Beantwoorden
wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

Hallo,

 

Mijn Telenet modem heeft altijd boven gestaan en is verboden met een coax aansluiting. Beneden in de hal heb ik echter ook nog 2 keer 2 enkelvoudige coax aansluitingen. Als ik echter mijn modem hiermee verbindt kan mijn modem geen verbinding maken met het internet. Als ik de modem aansluit op de ene coax aansluiting dan brandt het lampje Power en Receive groen, Send blijft blauw knipperen. Met de andere coax aansluiting brandt enkel Power groen en blijft Recieve blauw knipperen. Waaraan kan dit liggen? En vooral hoe kan dit verholpen worden? Alvast bedankt voor jullie zeer gewaardeerde hulp!

0 Likes
17 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

In de NUI zitten filters voor de MODEM aansluiting en andere filters voor de TV aansluiting. Daarom werkt de modem enkel op deze aansluiting.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

Bedankt, maar dit vind ik wel vreemd, want in de hal was voorzien om een bureau te plaatsen, daar zitten 2 coax stopcontacten, die volgens mij voorzien moeten zijn voor internetaansluiting. in de living waar de tv aansluiting is, werkt de modem wel volledig als die ingeplugd is in de coax. 

0 Likes
wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

Kunnen de filters aangepast worden zonder tussenkomst van een Telenet installateur?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

@wadi Je hebt waarschijnlijk een coax splitter die de frequentie van het "send " signaal niet kan doorsturen. vergelijk eens met die andere splitter waar het wel gaat. 

Hoe lang is uw coax kabel? Als deze te lang is kan het zijn dat er ook verlies is op de kabel.

Heb je trouwens signaal op die kabel waar het niet gaat? Want sommige kabels, vooral in nieuwbouw worden wel gelegd maar soms niet aangesloten op de splitter.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting


@wadi  schreef:

Kunnen de filters aangepast worden zonder tussenkomst van een Telenet installateur?


Die filters zitten ingebouwd in de NIU.

De NIU is het (zwarte) bakje waar de Telenet coax toekomt, en van waaruit de coaxen naar de modem en de TV toestellen gaan.

Op de NIU is er één modem aansluiting (CM), en 4 TV aansluitingen (DS1 tot en met DS4).

 

Wat jij dus moet doen is de kabel die naar de aansluiting loopt in de hal, waarop je de modem wilt aansluiten, op de modem uitgang (CM) van de NIU inpluggen.

That's all 😊.

 

@wadi  schreef:

Als ik de modem aansluit op de ene coax aansluiting dan brandt het lampje Power en Receive groen, Send blijft blauw knipperen. 


Als je de modem aansluit op een TV uitgang (DS1 ... DS4) dan heb je géén return kanaal. De modem kan dus niet zenden. Vandaar het knipperende blauwe "Send" lichtje

 

@wadi  schreef:

Met de andere coax aansluiting brandt enkel Power groen en blijft Recieve blauw knipperen. Waaraan kan dit liggen? 


Deze kabel is niet eens aangesloten op de NIU (geen signaal)

 

@kristofDW  schreef:

Je hebt waarschijnlijk een coax splitter die de frequentie van het "send " signaal niet kan doorsturen. vergelijk eens met die andere splitter waar het wel gaat.


Waar lees jij dat hij "splitters" gebruikt ??

Zijn modem stond vroeger boven, en nu wil hij die beneden zetten. Dat lukt niet zomaar ...

Hij moet gewoon de kabels verwisselen op de NIU, er kan maar één coax op de modem uitgang van de NIU zitten 🤔.

 

 

 

 

wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

image.jpg

  

ik heb de kabels onderaan de NIU omgewisseld en de modem opnieuw proberen aan te sluiten maar het resultaat is helaas hetzelfde. Dit lijkt me ook de enige plaats waar ik de kabels kan omwisselen. Ik probeer een foto op te laden maar dat lijkt niet te lukken.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

@wadi 

Nog even geduld voor de foto. Hij komt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

op de niu van  telenet de 2 aansluiting cm staat er op de kabel mag niet onderbroken worden van de cm naar de modem

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

IMG_20200714_014531 (2).jpg

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

@wadiDe DS aansluiting op je foto is enkel voor een extra TV signaal (bv Digicorder) aan te sluiten. Een modem gaat daar niet op werken. De modem moet zonder onderbreking op CM zitten. Deze omwisselen heeft geen zin, gaat nooit werken.

wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, zeker gewaardeerd maar helaas begrijp ik er te weinig van... volgens mij is de modem aangesloten op CM (zie foto) maar ik heb wel maar een NIU met CM en DS... 

0 Likes
wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

Ik bedoel, de witte kabel die vertrekt vanuit CM (zie foto) gaat rechtstreeks naar de modem van Telenet... 

0 Likes
wadi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

BFD8BA10-6E8D-43B6-944A-501AE5F7D515.jpeg

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet modem werkt niet op andere coax aansluiting

de grijze kabel die op poort cm zit die moet je gebruiken

0 Likes