Beantwoorden
Acrivision
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Ethernet geeft trage verbinding op PlayStation 5

Beste , 

Ik zit met een OneUp packet met onberperkt internet met snelheid tot 1000 Mbps. 

Van aan router berging tot aan pc kamer ( +- 5meter ) is verbinding voorzien meet CAT6.
van pc kamer =>  switch (gigabit switch ,  +- 30 cm CAT6)  => naar ps5 ( CAT6 +- 40 cm) 

Download snelheid 9.3 Mbps en upload 8.3Mbps. 

Toestelen verbonden met de switch hebben via https://www.speedtest.net/nl  800Mbps -950Mbps. 
Als ik test uitvoer via ps5 internet browers heb ik 850 Mbps. 
Echter als ik speedtest van ps5 zelf of dowload start heb ik steeds 9.3 Mbps. 

Ik heb al andere DNS geprobeerd , 
IP adress static gemaakt. 
Upnp open gezet via telenet. 
Poorten fast forward. 
Andere switchen gekocht. 
de nieuwste ethernet kabels gestoken. 
Niets helpen. 

Game downloaden van 50GB duurt meer dan 18 uur :s 

terwijl pc dit meteen binnen trekt alsof het niets is 

Iemand een oplossing ? 

MVG 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: ethernet ps5 slow speed.

0 Likes
16 reacties
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Topicwurm! Goed bezig! It's your ninth party! Wereld gedichtendag

Witte kubus modem gaf bij mij een pak lagere snelheid in download dan de nieuwe zwarte modem.  En neen, niet met de speedtest van Telenet gemeten maar via de speedtest van de PS5 zelf.  Met de speedtest van telenet zelf had ik gelijkaardige resultaten.

580mpbs tegen 800mbps (en meer).   Gemeten tijdens de piekuren, alsook tijdens avonduren

Dus ja, het kan aan de modem liggen 

0 Likes
Ex-Netweter

@patrick37  schreef:

@Ex-Netweter 

Kun jij dan nu hier uitleggen waarom mijn PS5 exact hetzelfde probleem heeft op een niet Telenet aansluiting maar op een Fiber aansluiting ?

Exact hetzelfde probleem (trage downloads) op je PS5 betekent nog niet exact dezelfde oorzaak. Elk onderdeel van de verbinding tussen de downloadserver en je PS5 kan een trage download veroorzaken. Eén of meerdere onderdelen van je verbinding kunnen voor vertraging zorgen.
Met de informatie die ik post, probeer ik mogelijke oorzaken te benoemen zodat de topicstarter een mogelijke oorzaak kan uitsluiten en verhelpen.

Traffic management tijdens de piekuren door Telenet is één mogelijke oorzaak, deze oorzaak kan je hoogstwaarschijnlijk uitsluiten door een VPN te gebruiken. Het gebruik van een VPN encrypteert al je dataverkeer waardoor het voor tussenpersonen zoals je provider (Telenet) haast onmogelijk is om Deep Packet Inspection (DPI) toe te passen en zo de prioriteit van jouw dataverkeer te verlagen zodat je dataverkeer vertraagt.

Een oorzaak hoger op het netwerk, bijvoorbeeld op de PS5-server kan je ook uitsluiten: download het game vanaf een andere gamedownloaddienst.

Ik kan je wel meegeven dat Proximus geen traffic management (door middel van DPI) toepast op vaste internetverbindingen met de bedoeling bepaald dataverkeer te vertragen. De oorzaak van de trage downloads zal in dat geval zeker niet je fiberverbinding zijn want die biedt meer dan voldoende bandbreedte.

0 Likes