit heeft dus niets te maken met Telenet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Ethernet aansluiting in huis werkt niet

Inderdaad dit is gewoon een Proximus NTP2007 geschikt voor DSL = RJ11 aansluiting en derhalve niet geschikt voor een UTP RJ45 aansluiting op een Telenet HGW

 

Bv. layout van een dergelijke NTP2007 

https://www.google.be/search?q=proximus+ntp2007+foto&tbm=isch&source=univ&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwirtY...

 

0 Likes