Beantwoorden
Kris1977
Professional Beetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Extra Telenet Access Point via 2dehands.be

Allen

Ik zou op mijn buro mij wifi-bereik willen uitbreiden met een Telenet access point.

Aangezien ik er al eentje extra heb van Telenet, zou ik de volgende moeten huren.

Nu ben ik even op 2dehands.be aan het kijken geweest om er eentje bij te kopen, maar daar vind ik alleen Telenet-modems en geen access point. Zoals deze bijvoorbeeld:  https://www.2dehands.be/a/audio-tv-en-foto/tv-decoders-en-schotelantennes/m1537052864-telenet-modem-...

 

Kan ik dat ook gebruiken als "access point" en is de installatie daarvan ook zo makkelijk als bij een access point?

 

Alvast bedankt voor jullie tips.

 

Kris

0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra Telenet Access Point via 2dehands.be

@Kris1977 

Ik zie in die link 45euro staan. Voor die prijs kan je bij Telenet 2 jaar huur betalen. En dan gaat het werken. Een modem is voldoende bij Telenet.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kris1977
Professional Beetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Extra Telenet Access Point via 2dehands.be

Beste, die prijs is maar indicatief eh. Er staan er ook voor 10 euro

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra Telenet Access Point via 2dehands.be

@Kris1977 

Het grote probleem dat ik met tweedehands zie voor elektronische toestellen is dat je pas weet dat het niet werkt als het te laat is.

Daarom ga ik voor zekerheid. Zeker als het niet meer kost.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra Telenet Access Point via 2dehands.be

@Kris1977 

Begin er niet aan.

1. Is enkel in te stellen via mijn Telenet. Dus de mogelijkheden zijn zeer beperkt.

2. Geen garantie dat je dit toestel zal zien in mijn Telenet.

3. Bezin eer ge begint. Deze toestellen kunnen op geen legale manier eigendom worden van iemand. Allicht zal er nergens veel inspanning gedaan worden om dit  te vervolgen. Gestolen goederen kopen is heling.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Extra Telenet Access Point via 2dehands.be

Je eerste Acces Point kan je gratis huren bij Telenet, vanaf daarna betaal je €2/maand per extra Acces Point. Ik zou inderdaad (zoals mijn mede Kraks) huren ipv 2dehands kopen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra Telenet Access Point via 2dehands.be

@Kris1977 

 

Voor € 40 heb je al een legale nieuwe single band AP. Geef je er € 58 aan uit heb je al een dual band.

zie hier meer info, puur als voorbeeld. Google is uw vriend ...

 

Ik zou niet sukkelen met tweedehands gerief, zeker geen originele hardware van Telenet want, zoals reeds aangehaald, daar kan je niet veel mee aanvangen, zal waarschijnlijk niet werken, en is meestal "vergeten" binnen te brengen gerief.

 

EDIT: om het voorbeeld compleet te maken: voor € 72 heb je al een simultaneous dual band.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kris1977
Professional Beetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Extra Telenet Access Point via 2dehands.be

Eén vd redenen dat ik een extra Access point van Telenet zou willen hebben, is dat heel mijn systeem hetzelfde netwerk is.

Nu heb ik daar een router staan van linksys en dan zit ik met een ander "netwerk. Dat vind ik lastig om bijvoorbeeld een draadloze printer mee in te stellen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra Telenet Access Point via 2dehands.be

@Kris1977 

Kan je uw Linksys router niet als switch instellen?

 

Kan je beter omschrijven wat je bedoelt met één netwerk?

 

0 Likes